Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025
weather-icon 21o
Αεροπορικές εταιρείες: Σπάει ρεκόρ η επιβατική κίνηση – Προβλέψεις για πάνω από 5 δισ. επιβάτες το 2025

Αεροπορικές εταιρείες: Σπάει ρεκόρ η επιβατική κίνηση – Προβλέψεις για πάνω από 5 δισ. επιβάτες το 2025

Τη χρονιά που φεύγει ξεπέρασαν το προ-πανδημικό ρεκόρ του 2019, φθάνοντας στα 4,96 δισεκατομμύρια

Το σύνδρομο του Ίκαρου έχει κατακυριεύσει τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά της γης. Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) έδειξαν ότι ο «εκδημοκρατισμός» του μέσου με την πτώση των ναύλων σε επίπεδα ακτοπλοϊκών, ακόμα και σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, έχει κατανικήσει τις φοβίες των ανθρώπων που συνδέονται με το αεροπορικό ταξίδι (υψοφοβία, κλειστοφοβία, αγοραφοβία, μικροβιοφοβία, νοσοφοβία μετά την πανδημία), ενώ έχει αμβλύνει και την περιβαλλοντική τους συνείδηση (διότι το αεροπλάνο είναι μεν το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο, αλλά είναι και το πλέον ρυπογόνο).

Τα στοιχεία της ΙΑΤΑ έδειξαν κατ’ αρχάς ότι το 2024 ο αριθμός των αεροπορικών επιβατών στον πλανήτη ξεπέρασε κατά πολύ τα 4,54 δισεκατομμύρια, που είχαν καταγραφεί το 2019, την τελευταία χρονιά προτού ξεσπάσει η πανδημία, και έφθασαν τα 4,96 δισεκατομμύρια (εντάξει, πρόκειται για εκτιμούμενο αριθμό, στον οποίο περιλαμβάνεται και η επικείμενη χριστουγεννιάτικη κίνηση).

Το σύνδρομο του Ίκαρου έχει κατακυριεύσει τους ανθρώπους σε κάθε γωνιά της γης. Τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορέων (ΙΑΤΑ) έδειξαν ότι ο «εκδημοκρατισμός» του μέσου με την πτώση των ναύλων σε επίπεδα ακτοπλοϊκών, ακόμα και σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, έχει κατανικήσει τις φοβίες των ανθρώπων που συνδέονται με το αεροπορικό ταξίδι (υψοφοβία, κλειστοφοβία, αγοραφοβία, μικροβιοφοβία, νοσοφοβία μετά την πανδημία), ενώ έχει αμβλύνει και την περιβαλλοντική τους συνείδηση (διότι το αεροπλάνο είναι μεν το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο, αλλά είναι και το πλέον ρυπογόνο).

Τα στοιχεία της ΙΑΤΑ έδειξαν κατ’ αρχάς ότι το 2024 ο αριθμός των αεροπορικών επιβατών στον πλανήτη ξεπέρασε κατά πολύ τα 4,54 δισεκατομμύρια, που είχαν καταγραφεί το 2019, την τελευταία χρονιά προτού ξεσπάσει η πανδημία, και έφθασαν τα 4,96 δισεκατομμύρια (εντάξει, πρόκειται για εκτιμούμενο αριθμό, στον οποίο περιλαμβάνεται και η επικείμενη χριστουγεννιάτικη κίνηση).

Τρελές δουλειές

Η αύξηση της επιβατικής κίνησης φέρνει βέβαια χρήμα στα ταμεία των εταιρειών του κλάδου. Ο παγκόσμιος κύκλος εργασιών των αερομεταφορέων αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,4% το 2025 συγκριτικά με το 2024 και να ξεπεράσει για πρώτη φορά το 1 τρισ. δολάρια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων της ΙΑΤΑ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που έδωσαν στην έδρα της Ένωσης στη Γενεύη.

Η IΑΤΑ προειδοποίησε για «προβλήματα με τις αλυσίδες εφοδιασμού, την ελλιπή υποδομή και την αύξηση της φορολογικής πίεσης εκ μέρους των κυβερνήσεων», που εμποδίζουν «την ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη του κλάδου».

Δεν αναφέρθηκε η Ένωση σε πιο σοβαρά προβλήματα για το μέλλον των αερομεταφορών που διαφαίνονται στον ορίζοντα και έχουν να κάνουν με την ενοχοποίηση του αεροπλάνου ως μεταφορικού μέσου λόγω του μεγάλου περιβαλλοντικού αποτυπώματος όσων το χρησιμοποιούν. Κάτι που δημιουργεί πιέσεις στις εταιρείες να μετατρέψουν τα bonus μιλίων που δίνουν στους καλούς και πιστούς πελάτες τους σε malus, ώστε να τους αποθαρρύνουν να ταξιδέψουν αντί να τους ενθαρρύνουν.

Μέχρι να συμβούν όλα αυτά τα μίζερα πάντως, ο κλάδος απολαμβάνει το πάρτι. Έτσι οι αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να παρουσιάσουν το 2025 σωρευτικά καθαρά κέρδη 36,6 δισ. δολαρίων, αυξημένα κατά 16,1% από τα αναμενόμενα εφετινά κέρδη. Ο κύκλος εργασιών των αερομεταφορέων αναμένεται να φτάσει συγκεκριμένα στα 1,007 τρισ. δολάρια, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 4,4% σε διάστημα ενός έτους, ενώ το λειτουργικό κόστος θα αυξηθεί μόνο κατά 4% στα 940 δισ. δολάρια.

Φθηνότερα καύσιμα

Όλα δείχνουν ότι το 2025 οι αερομεταφορείς θα έχουν σύμμαχο την περαιτέρω υποχώρηση των τιμών του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές. Έτσι την επόμενη χρονιά ένα βαρέλι κηροζίνης θα κοστίζει κατά μέσο όρο 87 δολάρια, ενώ το 2024 κόστιζε 99 δολάρια. Ως αποτέλεσμα, τα καύσιμα θα αντιπροσωπεύουν μόνο το 26,4% του λειτουργικού κόστους των εταιρειών, έναντι 28,9% το 2024, κατά τις προβλέψεις της IΑΤΑ.

Σε απόλυτη τιμή οι δαπάνες των εταιρειών για καύσιμα θα ανέλθουν την επόμενη χρονιά σε 248 δισ. δολάρια. Θα είναι δηλαδή μειωμένες κατά 4,8% συγκριτικά με το 2024 παρά την αναμενόμενη αύξηση της κατανάλωσης (λόγω της αυξημένης ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια), που προβλέπεται να είναι της τάξεως του 6% και να φτάσει στα 405 δισ. λίτρα καυσίμων.

«Με τόσα πολλά θετικά στοιχεία και τόσο καλές προοπτικές μετά από τη λαίλαπα της πανδημίας, αξίζει να ανοίξει κανείς μια σαμπάνια», παραδέχθηκε η επικεφαλής οικονομολόγος της IΑΤΑ Μέρι Όουενς Τόμσεν.

Πηγή: ot.gr

Must in

Η ΕΕ περιορίζει το CAS!

H Ευρωπαϊκή Ένωση βάζει όρια στο CAS αφού θα επιτρέπει την παρέμβαση των εθνικών δικαστηρίων στις διαιτητικές αποφάσεις.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 16 Ιανουαρίου 2025
Απόρρητο