Γιάννης Αδάναλης

Κάποιες ομάδες είναι «καταδικασμένες» να κερδίζουν. Να πρωταγωνιστούν ακόμα και όταν οι συνθήκες δεν τις ευνοούν. Την εποχή, λοιπόν, που η οικονομική ύφεση «χτυπούσε» την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, για την Mercedes-Benz δεν υπήρχε άλλη επιλογή. Μόνο η συνεχής εξέλιξη και βελτίωση των προϊόντων της.

Κάπως έτσι «γεννήθηκε» η ανανεωμένη C-Class, ένα αυτοκίνητο -γνωστό στους παλαιότερους και ως 190Ε- που τα τελευταία 19 χρόνια «μετρά» περισσότερες από 8,5 εκατομμύρια πωλήσεις.

Για τη δημοφιλέστερη πρόταση στη σύγχρονη ιστορία της Mercedes-Benz ο ανασχεδιασμός του αμαξώματος και η εναρμόνισή του με τα σύγχρονα σχεδιαστικά πρότυπα του κατασκευαστή αποτέλεσε απλά την αφορμή.

Περισσότερα από 2.000 νέα τμήματα υποδεικνύουν πως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα επιφανειακό «φρεσκάρισμα», αλλά με δομικές αλλαγές που έχουν αναβαθμίσει το σύνολο των χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου.

Ως συνήθως, η αρχή έγινε από τα φωτιστικά σώματα και τις επιφάνειες του αμαξώματος που ακολουθούν, πλέον, τη λογική νεότερων προτάσεων της Mercedes-Benz.

Δείγμα εκσυγχρονισμού και ένα σαφές σημείο διαφοροποίησης από το απερχόμενο μοντέλο αποτελούν τα φώτα ημέρας, τεχνολογίας LED, όπως άλλωστε και οι νέοι προφυλακτήρες στο μπροστινό και στο πίσω τμήμα.

Αντιθέτως, από το πρόσφατο παρελθόν προέρχεται ο διαχωρισμός της C-Class σε δύο εξοπλιστικές-σχεδιαστικές εκδοχές (ELEGANCE/AVANTGARDE), εκ των οποίων η δεύτερη υιοθετεί δυναμικότερα χαρακτηριστικά.

Ασφαλέστερα είναι τα συμπεράσματα στα οποία μπορείς να καταλήξεις παρατηρώντας τις επιφάνειες του εσωτερικού.

Το ανασχεδιασμένο ταμπλό παραπέμπει από την πρώτη στιγμή στη μεγαλύτερη E-Class, ενώ το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για την ποιότητα των πλαστικών που έχουν χρησιμοποιηθεί.

Η ψηφιακή οθόνη που κατά παράδοση φιλοξενεί τις ενδείξεις των βοηθητικών συστημάτων του αυτοκινήτου δεν αναδύεται, πια, από την κορυφή της κεντρικής κονσόλας, αλλά βρίσκεται σταθερά τοποθετημένη στην εσοχή που σχηματίζεται στο δεξί τμήμα του πίνακα οργάνων.

Εξίσου εντυπωσιακή είναι και η σχεδιαστική μεταστροφή του τριάκτινου –στις εκδόσεις AVANTGARDE- τιμονιού, όπως άλλωστε και οι εξοπλιστικές προσθήκες, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.

Στον εξοπλιστικό κατάλογο της C-Class του 2011 συναντάς πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνουν το έργο του οδηγού ακόμα πιο εύκολο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το ATTENTION ASSIST που ανιχνεύει σημάδια κόπωσης, το Active Blind Spot Assist που ενημερώνει και δρα φρενάροντας τους ενδεδειγμένους τροχούς σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ανταποκριθεί στις προειδοποιήσεις για την ύπαρξη οχήματος στη «τυφλή» γωνία των εξωτερικών καθρεπτών και το DISTRONIC PLUS, το οποίο έχει τη δυνατότητα να διατηρεί την απόσταση του αυτοκινήτου από το προπορευόμενο όχημα σταθερή, αυξομειώνοντας την ταχύτητα κίνησης.

Αν χρειαστεί, το DISTRONIC PLUS έχει τη δυνατότητα να ακινητοποιήσει πλήρως το αυτοκίνητο και να ανακτήσει στη συνέχεια την αρχική ταχύτητα κίνησης, μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν.

Επιχειρώντας να κατανοήσεις το σύνθετο τεχνολογικό υπόβαθρο της ανανεωμένης C-Class ίσως προσπεράσεις το γεγονός ότι όλες οι εκδόσεις της δημοφιλέστατης Mercedes-Benz εξοπλίζονται με σύστημα Start & Stop, γεγονός που σε συνδυασμό με τους νέους κινητήρες άμεσου ψεκασμού έχει περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 31%.

Το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον, τουλάχιστον για την ελληνική αγορά, παρουσιάζουν οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.796 κ.εκ., η απόδοση του οποίου ξεκινά από τους 156 ίππους και φτάνει τους 204 ίππους.

Αναλυτικότερα, στην έκδοση C 180 η ισχύς του τετρακύλινδρου μοτέρ ανέρχεται στους 156 ίππους, στην C 200 αυξάνεται στους 184 ίππους και στην C 250 φτάνει τους 204 ίππους.

Στην τελευταία περίπτωση, μάλιστα, το αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS ανήκει στον βασικό εξοπλισμό, σε αντίθεση με τις μικρότερες σε ισχύ εκδόσεις του αυτοκινήτου που εξοπλίζονται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.

Στην κορυφή της βενζινοκίνητης γκάμας -πριν την επίσημη παρουσίαση της νέας C 63 AMG- βρίσκεται το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 3,5 λίτρων, η απόδοση του οποίου αγγίζει τους 306 ίππους και τα 370 Nm, την ίδια στιγμή που η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου δεν ξεπερνά τα 6,8 λίτρα/100 χλμ.

Ανεξάρτητα από την έκδοση, τον κυβισμό και την ισχύ της, η ανανεωμένη C-Class αναδεικνύει από την πρώτη στιγμή τις αρετές της, οι οποίες αφορούν πρωτίστως την άνεση, την πολυτέλεια και την ασφάλεια που συνηθίζει να προσφέρει κάθε Mercedes-Benz και δευτερευόντως με τις επιδόσεις ή τις ενθουσιώδεις αντιδράσεις του πλαισίου.

H Mercedes-Benz C-Class με μια ματιά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,591 / 1,770 / 1,447

Μεταξόνιο (μέτρα): 2,760

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.796 (C 18O), 1.796 (C 2OO), 1.796 (C 250), 3.498 (C 350)

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 156/5.000 (C 18O), 184/5.250 (C 2OO), 204/5.500 (C 250), 306/6.500 (C 350)

Ροπή (Nm/σ.α.λ.):250/1.600 (C 180), 270/1.800 (C 2OO), 310/2.000 (C 250), 370/3.500 (C 350)

Βάρος (κιλά): 1.480 (C 180), 1.500 (C 2OO), 1.505 (C 250)*, 1.610 (C 350)*

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 6,7 (C 18O), 6,6(C 200), 6,4 (C 250)*, 6,8 (C 350)*

Εκπομπή
CO2 (γραμ./χλμ.): 157 (C 18O), 154 (C 2OO), 150 (SLK 250)*, 159 (C 350)*

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα):
8,9» (C 18O), 8,2» (C 2OO), 6,6» (SLK 250)*, 6,0» (C 350)*

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 225 (C 18O), 235 (C 2OO), 240(SLK 250)*, 250 (C 350)*

*Με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων 7G-TRONIC PLUS

auto.in.gr