Δευτέρα 20 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
«Μεγάλος ασθενής» το σύστημα υγείας στην Ελλάδα - Κατά της ιδιωτικοποίησης των νοσοκομείων γιατροί και πολίτες

«Μεγάλος ασθενής» το σύστημα υγείας στην Ελλάδα – Κατά της ιδιωτικοποίησης των νοσοκομείων γιατροί και πολίτες

Αυξήθηκε η δυσαρέσκεια ων πολιτών, ενώ το 50% των γιατρών το αξιολογεί αρνητικά - Ποια 3 μέτρα προτείνουν για να ορθοποδήσει - Ο ΠΙΣ ετοιμάζει προσφυγή στα ευρωπαϊκά όργανα για εργασιακή εξουθένωση

Αυξανόμενη δυσαρέσκεια των πολιτών και της ιατρικής κοινότητας για το σύστημα υγείας αποτυπώνεται σε μεγάλη έρευνα που διενήργησε για λογαριασμό του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου η εταιρεία δημοσκοπήσεων GPO.

Δυσαρεστημένοι τόσο με τα δημόσια όσο και με τα ιδιωτικά νοσοκομεία οι πολίτες

Σε σύγκριση με τα ευρήματα σχετικής έρευνας πέρυσι, τα ποσοστά δυσαρέσκειας είναι σημαντικά αυξημένα, ενώ σταθερή παραμένει η ικανοποίηση των πολιτών από τους γιατρούς του ΕΣΥ που ξεπερνά το 90%.

Αρνητική εικόνα έχουν όμως οι πολίτες για την οργάνωση των δομών υγείας και πάνω από τους μισούς δεν είναι ικανοποιημένοι από τις παροχές στο δημόσιο σύστημα υγείας.

Πολίτες και… γιατροί αξιολογούν αρνητικά το ΕΣΥ

Η έρευνα διενεργήθηκε τον προηγούμενο μήνα σε 1.108 άνδρες και γυναίκες άνω των 17 ετών που κατοικούν σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα της χώρας, όπως επίσης σε 720 γιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων που δραστηριοποιούνται πανελλαδικά.

Ειδικότερα, το 45,1% των ερωτηθέντων από το γενικό κοινό δεν είναι ικανοποιημένο από τις υπηρεσίες υγείας ούτε στο δημόσιο, ούτε στο ιδιωτικό σύστημα υγείας (το 2023 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 31,2%). Ικανοποιημένο δηλώνει το 28,7% των πολιτών.

Το 48,3% των γιατρών αξιολογεί αρνητικά το σύστημα υγείας στη χώρα μας (δημόσιο και ιδιωτικό), ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2023 ήταν 22,9%. Θετικά το αξιολογεί το 17,4%.

Από το γενικό κοινό το 56,9% των ερωτηθέντων δεν είναι ικανοποιημένο από τις παροχές στο δημόσιο σύστημα Υγείας, έναντι 34,7% πέρυσι.

Ικανοποίηση για τους γιατρούς, όχι για το σύστημα υγείας

Το 91,1% είναι ικανοποιημένο από τους γιατρούς του δημόσιου συστήματος υγείας, ενώ το 75,4% είναι δυσαρεστημένο από την οργάνωση στις δομές Υγείας.

-Το 65,2% επιλέγει να επισκεφτεί ιδιωτικά ιατρεία και όχι νοσοκομεία.

Οι αλλαγές στα νομοθετήματα υγείας αντιμετωπίζονται από τους γιατρούς, θετικά σε ποσοστό 27,7% φέτος, έναντι 37,7%  πέρυσι. Απεναντίας αρνητικά αντιμετωπίζονται σε ποσοστό 50,4% φέτος, έναντι 34,9% πέρυσι.

Σχετικά με ζητήματα του δημόσιου συστήματος υγείας, υπέρ του να διατηρήσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους και να μη μετατραπούν τα νοσοκομεία σε ΝΠΙΔ τάσσονται το 78,5% του κοινού και το 90% των γιατρών.

Υπέρ της αύξησης των μισθών των γιατρών ΕΣΥ στα επίπεδα του μέσου όρου των μισθών που λαμβάνουν οι γιατροί στην ΕΕ τάσσεται το 82,8% των πολιτών και το 91,6% των γιατρών.

Υπέρ της θέσπισης κινήτρων για τη στελέχωση των άγονων και νησιωτικών περιοχών τάσσεται το 97,3% των πολιτών και του 96,4% των γιατρών.

Υπέρ της διατήρησης ιδιωτικού ιατρείου από τους γιατρούς ΕΣΥ τάσσεται το 44,6% των πολιτών.

Ποια η άποψη για τον προσωπικό γιατρό και τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο

Πρόκειται για τον τομέα που εμφανίζει αυξημένα ποσοστά ικανοποίησης των πολιτών.

Η εγγραφή στον προσωπικό γιατρό εμφανίζει αυξητική τάση. Το 73,5% των πολιτών έχει εγγραφεί σε προσωπικό γιατρό και το 9,8% των μη εγγεγραμμένων προτίθεται να το κάνει. Τα μεγαλύτερα ποσοστά εμφανίζονται στις ηλικίες άνω των 55 ετών.

Το 55% δηλώνει ικανοποιημένο από το θεσμό, ενώ μόνο 14,1% δηλώνει δυσαρεστημένο.

Το 43,1% έλαβε sms για μαστογραφία και την έκανε και 26% έλαβε sms, αλλά δεν το χρησιμοποίησε με κυριότερο λόγο την αμέλεια.

-Το 32,4% των πολιτών έχει θετική άποψη για τις δραστηριότητες του ΠΙΣ, το 27,1% είναι ουδέτερο και το 14,6% έχει αρνητική άποψη. Οι υπόλοιποι δεν απάντησαν.

-Θετική άποψη για τον ΠΙΣ έχει το 50,4% των γιατρών και αρνητική το 16,9%, ενώ το 68% αξιολογεί θετικά την εξυπηρέτησή του από τις υπηρεσίες του ΠΙΣ.

«Για πρώτη φορά, έχουμε θετική ανταπόκριση στον προσωπικό γιατρό και μπορούμε να αναμένουμε τη συγκρότηση Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας μέσα σε μία περίοδο συσσωρευμένων από δεκαετίες προβλημάτων, τα οποία απαιτούν αυξημένη χρηματοδότηση», σχολίασε ο πρόεδρος του ΠΙΣ, Δρ Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στο εύρημα του προσυμπτωματικού ελέγχου για τον καρκίνο του μαστού απευθύνοντας έκκληση σε όσες γυναίκες λαμβάνουν SMS για μαστογραφία να μην το αμελούν. «Για κάθε 8 μαστογραφίες που δεν γίνονται υπάρχει ένας αδιάγνωστος καρκίνος μαστού», είπε.

«Το δημόσιο σύστημα υγείας εξελίσσεται σε μεγάλο ασθενή»

Από την πλευρά του ο γγ του ΠΙΣ κ. Δημήτρης Βαρνάβας, σχολίασε ότι το δημόσιο σύστημα υγείας εξελίσσεται σε «μεγάλο ασθενή», καθώς φαίνεται να γίνεται «απωθητικό» για τους νέους και «εξαντλητικό» για το υπάρχον προσωπικό που φτάνει «τα όρια της εργασιακής εξουθένωσης». Ανακοίνωσε μάλιστα ότι ο ΠΙΣ ετοιμάζει προσφυγή στα ευρωπαϊκά όργανα για την καταστρατήγηση του χρόνου εργασίας.

«Στελέχωση, αύξηση μισθών και κίνητρα», αυτά είναι τα τρία μέτρα που πρέπει να ληφθούν ταυτόχρονα όπως είπε ο κ. Βαρνάβας για να ορθοποδήσει το σύστημα υγείας.

Στο Ευρωδικαστήριο η Ελλάδα για τις καθυστερήσεις πληρωμών από τα νοσοκομεία

Την ίδια ώρα, σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε την παραπομπή της Ελλάδας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μη ορθή εφαρμογή των κανόνων βάσει της Οδηγίας για τις καθυστερήσεις πληρωμών.

