«Yπάρχουν άνθρωποι μέσα από τις φυλακές που κάνουν διακίνηση καυσίμων. Είναι παλιά ιστορία», καταγγέλλει η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής, Μαρία Ζάγκα, εστιάζοντας στον αγώνα που κάνει όλα αυτά τα χρόνια για να φύγουν από τον χώρο οι εγκληματικές οργανώσεις.

Σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη, η κα Ζιάκα αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην εκτεταμένη νοθεία σε βενζίνη, πετρέλαιο και υγραέριο και στις σχέσεις της Greek Mafia με τη διακίνηση διαλυτών και εμπορία καυσίμων.

Σχολίαζοντας τις πληροφορίες από αστυνομικές πηγές ότι τουλάχιστον 50 πρατήρια καυσίμων στην Αττική συνδέονται με τέτοια κυκλώματα δήλωσε ότι «όταν ο κλάδος πεθαίνει και οι επιχειρηματίες αναγκάζονται να κλείσουν τα πρατήρια τους, τότε τη διαχείριση τους αναλαμβάνουν είτε οι εταιρείες είτε άνθρωποι που ξεπλένουν χρήματα ύποπτης προέλευσης».

Ή υπάρχει λαθρεμπόριο ή οι αντλίες είναι πειραγμένες και αντί να βάλει καύσιμο για 50 ευρώ πληρώνει 60 ευρώ.

Περιγράφοντας την δράση του κυκλώματος, η πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Αττικής ανέφερε ότι μαθαίνουν ποιοι επιχειρηματίες δεν πάνε καλά και πλειοδοτούν δίνοντας ακόμη και 1 εκατ. ευρώ, πολλά περισσότερα απ’ όσα αρχικά ζητά ο πωλητής, για να το αγοράσουν.

«Ενώ ξέρεις ότι το μαγαζί ήταν καινούργιο μαθαίνεις ότι περιμένει νέες αντλίες. Πόσο χαζός να είσαι για να μην καταλάβεις ότι αλλάζει τις αντλίες για να βάλει πειραγμένες,  δήλωσε η κα Ζάγκα στην ΕΡΤ.

Απαντώντας στο κρίσιμο ερώτημα, γιατί δεν γίνονται έλεγχοι από τις υπηρεσίες του κράτους σε αυτά τα πρατήρια, απάντησε ότι «με τον τρόπο που γίνονται δεν φτάνουν στη ρίζα του κακού».

«Ή υπάρχει λαθρεμπόριο ή οι αντλίες είναι πειραγμένες»

Σύμφωνα με την κα Ζάγκα όταν οι καταλωτές βλέπουν πρατήρια να πωλούν καύσιμα κάτω από την τιμή χονδρικής αγοράς δύο τινά συμβαίνουν: Ή υπάρχει λαθρεμπόριο ή οι αντλίες είναι πειραγμένες και αντί να βάλει καύσιμο για 50 ευρώ πληρώνει 60 ευρώ.

Στη συνέχεια, η ίδια κάλεσε την κυβέρνηση να πάρει πίσω την τροπολογία, που επιτρέπει στους πρατηριούχους να πουλάνε κάτω από το κόστος και ταυτόχρονα να μπει το σύστημα εισροών – εκροών, για την πάταξη του λαθρεμπορίου, και στα διυλιστήρια.

«Όταν βάζεις το σύστημα εισροών – εκροών στο τελευταίο τροχό δεν κάνεις ολοκληρωμένη δουλειά», τόνισε η κα Ζάγκα και επεσήμανε ότι δεν παίρνει ξεκάθαρες απαντήσεις από τους αρμοδίους γιατί δεν εισακούγονται τα αιτήματα του κλάδου.