Πρόστιμα της ΕΕΤΤ στις Cosmote, Vodafone και Wind, προσφυγές εξετάζουν οι εταιρείες
Πρόστιμα συνολικού ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, Cosmote, Vodafone και Wind για παραβάσεις των υποχρεώσεων περί ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών στο τέλος του 2009. Νομικά κενά υποστηρίζουν οι εταιρείες ότι έχει η απόφαση, που φαίνεται να κινούνται στην κατεύθυνση προσφυγής στη Δικαιοσύνη.
Πρόστιμα συνολικού ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε την Παρασκευή η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), προς τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, Cosmote, Vodafone και Wind για παραβάσεις των υποχρεώσεων περί ορθής ενημέρωσης των καταναλωτών,
Η Επιτροπή επέβαλε το πρόστιμο σχετικά με την αύξηση, στο διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2009, του ελαχίστου χρόνου χρέωσης κλήσεων και βιντεοκλήσεων από 30 σε 45 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με την ΕΕΤΤ, η αύξηση αυτή συνεπάγεται αντίστοιχη οικονομική επιβάρυνση για περίπου 4,2 εκατομμύρια συνδρομητές συμβολαίου.
Το επιβληθέν, με ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας, πρόστιμο ανέρχεται σε 2 εκατομμύρια ευρώ για καθεμία από τις εταιρείες Cosmote και Vodafone, που είναι το ανώτατο προβλεπόμενο από τη νομοθεσία, και σε 1 εκατομμύριο ευρώ για τη Wind.
Κατά την ΕΕΤΤ με την ενέργεια αυτή στην οποία προέβησαν οι τρεις εταιρείες, παραβιάστηκαν οι διατάξεις περί προστασίας του καταναλωτή, της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας, του Κανονισμού Γενικών Αδειών και του Κώδικα Δεοντολογίας, καθώς, όπως αναφέρει, ο τρόπος γνωστοποίησης από κάθε εταιρεία της δυσμενούς για το καταναλωτικό κοινό αύξησης της ελάχιστης χρέωσης των υπηρεσιών της, κρίθηκε από ανεπαρκής έως παραπλανητικός, και μη σύμφωνος με τις ανωτέρω διατάξεις.
Το ύψος του προστίμου καθορίστηκε, με βάση τον αριθμό θιγόμενων συνδρομητών κάθε εταιρείας, τη βαρύτητα της παράβασης ανά περίπτωση και τη στέρηση της δυνατότητας καταγγελίας των συμβάσεων από τους συνδρομητές, οι οποίοι είδαν ξαφνικά να αυξάνονται εν αγνοία τους οι μηνιαίοι λογαριασμοί τους.
Πάντως καμία από τις τρεις εταιρίες, Cosmote, Vodafone και Wind δεν εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση αν και στελέχη τους αφού εκφράζουν την απορία τους για την επιβολή του προστίμου, σημειώνουν ότι η απόφαση έχει νομικά κενά και ότι θα προσφύγουν στη δικαιοσύνη.
Κύκλοι της Cosmote τόνιζαν ότι η εταιρία έχει μειώσει τη μέση τιμή χρέωσης ανά λεπτό ομιλίας κατά 33% τον τελευταίο χρόνο, αναγνωρίζοντας τις ανάγκες των πελατών μέσα από την οικονομική κρίση που διέρχεται η χώρα. Από την πλευρά της η Vodafone θα προσπαθήσει να προσβάλει τη συγκεκριμένη απόφαση στα δικαστήρια, όπως ανέφερε στελέχη της εταιρίας σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Σε ενημερωτικό σημείωμα της Wind αναφέρεται ότι η εταιρία είχε ακολουθήσει στο ακέραιο όσα αναφέρει ο κανονισμός της ΕΕΤΤ για την ενημέρωση των συνδρομητών και ουδεμία ένσταση υπήρξε από πλευράς της Ανεξάρτητης Αρχής, ενώ καμία από τις καταγγελίες που επικαλείται η ΕΕΤΤ δεν αφορούσε ονομαστικά την WIND.
Η Wind υποστηρίζει επίσης ότι η απόφαση επιβολής προστίμου έχει σημαντικότατα ουσιαστικά, αλλά και νομικά κενά και η εταιρία θα προσφύγει στο Διοικητικό Εφετείο.