Τι αποκαλύπτει έρευνα

Μόλις το 23% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι είναι πιθανό να ελεγχθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ένα ταξίδι ή σε μια αστική μετακίνηση, σύμφωνα με έρευνα.

Μία ακόμα διαπίστωση ήταν ότι η επιβολή προστίμων είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι άνθρωποι έχουν την αντίληψη ότι κινδυνεύουν να συλληφθούν.

Διαβάστε επίσης: Ρόδος: Οδηγός λεωφορείου άφησε το τιμόνι και άρχισε το τσιφτετέλι – Δείτε τον χορό που γίνεται viral

Οι έλεγχοι που έγιναν στα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδειξαν πως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκε σε οκτώ χώρες και αυξήθηκε σε πέντε.

Παράλληλα, 13 χώρες δεν συλλέγουν εθνικά δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των ελέγχων που γίνονται στους δρόμους.

Πριν λίγες εβδομάδες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας, αποδείχθηκε ότι το 10,36% των Ελλήνων και Ελληνίδων οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα (2.000 άτομα) ξεπέρασαν το επιτρεπτό νόμιμο όριο.

Από την άλλη η αυξημένη ταχύτητα έχει άμεση επίδραση στην πιθανότητα και τη σοβαρότητα μιας σύγκρουσης. Οι αναλυτές της έρευνας, που έχει δημοσιοποιήσει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, βρήκαν τεράστιες διαφορές μεταξύ των χωρών όσον αφορά την επιβολή του ορίου ταχύτητας.

Για παράδειγμα η Σουηδία έχει 100 φορές περισσότερες κάμερες ελέγχου ταχύτητας ανά εκατομμύριο κατοίκους από την Τσεχία και αυτό αποτρέπει κάποιον οδηγό να υποπέσει σε παράπτωμα.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι τα ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η χρήση της πίσω ζώνης ασφαλείας προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία. Για παράδειγμα στη Γερμανία το 99% των πίσω επιβατών φορούν ζώνη ασφαλείας, ενώ στην Ιταλία μόνο το 11%.

Να θυμίσουμε ότι από το 2019, απαιτούνται στα καινούρια αυτοκίνητα να υπάρχουν συστήματα υπενθύμισης των ζωνών ασφαλείας για τα πίσω καθίσματα.

«Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου», αναφέρει χαρακτηριστικά η διευθύντρια Ευρωπαίκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, llen Townsend.

«Χωρίς τακτικές και κοινοποιημένες προσπάθειες για την επιβολή του νόμου, η Ευρώπη δεν θα επιτύχει τον στόχο της να μειώσει στο μισό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα και τους σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030» τονίζει.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr