Καθώς το κόστος ζωής αυξάνεται, οι ευρωπαίοι των κρύων χωρών ανησυχούν ιδιαίτερα για τους λογαριασμούς ρεύματος

Οι τουριστικές χώρες της Νότιας Ευρώπης ελπίζουν να επωφεληθούν από τους κρύους χειμώνες του Ηνωμένου Βασιλείου και την ενεργειακή κρίση διαφημίζοντας τα θερμότερα κλίματά τους καθώς πλησιάζει ο χειμώνας.

Προορισμοί, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας , της νότιας Ισπανίας και των Καναρίων Νήσων , εκμεταλλεύονται τον «θερμικό τουρισμό», μια τάση για τους Βρετανούς που πετούν σε φθηνότερα, θερμότερα κλίματα για να ξεφύγουν από την κρίση του χειμώνα και του κόστους ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας Βασίλης Κικίλιας δήλωσε στον Observer: «Οι πόρτες μας είναι ανοιχτές για 12 μήνες, αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι φίλοι μας στη Βόρεια Ευρώπη. Πρέπει να έρθουν εδώ για το χειμώνα».

Μια ελληνική διαφημιστική καμπάνια αξίας 17,5 εκατομμυρίων λιρών θα κυκλοφορήσει σύντομα στο κοινό, με τη λεζάντα: «Θέλεις να νιώσεις 20 ξανά; Με ζεστές χειμωνιάτικες θερμοκρασίες έως και 20 βαθμούς Κελσίου, η Ελλάδα είναι το ιδανικό μέρος».

Οι εικόνες για την καμπάνια δείχνουν ένα ηλικιωμένο ζευγάρι σε ένα γιοτ, να πίνει από ποτήρια κρασιού και να τρώει καρπούζι.

Η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας σημείωσε άνθηση αυτό το καλοκαίρι, καθώς φαίνεται να έχει κερδίσει περισσότερα μέσω ξένων παραθεριστών από ό,τι το 2019 (προ της πανδημίας), όταν έφερε 18 δισ. ευρώ μέσω 33,1 εκατομμυρίων ταξιδιωτών.

Ο πρόεδρος της ισπανικής ομοσπονδίας τουριστικών τμημάτων Miguel Ángel Sotillos είπε στον Observer: «Από αυτό που βλέπουμε είναι οι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι είναι φθηνότερο να έρθετε εδώ από το να βάλετε τη θέρμανση στο σπίτι».

«Θα υπάρχουν ομάδες που θα συνδέονται με απευθείας πτήσεις με ξενοδοχεία και εστιατόρια που είναι έτοιμα να παραμείνουν ανοιχτά», συνέχισε.

Επισκεφτείτε την Μεσόγειο

«Αυτό που λέμε είναι ότι μπορεί να είναι λιγότερο δαπανηρό να σβήσεις τη θερμότητα πίσω στο σπίτι και να έρθεις εδώ. Είναι τόσο απλό».

«Οι άνθρωποι, ειδικά οι συνταξιούχοι, πάντα σκεφτόντουσαν τη δυτική Μεσόγειο τους χειμερινούς μήνες», πρόσθεσε ο Δημήτρης Μαζιώτης, ένας στρατηγός δημοσίων σχέσεων που εργάστηκε στην καμπάνια.

«Αυτό που λέμε είναι ότι η ανατολική Μεσόγειος είναι επίσης εδώ».

Δεδομένου ότι η Ελλάδα σπάνια προωθείται στους Βρετανούς ως χειμερινός προορισμός, οι πόλεις της που είναι γεμάτες πολιτισμό πρόκειται να αποτελέσουν το επίκεντρο, με τις αεροπορικές εταιρείες και τα ξενοδοχεία να έχουν κίνητρα να λειτουργούν όλο το χρόνο.

«Η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Ρόδος, η Κως και η Κρήτη είναι στη λίστα», εξηγεί ο Μαζιώτης. «Δεν είναι μόνο μεγάλες πόλεις, με ξενοδοχεία που θα μείνουν ανοιχτά, αλλά και στην περίπτωση της Κρήτης πιο ζεστά».

Καθώς η ενεργειακή κρίση συνεχίζει, οι λογαριασμοί έχουν γίνει πηγή άγχους για πολλούς Βρετανούς – ιδιαίτερα την παλαιότερη γενιά, που ανησυχεί για το κρύο σε συνδυασμό με την έλλειψη εισοδήματος.

Τα νοικοκυριά θα μπορούσαν να πληρώσουν το διπλάσιο από ό,τι πλήρωσαν τον Μάρτιο για τους λογαριασμούς ρεύματος και φυσικού αερίου αυτόν τον χειμώνα.

Το η ιδέα του «θερμικού τουρισμού» εμφανίστηκε όταν ο ταξιδιωτικός πράκτορας TravelTime World ξεκίνησε μια καμπάνια τον Σεπτέμβριο με τίτλο «The Heat is On», η οποία παρότρυνε τους ταξιδιώτες να κάνουν διακοπές μεγάλης διάρκειας αυτόν τον χειμώνα αντί να επιβαρύνουν το κόστος ζωής στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Αυτό οδήγησε ορισμένους στο ερώτημα εάν, εάν μπορείτε να ζήσετε με 20£ την ημέρα σε ορισμένες ζεστές χώρες, οι διακοπές θα μπορούσαν πραγματικά να σας εξοικονομήσουν χρήματα, ειδικά όταν μπορείτε να επισκεφθείτε μια ευρωπαϊκή χώρα για 90 ημέρες σε οποιαδήποτε περίοδο 180 ημερών.

Με πληροφορίες από Independent.

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr