Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
«Καλησπέρα, κατ’ αρχάς να σου πω ότι ψάχνομαι και ότι κάτι μου λείπει»

«Καλησπέρα, κατ’ αρχάς να σου πω ότι ψάχνομαι και ότι κάτι μου λείπει»

Την ίδια ώρα που ο «γύπας του TikTok» έστελνε copy-paste μηνύματα συγκαταβατικής απόγνωσης, κάποιο άλλο «ιερακόμορφο πτηνό» έστελνε dick pic στην βουλεύτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη, ενώ στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μια διευθύντρια σχολείου της Φλόριντα εξαναγκαζόταν σε παραίτηση.

Το ring flash έχει τοποθετηθεί σε νευραλγικό σημείο απέναντι από τον καθρέφτη του μπάνιου του, ο φωτισμός του χώρου κολακεύει αποδεδειγμένα –άλλωστε αυτή η συνήθεια έγινε καθημερινή ρουτίνα, κάτι σαν χόμπι, μια προσφορά στις νεόκοπες έρευνες με τίτλο «η ανδρική ψυχολογία μέσα από τα pixels».

Η φράση «κοίτα το πουλάκι» διώχνει από πάνω της οποιοδήποτε σχήμα λόγου –καμία μεταφορά, καμία παρομοίωση, σκέτη, καθαρή κυριολεξία. Μία, δύο, τρεις, τέσσερις λήψεις και voila, έτοιμο το κάδρο.

Μερικά λεπτά μετά, ένα μήνυμα καταφθάνει με ιδιαίτερη φόρα στην οθόνη του κινητού της, στην άλλη άκρη της πόλης, προκαλώντας, μεμιάς, δυσάρεστα συναισθήματα παραβίασης, τα οποία η ίδια δεν επέλεξε να τα νιώσει. Της επιβλήθηκαν με το έτσι θέλω.

Η ουρανοκατέβατη κακοποίηση μέσω μηνυμάτων στα σόσιαλ μίντια και τα συμπαρομαρτούντα τους μοιάζουν με την αισχρή μετάλλαξη του «peeping Tom» φαινομένου, με το οποίο ήρθαν αντιμέτωπες οι γυναίκες τις δεκαετίες πριν την τεχνολογική επανάσταση του ίντερνετ και το οποίο κατέγραψε στην πιο ακραία του μορφή η ομώνυμη, βρετανική ταινία ψυχολογικού θρίλερ, του 1960, σε σκηνοθεσία του Μάικλ Πάουελ, σενάριο του Λίο Μαρκς και πρωταγωνιστές τους Καρλ Μπουμ, Άννα Μάσεϊ και Μόιρα Σίρερ.

Η ταινία περιστρέφεται γύρω από έναν κατά συρροή δολοφόνο γυναικών, ενώ χρησιμοποιεί μια φορητή κινηματογραφική κάμερα για να καταγράφει τις ετοιμοθάνατες εκφράσεις τρόμου τους.

Ο τίτλος της προέρχεται από την αγγλική έκφραση «peeping Tom», η οποία περιγράφει έναν ηδονοβλεψία.

Το αμφιλεγόμενο θέμα της ταινίας και η εξαιρετικά σκληρή υποδοχή της από τους κριτικούς είχαν σοβαρότατα αρνητικό αντίκτυπο στην καριέρα του σκηνοθέτη της, ωστόσο ο μέγας και τρανός Μάρτιν Σκορτσέζε, ο οποίος είναι θαυμαστής των έργων του Πάουελ, έχει δηλώσει ότι αυτή η ταινία, μαζί με το 8½ του Φεντερίκο Φελίνι, περιέχει όλα όσα μπορούν να ειπωθούν για τη σκηνοθετική ματιά: «Πάντα ένιωθα ότι το Peeping Tom και το 8½ λένε όλα όσα μπορούν να ειπωθούν για τη δημιουργία ταινιών, την αντικειμενικότητα και την υποκειμενικότητά της και τη σύγχυση μεταξύ των δύο. Το 8½ αποτυπώνει την αίγλη και την απόλαυση της κινηματογραφικής δημιουργίας, ενώ το Peeping Tom δείχνει την επιθετικότητά της, το πώς η κάμερα παραβιάζει…».

