Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
in.gr

New York College


Ποια είναι η ταυτότητα του εκπαιδευτικού σας ιδρύματος; Ποιες οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται; Από ποιους διοικείται; Από ποια κουλτούρα διέπεται και τι στόχους έχει;

Το New York College (NYC) ιδρύθηκε το 1989 σε συνεργασία με το κρατικό πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, State University of New York, Empire State College. Σήμερα το NYC αποτελεί έναν όμιλο εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, με παρουσία, εκτός από την Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Πράγα (Τσεχία), στα Τίρανα, (Αλβανία) και στο Βελιγράδι (Σερβία), ο οποίος, μέσω των ακαδημαϊκών συνεργασιών του με αναγνωρισμένα Αμερικανικά και Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, προσφέρει υψηλής ποιότητας πολυπολιτισμική εκπαίδευση, σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο, στους τομείς διοίκηση επιχειρήσεων, χρηματοοικονομικά, πληροφορική, ψυχολογία, επικοινωνία, διεθνείς σχέσεις, εκπαίδευση, τουρισμό, ναυτιλιακά και κινηματογραφία. Οι φοιτητές του NYC αποκτούν τα αυθεντικά πτυχία των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων, και έχουν τη δυνατότητα αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους σύμφωνα με τα κριτήρια και τις διαδικασίες της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (36/05). Η διάρκεια των σπουδών είναι τρία ή τέσσερα χρόνια για τα προπτυχιακά, και 15 ή 24 μήνες για τα μεταπτυχιακά. Το NYC διαθέτει πιστοποίηση από το British Accreditation Council, (BAC). Όλα τα προγράμματα σπουδών και τα αντίστοιχα πτυχία είναι πιστοποιημένα και αναγνωρισμένα από τους αντίστοιχους κρατικούς φορείς. Επίσης το New York College έλαβε Άδεια Λειτουργίας από το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ όπως δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 1302 18/8/10.

Με ποια κριτήρια διαμορφώνεται το πρόγραμμα σπουδών και πόσο συχνά αλλάζει;
Η επικαιροποίηση των προγραμμάτων σπουδών γίνεται στο επίπεδο των μαθημάτων, και στο επίπεδο των προγραμμάτων, υπό την εποπτεία των αντίστοιχων επιτροπών του συνεργαζόμενου πανεπιστημίου, και βασίζεται σε ανάλυση στοιχείων προερχόμενων από έρευνα της αγοράς εργασίας, των ακαδημαϊκών εξελίξεων, των φοιτητών και των αποφοίτων. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται στην αρχή του κάθε ακαδημαϊκού εξαμήνου, οπότε και καλείται ο καθηγητής να υποβάλλει στο συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο το προς έγκριση σχέδιο μαθήματος, ενώ η πλήρης αναδιοργάνωση ή κατάργηση ενός προγράμματος σπουδών αποφασίζεται σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο του εξωτερικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η επισκόπηση των μαθημάτων και των προγραμμάτων σπουδών απορρέει από το πενταετές στρατηγικό σχέδιο του οργανισμού μας, και βάσει της Δράσης 2 για ποιοτική εκπαίδευση και διδασκαλία. Όλα τα προγράμματα σπουδών και τα μαθήματα είναι τα ίδια με αυτά που προσφέρονται από τα συνεργαζόμενα με το New York College πανεπιστήμια. Επίσης, το New York College έχει τη δυνατότητα να προτείνει μαθήματα επιλογής τα οποία προσφέρονται κατόπιν έγκρισης (validation) από τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια.

