Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
VW Passat: Η εξέλιξη του είδους

VW Passat: Η εξέλιξη του είδους

To νέο Passat συστήνεται ως station wagon στοχεύοντας ψηλότερα σε όρους ποιότητας, απτής και ψηφιακής αλλά και έχοντας στο οπλοστάσιό του βελτιωμένες όσο και περισσότερες εναλλακτικές τεχνολογίες

Μπορεί τα SUV παντός μεγέθους να έχουν την τιμητική τους όταν πρόκειται για νέες αφίξεις, ωστόσο υπάρχουν κάποιες κλασικές αξίες που θα ήταν ανόητο να εγκαταλειφθούν και να σβήσουν στην λήθη του χρόνου. Σε αυτήν ακριβώς την κατηγορία ανήκει και το Passat το οποίο μετρά περίπου 50 χρόνια ιστορίας κατά τη διάρκεια της οποίας έχει καταγράψει πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις, όντας ένα πολυσήμαντο «μέγεθος» που δεν θα μπορούσε να αγνοηθεί από την VW η οποία και παρουσιάζει την νέα, ένατη κατά σειρά γενιά του. Αυτό που επίσης δεν θα μπορούσε να αγνοηθεί ωστόσο είναι η ραγδαία εξέλιξη των ειδών της σύγχρονης εποχής, τάση που επηρεάζει και το νέο Passat το οποίο κινείται αφενός σε πιο premium μονοπάτια, διαθέτει σημαντικά αναβαθμισμένη plug-in υβριδική τεχνολογία και εστιάζει  στην προσφορά ευρυχωρίας και πρακτικότητας, όντας διαθέσιμο αποκλειστικά στην χρηστικότερη SW έκδοση αμαξώματος.

Εκτός από τα όσα επιβάλει η συγκεκριμένη επιλογή αμαξώματος το Passat υιοθετεί και μια κομψότερη εμφάνιση συνδυάζοντας τα στοιχεία του αισθητικού ιδιώματος δια χειρός VW όπως η γραμμή από LED που συνδέει τα μπροστινά φωτιστικά σώματα με λείες επιφάνειες που εναλλάσσονται με έντονες πτυχώσεις προς όφελος μιας πιο «clean cut» όσο και επιβλητικής εικόνας. Πλην της αισθητικής εξέλιξης ο νέος σχεδιασμός του έχει συμβάλει και στην βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή που μειώνεται δραστικά σε 0.25 έναντι 0.31 στην προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Ως station wagon το νέο Passat προτάσσει την πρακτικότητα διαθέτοντας τις ανάλογες διαστάσεις διαθέτοντας ένα αυξημένο κατά 5,0 εκ. μεταξόνιο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο καθώς και αυξημένο μήκος κατά 14,4 εκατοστά. Η συγκεκριμένη αύξηση έχει αυξήσει τον χώρο αποσκευών κατά 40 λίτρα σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του στα 690 λίτρα μέγεθος που με την αναδίπλωση των καθισμάτων αυξάνεται σε 1.920 λίτρα, ενώ εξίσου θεαματικός, σύμφωνα με τις συστάσεις, είναι και ο χώρος για τα κάτω άκρα των επιβατών του πίσω καθίσματος.

Να σημειωθεί ότι, παραδόξως, οι παραπάνω χώροι δεν μειώνονται στην περίπτωση των εκδόσεων με plug-in υβριδική τεχνολογία η οποία προσφέρεται σε δύο διαμορφώσεις 204 και 272 ίππων. Αμφότερες εφοδιάζονται με τον turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και μια μπαταρία 19,7 kWh. Αν και μεγαλύτερη σε σχέση με το παρελθόν η νέα μπαταρία έχει τον ίδιο όγκο με την προηγούμενη, αλλά χάρη στην υψηλότερη ενεργειακή απόδοση εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία έως και 100 χλμ. Επιπλέον η φόρτιση της μπορεί πλέον να πραγματοποιηθεί και σε ταχυφορτιστή DC με τάση έως 50kW, διαδικασία που υπόσχεται την αναπλήρωση της ενέργειας από το 10 έως το 80% σε περίπου 25 λεπτά.

