Πέμπτη 02 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Η σχέση αγάπης-μίσους για το νέο λογότυπο της Νέας Υόρκης

Η σχέση αγάπης-μίσους για το νέο λογότυπο της Νέας Υόρκης

Το εμβληματικό σχέδιο «I Love NY» του Milton Glaser ανανεώνεται σε «We ❤ NYC» - και δεν αρέσει σε όλους.

Σχεδόν 50 χρόνια μετά το ντεμπούτο του αρχικού λογότυπου «I ❤ NY», οι αρμόδιοι παρουσιάζουν μια ανανεωμένη εκδοχή του εμβληματικού σχεδίου, στο πλαίσιο μιας νέας εκστρατείας για να εμπνεύσουν την εμπλοκή των πολιτών και τον εθελοντισμό στην πόλη, αλλά πολλοί κάτοικοι της Νέας Υόρκης -και επαγγελματίες του ντιζάιν– δεν είναι και τόσο ενθουσιασμένοι.

«Αυτή η πόλη ξεπέρασε τις πιο σκοτεινές ημέρες της πανδημίας χάρη στην ανιδιοτελή προσπάθεια των καθημερινών Νεοϋορκέζων, και αν ο καθένας από εμάς δίνει μόνο μία ώρα την εβδομάδα σε μια πράξη προσφοράς, το αποτέλεσμα θα είναι μεταμορφωτικό» δήλωσε ο δήμαρχος, Έρικ Άνταμς, στην ανακοίνωση της πρωτοβουλίας.

«Η εκστρατεία “We ❤ NYC” ζητά από όλους όσοι αγαπούν τη μεγαλύτερη πόλη του κόσμου να το δείξουν δίνοντας ένα χέρι βοήθειας και διαδίδοντας αυτή την αγάπη σε κάθε τετράγωνο και στις πέντε συνοικίες».

Το νέο λογότυπο / Photo: Instagram

Η υποδοχή ήταν «χλωμή»

Το νέο λογότυπο δεν έγινε εύκολα αποδεκτό, ειδικά το πρώτο 24ωρο στο διαδίκτυο, όπου επαγγελματίες του ντιζάιν και καθημερινοί Νεοϋορκέζοι άρχισαν αμέσως να ασκούν αρνητική κριτική.

«Δεν μπορώ να φανταστώ ότι κάποιο άτομο με υπόβαθρο στη γραφιστική έφτιαξε αυτό το πράγμα χωρίς μια επιτροπή από άχαρους πολιτικούς να λειαίνει τις γωνίες του μέχρι να νιώσουν αρκετά ασφαλείς για να το αποκαλύψουν στο κοινό», λέει η Ταγκ Χάρτμαν Σίμκινς, η διευθύντρια σχεδιασμού του Futurism.com με έδρα το Μπρούκλιν, στην Ντοντάι Στιούαρτ των New York Times.

Δείτε το βίντεο

Η φωνή της πόλης έγινε φωνή μιας τράπεζας

Ο Μπεν Στέφενς, ένας ανεξάρτητος κειμενογράφος, έγραψε στο Twitter: «Ο αντίκτυπος του εμβληματικού «I❤NY» προέρχεται από την απλότητά του, την τόλμη του, την τετράγωνη διάταξη των στοιχείων του».

Σύμφωνα με την Ελίζαμπεθ Κιμ του Gothamist, στη συνέχεια πρόσθεσε: «Το πρωτότυπο μοιάζει με τη φωνή μιας πόλης. Το νέο μοιάζει με τη φωνή μιας επενδυτικής τράπεζας ή ενδεχομένως ενός παρόχου υγειονομικής περίθαλψης». Επισήμανε πόσο μονόπλευρο φαίνεται το σχέδιο, ιδιαίτερα η καρδιά που προεξέχει στο πλάι.

Το νέο λογότυπο χρησιμοποιεί μια γραμματοσειρά προσαρμοσμένη από τις πινακίδες του μετρό της πόλης, λέει ο Γκράχαμ Κλίφορντ, ο σχεδιαστής που επέβλεψε τη δημιουργία του νέου λογότυπου, στον Τζέιμς Μπάρον των New York Times.

«Το σύστημα του μετρό είναι οι φλέβες ή η καρδιά της πόλης που χτυπάει», λέει, προσθέτοντας ότι στο μετρό «μπορεί να υπάρχουν τύποι της Wall Street που κάθονται δίπλα σε εργάτες οικοδομών. Είναι ένα μέρος όπου μπορείς να τους φέρεις όλους μαζί, και το γνωρίζουμε αυτό».