Πώς επιλέγετε τους συνεργαζόμενους φορείς και ποιο είναι το πλαίσιο συνεργασίας σας;
Επιλέγουμε το συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο κυρίως βάσει τριών κριτηρίων: κρατική πιστοποίηση από τις αρχές του κράτους που βρίσκεται το πανεπιστήμιο, αξιοπιστία, και προσφερόμενο πρόγραμμα σπουδών. Μας επιλέγουν γιατί έχουμε αποδείξει σταθερότητα και σοβαρότητα στις σχέσεις μας με τα ξένα ιδρύματα, -αξίζει να σημειωθεί ότι με το State University of New York έχουμε 22 χρόνια επιτυχημένης συνεργασίας- είμαστε συνεπείς στις υποχρεώσεις μας, ανταποκρινόμαστε στους ποιοτικούς ελέγχους πριν και κατά τη διάρκεια της σύμβασης, και είμαστε ο μοναδικός οργανισμός που έχει παρουσία εκτός των συνόρων της Ελλάδας, (Τσεχία, Αλβανία, Σερβία), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο συνεργαζόμενο πανεπιστήμιο να απευθυνθεί σε περισσότερες από μία εκπαιδευτικές κοινότητες.
Οι συμβάσεις μας με τα ξένα ιδρύματα είναι δικαιοχρησίας δεδομένου του ότι προσφέρουμε τα ίδια προγράμματα σπουδών, που διδάσκονται από εγκεκριμένο ή το ίδιο εκπαιδευτικό προσωπικό του συνεργαζόμενου πανεπιστημίου, ίδιους τίτλους, και ίδια κριτήρια εισαγωγής και αποφοίτησης.
Σύμφωνα με τις συμβάσεις μας τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια είναι υπεύθυνα για το πρόγραμμα σπουδών, την επιλογή του διδακτικού προσωπικού, την ετήσια αξιολόγηση υπηρεσιών και υποδομών, (παράλληλα με τον εσωτερικό έλεγχο που διενεργείται από το NYC), την έκδοση της βαθμολογίας και του πτυχίου, ενώ στις συμβάσεις μας με βρετανικά πανεπιστήμια, συμπεριλαμβάνεται η ευθύνη των καθορισμό εξετάσεων και βαθμολογίας, οι οποίες διενεργούνται ακριβώς την ίδια ημέρα και ώρα με τις εξετάσεις στο αντίστοιχο βρετανικό πανεπιστήμιο, έτσι ώστε να διασφαλίζονται τα κριτήρια ποιότητας και ο φοιτητής στην Ελλάδα να έχει την ίδια εκπαιδευτική εμπειρία.

Τι κριτήρια διασφάλισης ποιότητας σπουδών ακολουθείτε γενικότερα;
Τα πανεπιστήμια που συνεργαζόμαστε έχουν πιστοποίηση (accreditation) από κρατικούς φορείς, (MSCHE, QAA, IACBE, κλπ) έτσι ώστε τα πτυχία που παρέχουν να αναγνωρίζονται παγκοσμίως. Οι απόφοιτοί μας από το State University of New York έχουν αναγνωρίσει το πτυχίο τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του βρετανικού φορέα NARIC που είναι ο αντίστοιχος του ΔΟΑΤΑΠ (ΔΙΚΑΤΣΑ). Επίσης, το NYC (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) είναι πιστοποιημένο και αναγνωρισμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα από το British Accreditation Council, (BAC), ως ίδρυμα που παρέχει ανώτατη εκπαίδευση. Η ποιότητα σπουδών διασφαλίζεται συνεπώς μέσω των διεθνών κρατικών φορέων.

