Παρασκευή 26 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
ΟΛΘ : Αντιδράσεις για την κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στο Α΄ Τελωνείο

ΟΛΘ : Αντιδράσεις για την κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στο Α΄ Τελωνείο

Για υπονόμευση της αναπτυξιακής πορείας του λιμανιού της πόλης, μιλούν οι διοικήσεις τριών παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, αντιδρώντας σε πρόσφατη απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γεώργιου Πιτσιλή.

Την εκτίμηση ότι η απόφαση για κατάργηση της νυχτερινής βάρδιας στο Α’ τελωνείο εισαγωγών-εξαγωγών της Θεσσαλονίκης υπονομεύει την αναπτυξιακή πορεία του λιμανιού της πόλης, διατυπώνουν οι διοικήσεις τριών παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, αντιδρώντας σε πρόσφατη σχετική απόφαση του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), Γεώργιου Πιτσιλή.

Αναλυτικότερα, σε ανακοίνωσή της, η διοίκηση του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), υπό την προεδρία του επιχειρηματία Γεώργιου Κωνσταντόπουλου, κάνει λόγο για «αψυχολόγητη κίνηση», η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ανταγωνιστικό μειονέκτημα έναντι των άλλων λιμένων κυρίως του εξωτερικού.

«Ενώ με την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης έγιναν δύο βήματα μπροστά, με την εξάλειψη της γ’ βάρδιας του τελωνείου έγινε ένα βήμα πίσω και μάλιστα εντελώς αιφνιδιαστικά. Θα πρέπει επιτέλους να γίνει κατανοητό ότι Ελεύθερη Ζώνη δεν υφίσταται με συντεχνιακή λογική. Θα πρέπει επιτέλους οι αρμόδιοι να αποφασίσουν αν θα είναι με την ανοιχτή οικονομία, την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια ή με τα συνδικάτα, τον κρατικισμό και τον δημοσιοϋπαλληλισμό. Και με τα δύο δεν γίνεται» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση του ΣΕΒΕ, η οποία καταλήγει:

«Η αγορά έχει τους δικούς της κανόνες και αν δεν ανταποκριθούμε σε αυτούς, τότε απλά κάποιος άλλος θα το πράξει και θα εισπράξει τα πολλαπλασιαστικά οφέλη από αυτή την κίνηση. Επιτέλους να αποφασίσουν οι αρμόδιοι αν θέλουν ένα λιμάνι ανοιχτό, ανταγωνιστικό, ελκυστικό στις ναυτιλιακές εταιρίες και χρήσιμο στις εξαγωγές ή ένα λιμάνι κλειστοφοβικό και συντεχνιακό που θα εξυπηρετεί απλώς την ενδοχώρα. Θέλουμε ένα διεθνή λιμένα ή ένα μικρό λιμανάκι; Αρκετό χρόνο έχουν χάσει η Θεσσαλονίκη και η ΟΛΘ ΑΕ με την ολιγωρία».

ΕΒΕΘ: Υπονομεύεται η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού

Ιδιαίτερα αλγεινή εντύπωση και δυσάρεστη έκπληξη προκάλεσε στην επιχειρηματική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής η απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ να περιορίσει με κάθε επισημότητα τη λειτουργία της Ελεύθερης Ζώνης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης καθημερινά στο ωράριο από τις 06:00 έως τις 22:00, όπως υποστηρίζει σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) υπό την προεδρία του επιχειρηματία Γιάννη Μασούτη.

«Με την απόφαση αυτή, εξ αντικειμένου υπονομεύεται η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπως και κάθε προσδοκία για την ανάδειξη της περιοχής σε κόμβο διακίνησης φορτίων, από και προς την βαλκανική ενδοχώρα. Το ΕΒΕΘ, έχοντας υπόψη τις δυσμενέστατες επιπτώσεις για την οικονομία της περιοχής, στηλιτεύει την ενέργεια αυτή, που έγινε μάλιστα εντελώς αιφνιδιαστικά και δηλώνει ότι θα πράξει το παν, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, για να την ανατρέψει» τονίζεται.

Βιοτέχνες: Δεν νοείται ελεύθερη ζώνη σε λιμάνι με περιορισμένο ωράριο στο τελωνείο

«Δεν νοείται Ελεύθερη Ζώνη σε λιμάνι με περιορισμό στο ωράριο του τελωνείου» επισημαίνει ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ), Αντώνης Καπνοπώλης, ο οποίος εκφράζει την πεποίθηση ότι η «αιφνιδιαστική» και «αψυχολόγητη» -όπως τη χαρακτηρίζει- απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γεώργιου Πιτσιλή, δείχνει αδιαφορία για το επιχειρείν και «νομιμοποιεί τους τελωνειακούς οι οποίοι από τις 16 Σεπτεμβρίου του 2017 απέχουν, μονομερώς, από τη νυχτερινή βάρδια, από τις 10.00 το βράδυ έως τις 6.00 το πρωί, στην Πύλη 16 του ΟΛΘ».

Προσθέτει δε πως παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες των φορέων και μέσω επιστολών (για τη μη ομαλή λειτουργία της Πύλης 16), ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση, η οποία «μόνο αρνητικές επιπτώσεις θα έχει για την επιχειρηματική κοινότητα, την οποία αναγκάζει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη αν θέλει να αξιοποιήσει (το λιμάνι) το βράδυ».

Η διοίκηση του ΒΕΘ ζητά την 24ωρη λειτουργία του τελωνείου στην Πύλη 16. «Είναι απαράδεκτο να πληρώνουν οι επιχειρηματίες το «μάρμαρο» για τις αποφάσεις της ΑΑΔΕ και των κυβερνώντων, οι οποίοι για ψηφοθηρικούς λόγους ‘κλείνουν το μάτι’ σε συγκεκριμένες ομάδες ατόμων» καταλήγει ο κ. Καπνοπώλης.

Sports in

LIVE: Τενερίφη – Περιστέρι

Παρακολουθήστε live στις 19:00 την εξέλιξη της αναμέτρησης Τενερίφη – Περιστέρι για τον ημιτελικό του Final Four του Basketball Champions League. Tηλεοπτικά από Cosmote Sports 4.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024