Την γκάμα εκδόσεων του Passat συμπληρώνει η ήπια υβριδική έκδοση eTSI με κινητήρα 1,5 λίτρου ισχύ 150 ίππων και παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48Volt αλλά και σύστημα αδρανοποίησης των μισών κυλίνδρων που υπόσχονται σημαντική μείωση των τιμών κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Από τις επιλογές δεν λείπουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις οι οποίες εφοδιάζονται με δίλιτρο κινητήρα βενζίνης 2,0 λίτρων σε εκδοχές ισχύος 204 και 265 ίππων ούτε και οι diesel επιλογές οι οποίες επωφελούνται από δίλιτρο κινητήρα TDI σε εκδοχές ισχύος 122, 150 και 190 ίππων με την ισχυρότερη εξ αυτών να διαθέτει ως standard και τετρακίνηση. Όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι ή επτά σχέσεων με το μηχανικό να μην αποτελεί πλέον επιλογή.

Το νέο Passat επωφελείται αυτονόητα από μια γενναία ψηφιακή αναβάθμιση με κυρίαρχο το infotainment ΜΙΒ4 το οποίο υπόσχεται μια απολύτως διαισθητική εμπειρία χρήσης. Η οθόνη όπου φιλοξενείται ξεκινά από τις 12,9 ίντσες και φτάνει έως τις 15,0 ίντσες ενώ στο κάτω μέρος της φιλοξενεί τα «μόνιμα» χειριστήρια για το σύστημα κλιματισμού και τον έλεγχο της θερμοκρασίες καθώς για τον έλεγχο του ήχου. Ως μια επιπλέον βοήθεια προς όφελος της εύκολης χρήσης, ο οδηγός μπορεί να δημιουργεί συντομεύσεις στην κεντρική οθόνη για τις λειτουργίες που χρησιμοποιεί περισσότερο, αποκτώντας ευκολότερη πρόσβαση σε αυτές. Τον ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων αναλαμβάνει οθόνη 10,25 ιντσών η οποία προσφέρει τέσσερις επιλογές διαμόρφωσης ενώ την εικόνα συμπληρώνει head-up display.

Οι φυσικοί διακόπτες επιστρέφουν στο πολυλειτουργικό τιμόνι αντί των χειριστηρίων αφής ενώ ο επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης έχει μετακινηθεί από την κεντρική κονσόλα στην κολώνα του τιμονιού αφήνοντας χώρο στην πρώτη για περισσότερες λύσεις αποθήκευσης.

Βελτιώσεις έχουν συντελεστεί και στην αρχιτεκτονική MQB Evo όπου εξακολουθεί να βασίζεται το Passat και η οποία επωφελείται από ένα νέο σύστημα ελέγχου της δυναμικής ευστάθειας και των ρυθμιζόμενων αμορτισέρ. Οι εκδόσεις που εφοδιάζονται με το εν λόγω σύστημα που ονομάζεται DCC Pro επωφελούνται από αμορτισέρ δύο βαλβίδων τα οποία ελέγχονται από ένα ταχύτερο λογισμικό λαμβάνοντας υπόψη διαφορετικές παραμέτρους. Σύμφωνα με τις συστάσεις το νέο Passat προδιαγράφεται δυναμικότερο οδηγικά αλλά και πιο άνετο από ποτέ, στοχεύοντας τους καθιερωμένους premium κατασκευαστές.

Yπό αυτό ακριβώς το σκεπτικό η VW έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα άνεσης, υποβοήθησης και ασφάλειας στα οποία περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων φώτα τεχνολογίας IQ.Matric LED, συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης σε δύο πακέτα εξοπλισμού με το πληρέστερο να υπόσχεται τη δυνατότητα πραγματοποίησης των ελιγμών στάθμευσης μέσω smartphone χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του οδηγού στον θάλαμο. Να σημειωθεί ότι το εν λόγω σύστημα μπορεί να απομνημονεύσει τους ελιγμούς των τελευταίων 50 μέτρων και να τους πραγματοποιήσει αντιστρόφως με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποσότητα όσο και την ποιότητα των συστημάτων επιτήρησης και ημιαυτόνομης οδήγησης του νέου Passat.

Sports in

Το «άστρο» του Τσάμπι Αλόνσο: Δεν έχει υπάρχει αυτό που έχει κάνει φέτος η Λεβερκούζεν (vids)

Η Λεβερκούζεν σε 10 ματς στη φετινή σεζόν σε Μπουντεσλίγκα, Europa League και Κύπελλο έχει γλιτώσει την ήττα ή έχει πάρει τη νίκη με γκολ στις καθυστερήσεις.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024