Τι στοιχεία υπάρχουν για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων σας; Τι αλλαγές παρατηρείτε τα τελευταία δύο με τρία χρόνια; Ποια επαγγέλματα βρίσκονται ιδιαίτερα σε ζήτηση;
Μία από τις δεσμεύσεις του NYC είναι να προσφέρει στους αποφοίτους του ένα δυναμικό ξεκίνημα στη σύγχρονη ανταγωνιστική αγορά εργασίας. Οι φοιτητές ενθαρρύνονται να ζητούν επαγγελματικές συμβουλές από το Career Office από το πρώτο έτος σπουδών τους και να βρίσκουν εργασία κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, πράγμα που τους επιτρέπει να απασχολούνται και επαγγελματικά, από νεαρή ηλικία, με το αντικείμενο σπουδών τους, προσφέροντάς τους ανεκτίμητης αξίας εργασιακή πείρα, πέραν της οικονομικής ανεξαρτησίας που απολαμβάνουν. Τόσο οι εκτενείς δεσμοί με εργοδότες, όσο και οι υπηρεσίες επαγγελματικής υποστήριξης, αλλά και ο σχεδιασμός των προγραμμάτων σπουδών σύμφωνα με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, διασφαλίζουν την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Ειδικότερα, η ετήσια διοργάνωση των Career Days δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές να έρθουν σε επαφή με γνωστές πολυεθνικές επιχειρήσεις, όπως για παράδειγμα KPMG, CityBank,Grant Thorton, BBDO, Adecco, Hewlett Packard, κ.α. Το Ετήσιο Βιβλίο Αποφοίτων αποδεικνύει ότι ένα μεγάλο μέρος αποφοίτων του NYC έχουν ήδη απορροφηθεί σε υψηλές θέσεις τόσο σε Ελληνικές όσο και σε πολυεθνικές επιχειρήσεις και οργανισμούς, ενώ πολλοί άλλοι έχουν γίνει δεκτοί σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά προγράμματα, διεθνούς κύρους πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Πέρα από τα προγράμματα σπουδών καθαυτά με τι υπηρεσίες και υποδομές υποστηρίζετε τους σπουδαστές σας;

• Αίθουσες Υπολογιστών: Περιλαμβάνουν PCs που λειτουργούν με Windows XP και είναι εξοπλισμένοι με ειδικό λογισμικό προγραμματισμού, internet και εκτυπωτές, video conferencing, και wireless περιβάλλον.
• Βιβλιοθήκη: Η βιβλιοθήκη λειτουργεί 12 ώρες την ημέρα, υπάρχει πρόσβαση και το Σαββατοκύριακο και περιέχει βιβλία, περιοδικά, επιστημονικά έγγραφα και εφημερίδες. Επιπλέον προσφέρει πρόσβαση στις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων, καθώς και στην Emerald, e-library.
• Σύμβουλος ακαδημαϊκών υποθέσεων: Παρέχεται σε κάθε φοιτητή η δυνατότητα να έχει έναν ακαδημαϊκό σύμβουλο, που θα τον βοηθά στην επιλογή των αντικειμένων σπουδών του, ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του, και στο σχεδιασμό της ακαδημαϊκής του σταδιοδρομίας.
• Συμβουλευτική και Προσανατολισμός: Η Συμβουλευτική Υπηρεσία υποστηρίζει την προσπάθεια μάθησης και επίτευξης των ακαδημαϊκών στόχων των φοιτητών, προσφέροντας υπηρεσίες για να τους βοηθήσει στην αντιμετώπιση προβλημάτων που ενδεχομένως να παρεμποδίζουν την ομαλή ακαδημαϊκή πορεία τους.
• Υποτροφίες: Το NYC έχει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υποτροφιών για υποψήφιους καθώς και φοιτητές βασισμένο σε μία ευρεία γκάμα κριτηρίων (π.χ., οικονομικά, επανένταξης, αριστείας, αθλητικής επίδοσης, κ.ά.). Για παράδειγμα, στο πλαίσιο του προγράμματος Οικονομικής Βοήθειας προς τους φοιτητές του, το NYC προσφέρει 5 υποτροφίες στους 5 καλύτερους φοιτητές κάθε εξαμήνου (βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων). Ο πρώτος κερδίζει έκπτωση της τάξεως του 50% στα δίδακτρά του και οι υπόλοιποι τέσσερις έκπτωση 20% στα δίδακτρά τους. Επίσης, το NYC προσφέρει πρόγραμμα ολικών υποτροφιών σε υποψηφίους με ειδικές προϋποθέσεις, • Εργασία κατά τη φοίτηση: Κατά τη διάρκεια φοίτησης προσφέρεται στους οικονομικά ασθενείς φοιτητές η δυνατότητα για part-time απασχόληση μέσω του προγράμματος πρακτικής εξάσκησης σε επιλεγμένες εταιρίες και οργανισμούς (internships).
• Βιβλιοπωλεία: Το NYC έχει συμφωνία με τοπικά βιβλιοπωλεία ώστε να προσφέρουν καλύτερες τιμές στους φοιτητές του Κολεγίου.
• Δίκτυο & Γραφείο Αποφοίτων: Το NYC διαθέτει δίκτυο αποφοίτων και ειδικό γραφείο (Alumni Office), που προσφέρει τη δυνατότητα στους φοιτητές να έρχονται σε επαφή με τους αποφοίτους (που ήδη βρίσκονται στην αγορά εργασίας), αλλά και στους αποφοίτους να έχουν επικοινωνία μεταξύ τους.
• Υπηρεσία Σταδιοδρομίας: Στόχος της υπηρεσίας είναι η υποστήριξη των σπουδαστών και αποφοίτων στην διαδικασία εύρεσης εργασίας.
• Γραφείο Διεθνών Φοιτητών: Δημιουργήθηκε το 2001 για να προσφέρει υπηρεσίες στους φοιτητές του κολεγίου, που προέρχονται από χώρες του εξωτερικού και σπουδάζουν στην Ελλάδα. Στο NYC σπουδάζουν φοιτητές από περισσότερες από 36 χώρες.

Ποιός είναι ο αριθμός διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού και ποια η αναλογία τους σε σχέση με τον πληθυσμό των φοιτητών; Με ποια κριτήρια και από ποιους επιλέγεται το εκπαιδευτικό προσωπικό; Είναι δημόσια και ανοιχτή η διαδικασία;
Το ακαδημαϊκό και διοικητικό προσωπικό του NYC είναι απαραίτητα απόφοιτοι γνωστών αμερικανικών ή ευρωπαϊκών πανεπιστήμιων, και διαθέτουν υποχρεωτικά μεταπτυχιακούς τίτλους, PhD, ή/και MBA, M.A. ή MSc., ενώ έχουν αποδεδειγμένη εργασιακή εμπειρία στην εκπαίδευση ή/και στο τομέα ειδικότητάς τους. Συγκεκριμένα προγράμματα σπουδών βάσει των συμβάσεών μας διδάσκονται αποκλειστικά από το ακαδημαϊκό προσωπικό του συνεργαζόμενου πανεπιστημίου.
Η αναλογία καθηγητών προς φοιτητές κυμαίνεται μεταξύ του 1:8 και 1:12. Εκτός από τους καθηγητές ελληνικής καταγωγής, ένας μεγάλος αριθμός μαθημάτων διδάσκεται από τους καθηγητές των συνεργαζόμενων πανεπιστημίων. Για παράδειγμα, στη Σχολή Ψυχολογίας απασχολούνται 12 Έλληνες καθηγητές και 13 Αμερικανοί και Ευρωπαίοι. Η επιλογή των καθηγητών είναι ανοικτή και γίνεται μέσω ανακοινώσεων στον ελληνικό και διεθνή τύπο (και ηλεκτρονικό), και περιλαμβάνει αξιολόγηση του βιογραφικού, προσωπική συνέντευξη και παρουσίαση μαθήματος στο ακαδημαϊκό συμβούλιο και φοιτητές (demo class), κατά την οποία αξιολογούνται στη πράξη πέραν των τυπικών προσόντων η διδακτική εμπειρία του υποψήφιου καθηγητή. Η πρόσληψη πραγματοποιείται μόνο όταν υπάρχει η έγγραφη έγκριση του συνεργαζόμενου πανεπιστημίου.

Σας ικανοποιούν οι πρόσφατες αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Θεωρείτε ότι ξεκαθαρίζει με σαφείς όρους το τοπίο της ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης; Ποια είναι η γνώμη των φορέων στο εξωτερικό με τους οποίους συνεργάζεστε σχετικά με τις εξελίξεις;

Η ύπαρξη νόμου πλαισίου για την ιδιωτική εκπαίδευση ήταν απαραίτητη. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πολλά από τα κριτήρια που έθεσε το Υπουργείο Παιδείας ΔΒΜΘ , όπως αξιολόγηση υποδομών και υπηρεσιών, εφαρμόζονται στα κολέγια τα οποία συνεργάζονται με αξιόπιστα ξένα πανεπιστήμια. Επίσης, η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας 36/05 στο ελληνικό νομικό πλαίσιο μέσω του Προεδρικού Διατάγματος 38, λύνει το θέμα της αναγνώρισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων κολεγίων.
Παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό (το οποίο ξεπερνά το 90%) των αποφοίτων μας μέχρι τώρα έχουν κάνει καριέρα στον ιδιωτικό τομέα, η αναγνώριση αυτή των επαγγελματικών δικαιωμάτων έχει περισσότερο ηθική αξία, δεδομένου ότι οι περισσότερες ελληνικές και πολυεθνικές εταιρίες προτιμούν απόφοιτους αναγνωρισμένων ξένων πανεπιστημίων αδιαφορώντας για την κρατική αναγνώριση των πτυχίων τους (έρευνα της MRB, δημοσίευση στην «ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ», 26/11/2006).

Ποιες προοπτικές βλέπετε για τη μη κρατική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα; Ποια προβλήματα θα έπρεπε να αντιμετωπισθούν κατά προτεραιότητα, ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη ποιότητα σπουδών;
Πιστεύω ότι η ίδρυση ιδιωτικών φορέων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν θα αποτελέσει πανάκεια για τα προβλήματα της εκπαίδευσης στη χώρα, αλλά είναι βέβαιο, ότι όπως σε κάθε χώρο ο ευγενής ανταγωνισμός προάγει την ποιότητα, έτσι και στη παιδεία θα αποτελέσει τον καταλύτη για θετικές εξελίξεις στη κοινωνία. Η ιδιωτική εκπαίδευση υφίσταται σε άλλες χώρες της Ευρώπης και στην Αμερική όπου τα ιδιωτικά πανεπιστήμια λειτουργούν ως ισότιμα και πολλές φορές ανώτερα από τα κρατικά. Η αγορά της ιδιωτικής εκπαίδευσης αναμένεται να αναπτυχθεί, για τις οικονομικές εκείνες μονάδες οι οποίες θα αντιμετωπίσουν την εκπαίδευση με την απαραίτητη σοβαρότητα. Ο επιχειρηματίας ή οργανισμός που θα επενδύσει στην εκπαίδευση με σκοπό το άμεσο χρηματικό κέρδος θα απαξιωθεί από την ίδια την αγορά. Έχοντας την εμπειρία της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων, με την πιστοποίηση των αντίστοιχων Υπουργείων Παιδείας στην Πράγα, και Τίρανα και προσφάτως σε εξέλιξη και στο Βελιγράδι, γνωρίζουμε ότι απαιτούνται σημαντικές και συνεχιζόμενες επενδύσεις σε υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό, σοβαρότητα και δέσμευση στην ποιότητα.

Ποια τα σχέδια του οργανισμού σας για το μέλλον, ιδιαίτερα στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;
Η στρατηγικός μας σχεδιασμός για τα επόμενα πέντε χρόνια περιλαμβάνει την υλοποίηση νέων προγραμμάτων σπουδών σε συνεργασία με πανεπιστήμια εξωτερικού, την επέκταση της δραστηριότητας μας σε χώρες της Ευρώπης, την καλύτερη αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση, και την διαρκή αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής μας. Επίσης, είναι στρατηγικής σημασίας η προσέγγιση ξένων φοιτητών, και για αυτό το λόγο, μέσω του study abroad” ή “student exchange programs” δίνουμε την ευκαιρία σε φοιτητές της ελληνικής κοινότητας στις Η.Π.Α. και αμερικάνους φοιτητές, να σπουδάσουν για ένα εξάμηνο ή περισσότερο μαζί μας. Για παράδειγμα, πριν ένα μήνα, ομάδα 39 αμερικανών μεταπτυχιακών φοιτητών της Νομικής Σχολής του De Paul University- Σικάγο, παρακολούθησαν μαθήματα στο πανεπιστήμιό μας στη Πράγα, και μας έστειλαν μία ιδιαιτέρως κολακευτική έκθεση για την εμπειρία τους αυτή.

in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο