38

Πρόταση για τη δημιουργία ανεξάρτητης αρχής -στα πρότυπα του ΑΣΕΠ- που θα προκηρύσσει τις μελέτες των δημοσίων έργων, θα διενεργεί τους διαγωνισμούς και θα παρακολουθεί την κατασκευή τους, εξετάζει η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. Στόχος είναι η διαφάνεια, η καλύτερη ποιότητα, η καλύτερη τιμή και ο καλύτερος χρόνος κατασκευής.

Το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να μειώσει την τιμή των διοδίων στις υπό κατασκευή εθνικές οδούς, αλλά απαιτείται επαναδιαπραγμάτευση με τις εταιρίες παραχώρησης και να υπάρξει έγκριση τόσο της ΕΕ όσο και του Ελληνικού Κοινοβουλίου. Οποιοδήποτε αποτέλεσμα επιτευχθεί για τα διόδια, αναμένεται στις αρχές του νέου έτους.

Ένα ακόμη μεγάλο πρόβλημα, όπως επισημαίνει η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, είναι οι νέες αυξήσεις των διοδίων που προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, οι μεγαλύτερες εκ των οποίων θα εφαρμοστούν το 2010 και το 2011. Παράλληλα, χρειάζεται και εξορθολογισμός των σταθμών των διοδίων.

Επίσης, επιταχύνεται η διαδικασία εγκατάστασης διοδίων στο δίκτυο της Εγνατίας Οδού, διότι το έργο έχει μεγάλο κόστος λειτουργίας και πολύ μεγάλες οφειλές από δανεισμό.

Η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών τονίζει ότι προτίθεται να συνεχίσει έργα που είχαν προχωρήσει οι διαδικασίες δημοπράτησης, όπως οι αυτοκινητόδρομοι Αττικής και το αεροδρόμιο Καστελίου στο Ηράκλειο Κρήτης. Έχει αποφασίσει, δε, να δοθεί μικρή παράταση στις διαβουλεύσεις, προκειμένου να ληφθούν υπόψη οι επισημάνσεις των φορέων και να πραγματοποιηθούν όσες αλλαγές χρειαστούν στις μελέτες.

Επίσης, προτίθεται να αλλάξει τον τρόπο ανάθεσης των μελετών και των έργων, ο οποίος πάντως θα στηρίζεται στο μειοδοτικό σύστημα, καθώς και σε άλλα κριτήρια.

Τέλος, θα προκηρυχθεί νέα μελέτη για την υποθαλάσσια αρτηρία της Θεσσαλονίκης, ενώ η κάλυψη των θέσεων προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου των εποπτευόμενων οργανισμών θα γίνει με την ίδια διαδικασία που ξεκίνησε για την κάλυψη των θέσεων των γενικών γραμματέων των υπουργείων.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