Το νέο λογότυπο αριστερά και το παλιό δεξιά / Photo: Instagram

Μια στιγμή για το εμείς, όχι για το εγώ

Το σχέδιο έχει σκοπό να ζήσει παράλληλα με το αρχικό σχέδιο «I ❤ NY» και όχι να το αντικαταστήσει, λέει η Μάριαμ Μπανικαρίμ, στέλεχος μάρκετινγκ που εργάστηκε για την εκστρατεία του νέου λογοτύπου, στον Τέιλορ Μάικλ του Hyperallergic. Επίσης προσθέτει: «Αυτή είναι μια στιγμή για το εμείς, όχι για το εγώ». Το νέο λογότυπο αναφέρεται επίσης συγκεκριμένα στην πόλη και όχι στην πολιτεία.

Ο διάσημος γραφίστας Μίλτον Γκλέιζερ δημιούργησε δωρεάν το αρχικό λογότυπο «I ❤️ NY» για την πόλη, σχεδιάζοντάς το για πρώτη φορά με κόκκινο κραγιόν στο πίσω μέρος ενός χαρτιού (κάποιοι λένε χαρτοπετσέτα, άλλοι λένε φάκελο) ενώ επέβαινε στο πίσω μέρος ενός ταξί. Έκανε το ντεμπούτο του τη δεκαετία του 1970, όταν χρησιμοποιήθηκε ως μέρος μιας εκστρατείας για την προσέλκυση τουριστών στην Πολιτεία της Νέας Υόρκης κατά τη διάρκεια μιας οικονομικής ύφεσης.

Το τελικό λογότυπο, σε μια στρογγυλεμένη γραμματοσειρά slab serif που ονομάστηκε εύστοχα American Typewriter, θα γινόταν τελικά ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα διεθνώς εικονίδια. Το λογότυπο βοήθησε να αναβαθμιστεί η πόλη από τη διαβόητη εικόνα της δεκαετίας του 1970 ως σκοτεινή, βρώμικη και επικίνδυνη σε μια δημοφιλή και κερδοφόρα καμπάνια με την οποία οι Νεοϋορκέζοι και οι τουρίστες μπορούσαν να ταυτιστούν.

Αγαπάμε τις κριτικές κι ας μην αγαπούν το logo μας / Photo: Instagram

Μετά την 11η Σεπτεμβρίου

Ο Γκλέιζερ επέστρεψε στο απλό σχέδιο μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, επανασχεδιάζοντας το λογότυπο με μια καρδιά που ήταν ελαφρώς μαυρισμένη στην κάτω γωνία, θυμίζοντας στάχτη ή κάρβουνο από φλόγα. Άλλαξε και το κείμενο σε «I ❤ New York More Than Ever» (αγαπώ τη Νέα Υόρκη πιο πολύ από ποτέ). Η καμπάνια σχεδιασμού συγκέντρωσε τελικά σχεδόν 200.000 δολάρια για φιλανθρωπικές οργανώσεις που βοήθησαν τους κατοίκους της Νέας Υόρκης μετά τις επιθέσεις.

Ο Γκλέιζερ, ο οποίος πέθανε το 2020, δεν είναι εδώ για να δει τον τελευταίο επανασχεδιασμό. Αλλά ο Ράιν Μακ Γκίνες, ένας εικαστικός καλλιτέχνης που ενσωματώνει τα λογότυπα στα έργα του, λέει στους Times τι θα έκανε διαφορετικά.

Η δική του εκδοχή είναι πιο συμμετρική -και αποκλίνει λιγότερο από το πρωτότυπο: Παρέμεινε στη γραμματοσειρά της γραφομηχανής και σχεδίασε τους τρεις πάνω χαρακτήρες («We ❤») να ταιριάζουν με το πλάτος των τριών κάτω χαρακτήρων («NYC»).

«Ό,τι λειτουργεί δεν το αλλάζουμε» λέει στους Times. «Αντιθέτως, το αξιοποιήσουμε».

Η πρόταση του Ράιν Μακ Γκίνες / Photo: Instagram

Sports in

Μπροστά του μόνο τελικοί

Ο Ολυμπιακός έφυγε από τον Καρβαλιάλ, πήγε στον Μεντιλίμπαρ και τα αποτελέσματα δείχνουν απολύτως ορατά.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 02 Μαϊου 2024