Την ευνοϊκή παράδοση των γαλλικών προτάσεων στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP επιβεβαίωσε το Citroen C5, αποσπώντας την ανώτερη διάκριση του ευρωπαϊκού οργανισμού.



Εξοπλισμένη με επτά συνολικά αερόσακους, η μπερλίνα της γαλλικής φίρμας στάθηκε αντάξια των προσδοκιών, επιτυγχάνοντας τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία στις πλευρικές συγκρούσεις.



Στις μετωπικές ο θάλαμος των επιβατών παρέμεινε σταθερός, ενώ ο αερόσακος που βρίσκεται τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού προστάτευσε επαρκώς τα κάτω άκρα του οδηγού, που δεν ήρθαν σε επαφή με τμήματα του ταμπλό.



Την εξαιρετική επίδοση του Citroen C5 συμπληρώνουν τα τέσσερα αστέρια στην προστασία των παιδιών.



Διαμετρικά αντίθετη ήταν η συμπεριφορά του Nissan Navara. Το ιαπωνικό μοντέλο δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στη διαδικασία των μετωπικών συγκρούσεων του EuroNCAP, καθώς το κάτω τμήμα του αμαξώματος κατέρρευσε προκαλώντας το τραυματισμό των κάτω άκρων του οδηγού.



Με σοβαρό τραυματισμό κινδύνευσε ο θώρακας του οδηγού και ο λαιμός του συνοδηγού, εξαιτίας της καθυστερημένης ενεργοποίησης του μετωπικού αερόσακου.



Ανάλογη ήταν και η επίδοση ενός ακόμα Pick-up που δοκιμάστηκε από το EuroNCAP. Το Isuzu D-Max απέσπασε μόλις ένα αστέρι, καθώς στις μετωπικές συγκρούσεις ο θάλαμος των επιβατών αποδείχθηκε ασταθής, με συνέπεια τον σοβαρό τραυματισμό του οδηγού.



Την απογοητευτική εικόνα της κατηγορίας των επαγγελματικών pick-up μετρίασαν τα τέσσερα αστέρια του Mitsubishi L200.



Παρά τον υπαρκτό κίνδυνο τραυματισμού του θώρακα του οδηγού, το L200 ανταποκρίθηκε στις δοκιμές μετωπικών συγκρούσεων του EuroNCAP, «σκοράροντας» μάλιστα τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία στις πλευρικές.



Τέλος, με τέσσερα αστέρια βραβεύτηκε η BMW X3, το Daihatsu Terios, το Renault Kangoo και το σαφώς μικρότερο Suzuki Splash.


auto.in.gr