MotoGP Κατάρ 2010: Πυροτεχνήματα του C. Stoner στα ελεύθερα
Ο Αυστραλός ξεκίνησε τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του MotoGP 2010 και του Grand Prix του Κατάρ με χρόνο μισό δευτερόλεπτο ταχύτερο από τις Yamaha των Jorge Lorenzo και Valentino Rossi - Πτώσεις χωρίς σοβαρές συνέπειες για τους J. Lorenzo και Loris Capirossi.
Μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τις Yamaha ήταν ο Casey Stoner με τη Ducati GP10 στις εναρκτήριες ελεύθερες δοκιμές του MotoGP 2010 και του Grand Prix του Κατάρ. Η πίστα της Λοσάιλ ταιριάζει ιδιαίτερα στην ιταλική μοτοσικλέτα και ο Αυστραλός έχει κερδίσει τα τρία τελευταία χρόνια.
Τον πρώην πρωταθλητή ακολούθησαν, με διαφορά μόλις δύο χιλιοστών του δευτερολέπτου μεταξύ τους, ο Jorge Lorenzo και ο Valentino Rossi με τις δύο Yamaha M1. Ο Ισπανός φάνηκε ανταγωνιστικός, παρότι ο δεξιός του αντίχειρας δεν έχει αποθεραπευτεί πλήρως από το ατύχημα του περασμένου Φεβρουαρίου.
Ο Jorge στο τέλος των ελεύθερων δοκιμών είχε πτώση και αρχικά υπήρξε σχετική ανησυχία στο γκαράζ της Yamaha μήπως υποστεί υποτροπή ο τραυματισμός του, αλλά ο νεαρός Ισπανός σηκώθηκε και συνέχισε κανονικά, χωρίς πρόβλημα.
Δεν ξέρω ακριβώς τι έγινε, είπε ο Jorge. Υπάρχουν δύο ενδεχόμενα: Ένα ότι έγειρα στη στροφή περισσότερο από ό,τι στον προηγούμενο γύρο και δεύτερο ότι ακούμπησα τη λευκή γραμμή στην εσωτερική. Δεν ήταν μεγάλο ατύχημα, μόνο γλίστρημα στο δρόμο. Σήκωσα τα χέρια μου γλιστρώντας και ήμουν τυχερός.
Αν και οι χρόνοι των ελεύθερων δοκιμών δεν είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικοί, ο Αυστραλός φαντάζει φαβορί για την πρώτη νίκη του 2010: Όλα ξεκίνησαν πολύ καλά απόψε, έχουμε ήδη καλή αίσθηση με τη μοτοσικλέτα, είπε ο Casey.
Τώρα προσπαθούμε να βρούμε λίγη περισσότερη ισορροπία με τη μοτοσικλέτα για να την κατανοήσουμε περισσότερο και να διατηρήσουμε το ίδιο γυρολόγιο – διότι πιστεύω ότι όλοι θα μας πιάσουν μέσα το διήμερο κι έτσι πρέπει να βελτιώσουμε το στήσιμο λίγο περισσότερο.
Ο Valentino Rossi είπε σχετικά: Περιμέναμε λίγο καλύτερη απόδοση. Ο χρόνος μας δεν είναι τόσο κακός, αλλά πιστεύω ότι μπορούσαμε να ήμασταν ταχύτεροι κι αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε τον Stoner πρέπει να βελτιωθούμε. Είναι ταχύτερος σε σχέση με τις δοκιμές, εγώ χάνω 0,3 σε εξακόσια μέτρα, στις στροφές 7-10, και πρέπει να καταλάβω το λόγο.
Γλιστρούσα πολύ, δεν είχα αρκετή πρόσφυση. Αν οδηγήσω ταχύτερα, γλιστράω περισσότερο. Πρέπει να κάνουμε τροποποιήσεις. Πάντα, όταν ακουμπάω το γκάζι, ο τροχός σπινάρει. Δυστυχώς έτσι δεν χάνω μόνο τη μετάδοση ισχύος, αλλά χάνω και την ιδανική γραμμή γιατί ανοίγομαι μακριά από αυτή. Πάντως έχουμε ορισμένες ιδέες για αύριο. Δουλειά μας είναι να προσπαθήσουμε να πιάσουμε τον Stoner.
Όσο για τον Jorge Lorenzo, ο δεύτερος χρόνος είναι ενθαρρυντικός αλλά αποτελεί ακόμα ερωτηματικό πόσα θα καταφέρει σε συστοιχία πολλών γύρων στον αγώνα, με δεδομένο τον τραυματισμό του. Κουράστηκα στη μοτοσικλέτα σήμερα, διότι το χέρι μου δεν είναι σε τέλεια κατάσταση, είπε ο Ισπανός.
Πάντα έχω μεγάλη αυτοπεποίθηση και προσπαθώ να είμαστε στην κορυφή. Ορισμένες φορές μπορείς να το κάνεις κι άλλες, όπως τώρα, είναι δύσκολο γιατί ο Casey είναι τόσο πολύ γρήγορος στο Κατάρ, όπως και ο Vale. Θα δούμε τι θα γίνει – αν καταφέρω να μάχομαι μαζί τους, θα προσπαθήσω. Αλλά στόχος μου δεν είναι να κερδίσω, αλλά να τερματίσω στον αγώνα.
Για την εργοστασιακή Honda η υστέρηση 1,2 του Andrea Dovizioso δεν αποτελεί, ούτε φέτος, το ιδανικό ξεκίνημα. Ακόμα χειρότερα, ο Dani Pedrosa σημείωσε τον 11ο χρόνο, καθώς εξακολουθεί να προσπαθεί να εντοπίσει τις ιδανικές ρυθμίσεις με τη νέα ανάρτηση της Ohlins.
Αντίθετα, αρκετά ενθαρρυντικό ήταν το ξεκίνημα τόσο για τον Nicky Hayden (Ducati) όσο και για τον Ben Spies (Monster Yamaha), ενώ από τους πρωτοεμφανιζόμενους ο Alvaro Bautista της Suzuki άφησε αρκετά καλές ενδείξεις. Ο ομόλογός του, Loris Capirossi, είχε πτώση είκοσι λεπτά πριν το τέλος, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες.