30

Tο μοιραίο αεροασκάφος της Helios Airways που συνετρίβη την Κυριακή στο Γραμματικό Αττικής είχε παρουσιάσει βλάβη στο παρελθόν στον κλιματισμό του καθώς και στο σύστημα αποσυμπίεσης κατά τη διάρκεια προσγείωσης, όπως τουλάχιστον προκύπτει από μαρτυρίες επιβατών.

Πληροφορίες που προκύπτουν από ρεπορτάζ της εφημερίδας Φιλελεύθερος αναφέρουν ότι το αεροσκάφος παρουσίασε μία ημέρα πριν από τη συντριβή του, το Σάββατο, πρόβλημα στο σύστημα θέρμανσης και εξαερισμού, αιτία που οδήγησε τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους στην απόφασή του να αρνηθεί να αναλάβει τη συγκεκριμένη πτήση.

Το Σεπτέμβριο του 2003, το αεροσκάφος έκανε αναγκαστική προσγείωση στη Ρόδο με πρόβλημα στο δεξιό κινητήρα, κατά τη διάρκεια της πτήσης από το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου με προορισμό τη Λάρνακα.

Ως σοβαρότερο περιστατικό αναφέρεται η αποσυμπίεση του θαλάμου των επιβατών σε ύψος 35.000 ποδών, στις 16 Δεκεμβρίου του 2004, κατά τη διάρκεια πτήσης από τη Βαρσοβία προς τη Λάρνακα. Σύμφωνα με πληροφορίες αποτέλεσμα της αποσυμπίεσης αυτής ήταν να πέσουν αυτόματα οι μάσκες οξυγόνου πάνω από τα καθίσματα.

Στις 23 Απριλίου του 2005 υπήρξε ένα ακόμη περιστατικό αποσυμπίεσης, ενώ σύμφωνα πάντα με πληροφορίες η ακρίβεια των οποίων είναι δύσκολο να επιβεβαιωθεί στην παρούσα φάση των ερευνών, υπήρξαν ακόμη πέντε έως έξι παρόμοια περιστατικά.

Ένας επιβάτης της εταιρείας, ο Ανδρέας Χριστοφής από τη Λευκωσία, δήλωσε ότι σε πτήση προς τη Σαντορίνη δεν λειτουργούσε ο κλιματισμός του αεροπλάνου. Όπως ανέφερε, το ίδιο πρόβλημα παρατηρήθηκε και μια εβδομάδα αργότερα, κατά το ταξίδι της επιστροφής.

Νωρίτερα, ο βουλευτής Λάρνακας Γεώργιος Γεωργίου δήλωσε ότι τον περασμένο Μάρτιο, οι επιβάτες της πτήσης Βαρσοβίας-Λάρνακας αντιμετώπισαν προβλήματα λόγω αποσυμπίεσης στην καμπίνα των επιβατών.

Αλλοι επιβάτες μίλησαν για πολύ υψηλή θερμοκρασία στην καμπίνα σε πτήσεις από την Αθήνα.

Από την πλευρά της η Helios Airways, με ανακοίνωσή της, διαβεβαιώνει  ότι το αεροσκάφος ήταν τεχνικά πλήρως ελεγμένο και είχε επιβεβαιωθεί η αεροπλοϊμότητά του πριν την αναχώρησή του.

Η Helios Airways

Η εταιρεία Helios Airways ιδρύθηκε το 1999 και αποτελεί την πρώτη ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Κύπρου.

Πραγματοποιεί προγραμματισμένες πτήσεις στο Λονδίνο, τη Σόφια, τη Βαρσοβία, το Βουκουρέστι την Πράγα, το Μάντσεστερ, το Μπέρμιγχαμ, τα Χανιά, το Μπέλφαστ, το Νιουκάσλ, το Δουβλίνο και το Στρασβούργο. Εκτελεί επίσης πτήσεις τσάρτερ.

Από το Μάιο του 2004 συνδέθηκε και με το διεθνή αερολιμένα της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Όπως αναφέρεται στο Δικτυακό Τόπο της εταιρείας, ο στόλος της αποτελείται από Boeing B737. Το Μάιο του 2001 παρέλαβε δύο Boeing B737-800, τα οποία μπορούν να μεταφέρουν 189 επιβάτες.

Τον Απρίλιο του 2004 παρέλαβε ένα τρίτο B737-300 χωρητικότητας 142 θέσεων. Μόλις πρόσφατα παρέλαβε ένα τέταρτο Boeing 140 θέσεων.

Πρόεδρος της Helios Airways εμφανίζεται στο δικτυακό τόπο της εταιρείας ο Ανδρέας Δράκου και διευθύνων σύμβουλος ο Δημήτηρης Πανταζής.

Η Libra Holidays Group Public Ltd., εταιρεία με έδρα την Κύπρο που δραστηριοποιείται στο χώρο των πακέτων διακοπών, οργανώνει πτήσεις τσάρτερ και διαχειρίζεται ξενοδοχεία, εξαγόρασε την Helios Airways τον περασμένο Νοέμβριο.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