Οι επισκέπτες της Έκθεσης Αυτοκινήτου στο Essen της Γερμανίας, η οποία θα ανοίξει τις πύλες της αύριο Παρασκευή 1η Δεκεμβρίου, θα έχουν την ευκαιρία να δουν πρώτη φορά στο περίπτερο της Opel την αγωνιστική έκδοση του νέου Corsa, με το οποίο οι Γερμανοί θα συμμετάσχουν στη νέα κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, τη Super 1600.



Το νέο Corsa είναι μία ενδιαφέρουσα βάση για την κατηγορία Super 1600. Αυτή η σχεδιαστική μελέτη δείχνει πόσο καλά παρακολουθούμε τις εξελίξεις των αγώνων ράλι δήλωσε ο διευθυντής της Opel Motor Sport, Volker Strycek.



Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, σε συνεργασία με διάφορες εταιρείες που ειδικεύονται στην προετοιμασία αγωνιστικών αυτοκινήτων, έχει ξεκινήσει από τον Ιούλιο την κατασκευή και την εξέλιξη του αγωνιστικού Corsa. Η εξέλιξη αυτή θα συνεχιστεί και το 2001, αφού στόχος της εταιρείας είναι το αυτοκίνητο να είναι έτοιμο και κυρίως ανταγωνιστικό το 2002, έτος κατά το οποίο η Opel θα συμμετάσχει στο πρωτάθλημα Super 1600, εφόσον βέβαια ο νέος θεσμός αποδειχθεί επιτυχημένος.



Η συνεργασία μας με το International Technical Development Center (ITDC) στο Rosselsheim είναι εμφανής σε πολλούς τομείς δήλωσε ο Robert Kubel, διευθυντής του προγράμματος στο Opel Performance Center (OPC), όπου εδρεύει το αγωνιστικό τμήμα της Opel. Συνεργαστήκαμε με το τμήμα σχεδίασης για την εξωτερική εμφάνιση του αγωνιστικού Corsa και, χρησιμοποιώντας τα δεδομένα της ITDC, σχεδιάσαμε και κατασκευάσαμε τον κλωβό ασφαλείας, ο οποίος ενίσχυσε σημαντικά και τη στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος.






Η εξέλιξη του Corsa Super 1600 ξεκίνησε τον Ιούλιο και οι πρώτες σχεδιαστικές μελέτες εφαρμόστηκαν στην RML (Ray Mallock Ltd.) στη Βρετανία, με την οποία η συνεργασία της Opel χρονολογείται από το παρελθόν. Αλλωστε, η ίδια εταιρεία είχε αναλάβει και την κατασκευή του Astra Kit Car.



Όπως είχε συμβεί και στο παρελθόν με τα Opel V8 Coupe του Γερμανικού Πρωταθλήματος Τουρισμού (DTM), τα Vectra του πρώην πρωταθλήματος Super Touring Car και το Astra Kit Car των αγώνων ράλι, το Opel Performance Center παρουσιάζει την αγωνιστική έκδοση του Corsa λίγους μόνο μήνες μετά την παρουσίαση του νέου μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά.



Στην αγωνιστική έκδοση του Opel Corsa τοποθετείται ο δεκαεξαβάλβιδος τετρακύλινδρος κινητήρας της σειράς ECOTEC, ο οποίος έχει χωρητικότητα 1.600κ.εκ. και αποδίδει για την περίσταση 200 περίπου ίππους. Η δομή της ανάρτησης είναι κοινή με το αυτοκίνητο παραγωγής: γόνατα McPherson εμπρός και αντιστρεπτική δοκός στον πίσω άξονα. Η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω σειραϊκού κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων. Το βάρος του αυτοκινήτου βρίσκεται εντός των ορίων των κανονισμών, που είναι 950 κιλά για το αμάξωμα και 1.100 κιλά μαζί με το πλήρωμα.



Για την εξέλιξη του Corsa Super 1600, είχαμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε στοιχεία από την εμπειρία που αποκτήσαμε από το Astra Kit Car, το οποίο αγωνίστηκε με επιτυχία τα τελευταία τρία χρόνια σε αρκετά τοπικά πρωταθλήματα δήλωσε ο Robert Kubel.



Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Διεθνούς Ομοσπονδίας, τα αυτοκίνητα της Super 1600 δεν θα πρέπει να κοστίζουν περισσότερο από 100.000 ευρώ, προκειμένου να παραμείνουν προσιτά για τους ιδιώτες, ενώ απαγορεύεται και η χρήση εξωτικών υλικών, όπως το τιτάνιο, το μαγνήσιο και τα ανθρακονήματα, προς μείωση φυσικά του κόστους. Σε αντίθεση με τα Kit Cars, τα οποία μπορούσαν να αποκτήσουν δελτίο αναγνώρισης μέχρι και κάθε τρεις μήνες, στη νέα κατηγορία θα εκδίδεται μία φορά το χρόνο και κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής περιόδου δεν θα επιτρέπονται μεγάλες αλλαγές στα αυτοκίνητα.



Με αυτούς τους όρους και το κόστος, πιστεύουμε ότι τα αυτοκίνητα της Super 1600, όπως το Opel Corsa, θα είναι πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για αρκετούς ιδιώτες ή ομάδες συμπλήρωσε ο Volker Strycek, διευθυντής της Opel Motor Sport.



auto.in.gr