Καλός στην επικοινωνία ο ιδανικός γιατρός για τους Βρετανούς
Λονδίνο: Καλός γιατρός είναι εκείνος που ακούει προσεκτικά τι έχουν να πουν οι ασθενείς, τους μιλά με συμπάθεια και προτιμά να δώσει συμβουλές παρά να συνταγογραφήσει αμέσως κάποιο φάρμακο. Αυτό προκύπτει από έρευνα που διεξήγαγαν επιστήμονες από το Southampton University σε δείγμα 800 ατόμων που περίμεναν να εξεταστούν σε τρία ιατρεία.
Λονδίνο: Καλός γιατρός είναι εκείνος που ακούει προσεκτικά τι έχουν να πουν οι ασθενείς, τους μιλά με συμπάθεια και προτιμά να δώσει συμβουλές παρά να συνταγογραφήσει αμέσως κάποιο φάρμακο. Αυτό προκύπτει από έρευνα που διεξήγαγαν επιστήμονες από το Southampton University σε δείγμα 800 ατόμων που περίμεναν να εξεταστούν σε τρία ιατρεία.
Για το 90% των ασθενών που συμμετείχαν στη μελέτη το σημαντικότερο πλεονέκτημα του λειτουργού υγείας είναι η ικανότητά του να επικοινωνεί και, κυρίως, να ακούει τις ανησυχίες τους.
Μόλις το 25% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήθελε να δει τον ιατρό προκειμένου να πάρει κάποια συνταγή, ενώ το 60% ανέφερε πως επιθυμούσε να εξεταστεί.
Σχολιάζοντας τα ευρήματα, ο επικεφαλής της έρευνας δρ. Πολ Λιτλ τόνισε ότι οι Βρετανοί ασθενείς νιώθουν την ανάγκη να εισακούονται από το γιατρό και να αναμειγνύονται πιο ενεργά στη θεραπεία που τους προτείνει ο ειδικός, ώστε να μην έχουν την αίσθηση ότι οι αποφάσεις για την υγεία τους λαμβάνονται ερήμην τους.
Ο ίδιος δήλωσε στο ΒBC πως οι γιατροί χρειάζεται να υιοθετήσουν μία περισσότερο «ασθενοκεντρική» προσέγγιση.
Αναγνώρισε, ωστόσο, ότι οι περισσότεροι γιατροί έχουν στη διάθεσή τους μόλις δέκα λεπτά για μία εξέταση, και συνεπώς δεν προλαβαίνουν να επικεντρωθούν στις πραγματικές ανάγκες του ανθρώπου που χρειάζεται βοήθεια.
Η έρευνα δημοσιεύεται στην British Medical Journal.