Όπως τονίζει η Κομισιόν στην ανακοίνωσή της, οι καθυστερήσεις πληρωμών έχουν αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, μειώνοντας τη ρευστότητα, εμποδίζοντας την ανάπτυξη, παρεμποδίζοντας την ανθεκτικότητα και δυνητικά παρεμποδίζοντας τις προσπάθειες να γίνουν πιο πράσινες και πιο ψηφιακές.

Υπό το τρέχον οικονομικό πλαίσιο, οι επιχειρήσεις και ιδίως οι ΜμΕ βασίζονται σε τακτικές πληρωμές για να λειτουργήσουν και να επενδύσουν, διευκρινίζει.

Η οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών υποχρεώνει τις δημόσιες αρχές να εξοφλούν τα τιμολόγιά τους εντός 30 ημερών (ή 60 ημερών για τις αρχές δημόσιας υγείας). Τηρώντας αυτές τις προθεσμίες πληρωμών, οι δημόσιες αρχές δίνουν ένα καλό παράδειγμα στην καταπολέμηση της κακής κουλτούρας πληρωμών.

Η παραπομπή

Η Κομισιόν παραπέμπει την Ελλάδα στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων λόγω πρακτικών πληρωμών από ελληνικά δημόσια νοσοκομεία προς τους προμηθευτές τους που παραβιάζουν την Οδηγία για τις καθυστερήσεις πληρωμών.

Αυτά τα νοσοκομεία δεν σέβονται την υποχρέωση να παρέχουν άμεση εξόφληση των χρεών τους όταν οι προμηθευτές συμφωνούν να παραιτηθούν από τα δικαιώματά τους για τόκους, αντίθετα με την πάγια νομολογία. Η Επιτροπή παρέπεμψε ήδη την Ελλάδα στο Δικαστήριο τον Νοέμβριο του 2023 σε άλλη υπόθεση Καθυστερημένης Πληρωμής, με στόχο τις υπερβολικές καθυστερήσεις πληρωμών από τα δημόσια νοσοκομεία στην Ελλάδα (INFR(2019)2298).

Οι καθυστερημένες πληρωμές από τα δημόσια νοσοκομεία παρεμποδίζουν την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων που εργάζονται στον τομέα της υγείας, ιδίως των ΜμΕ. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19, αυτές οι επιχειρήσεις διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο στον γρήγορο εφοδιασμό των νοσοκομείων, βοηθώντας τα να παραμείνουν λειτουργικά.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η καθυστερημένη πληρωμή προκαλεί διοικητικές και οικονομικές επιβαρύνσεις, οι οποίες είναι ιδιαίτερα έντονες όταν επιχειρήσεις και πελάτες βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες της ΕΕ. Το διασυνοριακό εμπόριο επηρεάζεται αναπόφευκτα. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, η Οδηγία 2011/7/ΕΕ για την καταπολέμηση των καθυστερήσεων πληρωμών στις εμπορικές συναλλαγές θεσπίζει αυστηρά μέτρα τα οποία, όταν εφαρμόζονται σωστά από τις χώρες της ΕΕ, συμβάλλουν σημαντικά στην απασχόληση, την ανάπτυξη και τη βελτίωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Τα κράτη μέλη έχουν ειδική ευθύνη να διασφαλίζουν ότι οι δημόσιες αρχές πληρώνουν εγκαίρως τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προμηθεύονται. Η Επιτροπή υποστηρίζει τα κράτη μέλη στην αποτελεσματικότερη επιβολή των διατάξεων της οδηγίας, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης ισχυρότερων εργαλείων παρακολούθησης και επιβολής.

Sports in

Φοβερή ατάκα Παπανικολάου: «Ο Λάρι είναι μια κατηγορία μόνος του, έχει δώσει μπόλικο ψωμάκι» (vid)

Η καλύτερη, η χειρότερη και η πιο αστεία στιγμή τη φετινή σεζόν στην Euroleague… part 4

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 20 Μαϊου 2024