Μπορεί τα διακριτικά GTI να είναι κυρίως συνυφασμένα με το Golf ωστόσο η VW έχει φροντίσει να τα αξιοποιήσει σε μια πληθώρα μοντέλων και εφαρμογών συμβάλλοντας στην περαιτέρω καθιέρωσή τους. Ένα από τα πιο γνωστά και δημοφιλή GTI μοντέλα υπήρξε ανέκαθεν, το Polo που υιοθέτησε τα συγκεκριμένα διακριτικά και ό,τι αυτά συνεπάγονται για πρώτη φορά το 1998. Με αυτή την αφορμή, δηλαδή τα 25 χρόνια από την πρώτη φορά που έλαβε το χρίσμα GTI, η VW παρουσιάζει μια ειδική και περιορισμένη έκδοση με τα ίδια σήματα και το status της επετειακής.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το VW Polo GTI Edition 25 θα κατασκευαστεί σε μόλις 2.500 μονάδες οι τιμές των οποίων ξεκινούν στη Γερμανία από τα 35.205 ευρώ. Επίκεντρο της έκδοσης αποτελεί αυτονόητα ο δίλιτρος turbo τετρακύλινδρος TSI κινητήρας σε εκδοχή ισχύος με απόδοση 207 ίππων και 320 Nm ροπής.

Παραδοσιακά η κίνηση μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς με την συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων αλλά και την συμβολή ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Το σύνολο εξασφαλίζει τη δυνατότητα στο hot-hatch να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα.

Πλην του κινητήρα το Polo GTI Edition 25 διαθέτει μια σπορ ανάρτηση η οποία μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκατοστό. Το παζλ συμπληρώνουν επίσης φώτα τεχνολογίας matrix LED καθώς και ένα νέου σχεδιασμού σετ τροχών 18 ιντσών με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα. Η ίδια απόχρωση βάφει επίσης τους εξωτερικούς καθρέπτες και την οροφή ενώ διατίθεται μια ευρεία γκάμα χρωμάτων για τα αμάξωμα στα οποία περιλαμβάνονται γκρι, μαύρο, λευκό, μπλε και κόκκινο σε διάφορες αποχρώσεις που να αναδεικνύουν το σπορ ύφος της έκδοσης.

Την εικόνα συμπληρώνουν ορισμένα γραφικά αλλά και το τεκμήριο σπανιότητας κάθε αντιτύπου στους αναβατήρες όπου αναγράφεται η ένδειξη «One of 2500».

Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγεται η προσθήκη του συστήματος ημιαυτόνομης οδήγησης Travel Assist το οποίο μπορεί να αναλαμβάνει το σύστημα διεύθυνσης, πέδησης και τον κινητήρα σε ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα. Επίσης υπάρχει η επιλογή μεγαλύτερων οθονών infotainment πέραν της βασικής των οκτώ ιντσών.

Πλην των παραπάνω, αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη έκδοση ίσως αποτελεί μιας από τις τελευταίες ευκαιρίες απόκτησης του Polo GTI αλλά και του Polo με δεδομένο ότι η κατηγορία των supermini δεν είναι πλέον ελκυστική για τους κατασκευαστές με φόντο την εφαρμογή των αυστηρότερων προδιαγραφών Euro7.

Aν και η VW δεν έχει ανακοινώσει ακόμα τις προθέσεις της, έχει ήδη ανακοινώσει την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού supermini με τα διακριτικά ID.2 το οποίο αναμένεται το 2025 και συρρικνώνει τις πιθανότητες ταυτόχρονης εξέλιξης μια νέας γενιάς για το Polo με κινητήρες εσωτερικής καύσης.