Κι αφού η τέχνη μιμείται τη ζωή, το ερώτημα παραμένει αναπάντητο: Τι γίνεται με τις κάμερες που παραβιάζουν τις ιδιωτικές ζωές; Πώς αντιμετωπίζει μια γυναίκα τα συναισθήματα θυμού/οργής/θλίψης που νιώθει όταν λαμβάνει μια ανεπιθύμητη φωτογραφία κάποιου γνωστού-άγνωστου;

«Οι άνδρες που στέλνουν εικόνες των ιδιαίτερων σημείων του σώματός τους το κάνουν κυρίως με την ελπίδα να λάβουν ως αντάλλαγμα είτε παρόμοιες εικόνες είτε σεξουαλικές αλληλεπιδράσεις» σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Journal of Sex Research πριν την πανδημία.

Στη μελέτη, 1.087 ετεροφυλόφιλοι άνδρες συμπλήρωσαν έρευνες για την αξιολόγηση δημογραφικών στοιχείων, ναρκισσισμού, σεξουαλικής συμπεριφοράς, σεξισμού και κινήτρων πίσω από την αποστολή φωτογραφιών των γεννητικών οργάνων. Περίπου οι μισοί από τους άνδρες ανέφεραν ότι έστειλαν εικόνες των γεννητικών οργάνων, ενώ οι άλλοι μισοί όχι.

«Η συναίνεση είναι σέξι, και η αποστολή μη ζητηθεισών εικόνων παραβιάζει τη συναίνεση» καταλήγει η συγγραφέας Κόρι Πίντερσεν του Πολυτεχνείου Kwantlen και ιδρυτής του ερευνητικού εργαστηρίου ORGASM.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι άνδρες που έστελναν φωτογραφίες έτειναν να είναι νεότεροι, πιο ναρκισσιστές και πιο σεξιστές ενώ μια σημαντική μειοψηφία ανδρών ανέφερε ότι έστειλε dick pics με σκοπό να προκαλέσει αρνητικά συναισθήματα στους παραλήπτες, κυρίως σοκ, φόβο και αηδία, ανέφεραν οι ερευνητές στη μελέτη τους.

Κάτι, δηλαδή, σαν το σύνδρομο του small penis energy που έφερε η Γκρέτα Τούνμπεργκ στη δημόσια συζήτηση θέλοντας να περιγράψει με τρεις λέξεις την περίπτωση του πιο διάσημου μισογύνη του TikTok, Άντριου Τέιτ.

Την ίδια ώρα, λοιπόν, που ένας άλλος viral τύπος, ο «γύπας του TikTok» έστελνε copy-paste μηνύματα συγκαταβατικής απόγνωσης -«Καλησπέρα, κατ’ αρχάς να σου πω ότι ούτε ψάχνομαι, ούτε μου λείπει κάτι. Δόξα τω Θεώ μια χαρά παιδί είμαι, ανθρώπινα και μόνο σου έστειλα»-, κάποιο άλλο «ιερακόμορφο πτηνό» έστελνε dick pic στην βουλεύτρια του ΜέΡΑ25, Μαρία Απατζίδη ενώ στην άλλη άκρη του Ατλαντικού μια διευθύντρια σχολείου της Φλόριντα εξαναγκαζόταν σε παραίτηση μετά από παράπονα γονέα ότι οι μαθητές εκτέθηκαν σε πορνογραφία διότι κατά τη διάρκεια μαθήματος τέχνης, είδαν το άγαλμα του Δαυίδ του Μιχαήλ Άγγελου.

Μπέρδεμα, ε;

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024