Γιάννης Αδάναλης

Ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά ανήκουν στην κατηγορία των supermini, ενώ στη χώρα μας το μερίδιο του επονομαζόμενου «B-Segment» αγγίζει το 40%.

Αυτοκίνητα πόλης που φλερτάρουν -αν δεν ξεπερνούν- τα τέσσερα μέτρα και μπορούν κάλλιστα να συγκριθούν με μεγαλύτερων διαστάσεων τετράτροχα, φαντάζουν στις μέρες μας ως την ιδανική επιλογή.

Ανάμεσα σε αυτά ανήκει, πλέον, και το νέο Κia Rio, που όχι μόνο επιχειρεί να αφήσει πίσω του το αμφιλεγόμενο παρελθόν του αλλά και να προβάρει το σύγχρονο, ανταγωνιστικό και πάνω απ’ όλα ευρωπαϊκό προφίλ της κορεατικής φίρμας.

Όλα δείχνουν να ξεκινούν από τον εμπνευσμένο σχεδιασμό του πεντάθυρου αμαξώματος -για τις τρίθυρες εκδόσεις του αυτοκινήτου θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις αρχές του επόμενου έτους- τον οποίο έχει επιμεληθεί ο Peter Schreyer.

Οι καλοσχηματισμένες μεταλλικές επιφάνειες, σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED και τις επιβλητικές ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών του προαιρετικού εξοπλισμού, διαμορφώνουν μία από τις ελκυστικότερες προτάσεις της κατηγορίας, φροντίζοντας ταυτόχρονα να δηλώσουν τη σημαντική αύξηση των εξωτερικών της διαστάσεων.

Με επτά επιπλέον εκατοστά στο μήκος του μεταξονίου, το νέο Rio υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση και ευρυχωρία στο εσωτερικό του, χωρίς βέβαια να θυσιάζει την ευελιξία και την ευκολία χρήσης του σε αστικό περιβάλλον.

Παράλληλα, η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας (63% του πλαισίου) διασφαλίζει την αυξημένη ακαμψία του συνόλου, διατηρώντας -παρά την αύξηση των διαστάσεων- το βάρος του  στα επιθυμητά επίπεδα.

Στα προτερήματα του νέου σχήματος και στους παράγοντες που συμβάλλουν -υπό προϋποθέσεις- στον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου θα πρέπει να προσθέσουμε τη βελτίωση της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του αμαξώματος και συγκεκριμένα τη μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας στα 0,31 cd.

Μακριά από τις τεχνικές ή μη λεπτομέρειες, η αίσθηση που αποκομίζει κανείς από το εσωτερικό δεν απέχει από τα σχεδιαστικά, τα κατασκευαστικά και τα εξοπλιστικά πρότυπα της κατηγορίας.

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο θάλαμο επιβατών, αν και σκληρά στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ικανοποιούν με το φινίρισμα και τη συναρμογή τους. Στην περίπτωση, μάλιστα, που στα εξοπλιστικά στοιχεία περιλαμβάνεται η διχρωμία του ταμπλό, η συνολική εικόνα βελτιώνεται ακόμη περισσότερο.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, οι έξι αερόσακοι, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, το ηχοσύστημα, το air condition και όλες οι συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες προσφέρονται από την βασική έκδοση του αυτοκινήτου, υπογραμμίζοντας τη σταθερά υψηλή σχέση τιμής-αξίας που χαρακτηρίζουν τις προτάσεις της Κia.

Ενισχύοντας την άνεση του εσωτερικού, ο χώρος που αντιστοιχεί στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί -σύμφωνα με τον ίδιο τον κατασκευαστή- κατά 3,4 εκατοστά, την ίδια στιγμή που το διαμέρισμα των αποσκευών έφτασε τα 288 λίτρα (αύξηση 6%).

Ως συνήθως, πάντως, ο τελευταίος λόγος ανήκει στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Εκεί που πέρα από την ανασχεδιασμένη ανάρτηση, το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και τα συστήματα εξοικονόμησης ενέργειας, πρωταγωνιστεί ο νέος ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρων.

Με ισχύ 85 ίππων και κατανάλωση καυσίμου που σε πραγματικές συνθήκες με δυσκολία ξεπέρνα τα 6,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, πρόκειται να αποτελέσει τη δημοφιλέστερη επιλογή στην γκάμα του «μικρού» Κia.

Η τελευταία συμπληρώνεται από το γνωστό, μέχρι σήμερα, κινητήρα των 1.396 κ.εκ. απόδοσης 109 ίππων και από ένα νέο τρικύλινδρο μοτέρ πετρελαίου χωρητικότητας 1.120 κ.εκ.

Πέρα από την ισχύ των 75 ίππων και την εντυπωσιακή ροπή των 17,3 κιλών, το συγκεκριμένο σύνολο ξεχωρίζει για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες σε συγκεκριμένες περιπτώσεις (βλ. έκδοση με σύστημα start&stop) δεν ξεπερνούν το όριο των 100 γρ./χλμ.

Στο δρόμο τώρα, το νέο Rio επιχειρεί να συνδυάσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά που «επιβάλλει» με τον τρόπο του ο σχεδιασμός του αμαξώματος με το… ανάλαφρο προφίλ ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης.

Έτσι, λοιπόν, η σκληρή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ανάρτηση και η μέτρια, συνεπώς, ποιότητα κύλισης ακολουθείται από το «ελαφρύ» αλλά άμεσο τιμόνι και το ικανότατο πλαίσιο που δείχνει να μην προβληματίζεται στις υψηλές ταχύτητες κίνησης ή υπό συνθήκες πίεσης.

Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, οι κινητήρες βενζίνης των 1,2 και 1,4 λίτρων κινούν με ευκολία τα περίπου 1.000 κιλά του κορεατικού συνόλου, υποστηρίζοντας τις προθέσεις του οδηγού, όποιες και αν είναι αυτές.

Το νέο Rio θα διατεθεί στην ελληνική αγορά στο τέλος Σεπτεμβρίου, ξεκινώντας στην βασική έκδοση των 1,2 λίτρων από τα 11.590 ευρώ (για παραγγελίες μέχρι 30/9) και φτάνοντας στην πλουσιότερη εκδοχή των 1,4 λίτρων τα 14.390 ευρώ.

Aντιστοίχως, η έκδοση diesel στο ένα και μοναδικό εξοπλιστικό επίπεδο στο οποίο διατίθεται κοστίζει 13.190 ευρώ.

To Kia Rio με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ:  4,045 / 1,720 / 1,455

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,570

Κινητήρες (κ.εκ.): 1.248, 1.396, 1.120 (diesel)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 85/6.000, 109/6.300, 75/4.000

Ροπή (Xλγρ./σ.α.λ.): 12,3/4.000, 14,0/4.200, 17,3/1.500  

Βάρος (κιλά): 1.029, 1.066, 1.191

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,0, 5,5, 3,9

Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 114, 128, 102

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 13,1, 11,5, 16,1

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 168, 183, 160

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr