Τετάρτη 08 Μαϊου 2024
weather-icon 21o
Ξενοδοχεία της Ουκρανίας: Πώς δουλεύουν κατά την διάρκεια του πολέμου

Ξενοδοχεία της Ουκρανίας: Πώς δουλεύουν κατά την διάρκεια του πολέμου

Σύμφωνα με τον Artur Lupashko, η μέση τιμή διαμονής σε ξενοδοχεία στα δυτικά της χώρας είναι αυτή την στιγμή στα 60 ευρώ. Στα νότια, 30-35 ευρώ.

Ο πόλεμος επέβαλε μια ακλόνητη συνέπεια στην κατάσταση της οικονομίας της Ουκρανίας. Η ξενοδοχειακή βιομηχανία επηρεάστηκε επίσης, επειδή ο τουρισμός δεν είναι επί του παρόντος το τελευταίο θέμα που ανησυχεί τους Ουκρανούς. Ωστόσο, τα ξενοδοχεία εργάζονται και προσπαθούν να προσαρμοστούν στις εξωτερικές συνθήκες. Πώς διαμορφώνονται οι τιμές, ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν και ποια σχέδια και προβλέψεις κάνουν οι ξενοδόχοι της Ουκρανίας;

Κατάσταση της αγοράς

Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, όπως και οι περισσότερες βιομηχανίες στην Ουκρανία, υπέφεραν. Η κατάστασή τους εξαρτάται από την περιοχή: όσο πιο μακριά είναι από τον τόπο των εχθροπραξιών, τόσο μεγαλύτερη πληρότητα παρατηρείται στα ξενοδοχεία.

«Αυτή τη στιγμή, δεν λειτουργεί περισσότερο από το 20% των ξενοδοχείων στην Ουκρανία και η ζήτηση δεν υπερβαίνει το 3-5% των δεικτών της αντίστοιχης περιόδου των περασμένων ετών. Τα περισσότερα ξενοδοχεία εργάζονται για να σώσουν τους εργαζομένους τους», δήλωσε ο Artur Lupashko, ιδρυτής του Ribas Hotels Group.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ουκρανία: Μόσχα και Κίεβο πρόκειται να ανταλλάξουν 200 αιχμαλώτους λέει ο Ερντογάν

Έτσι, ο Όμιλος Ribas Hotels, ο οποίος είναι παρών στην ξενοδοχειακή αγορά ακινήτων της Ουκρανίας από το 2014 και διαχειρίζεται 26 ακίνητα σε διάφορες περιοχές της χώρας, αισθάνθηκε τον αντίκτυπο του πολέμου στον εαυτό του. Για παράδειγμα, η εταιρεία διαχείρισης Ribas Hotels Group είναι ασύμφορη από τον πρώτο μήνα του μεγάλης κλίμακας πολέμου, αλλά τα ξενοδοχεία της αλυσίδας, αντίθετα, είναι σχεδόν όλα κερδοφόρα.

Επί του παρόντος, τα ξενοδοχεία της εταιρείας λειτουργούν στην Bukovel (περιοχή Ivano-Frankivsk), στην Οδησσό, στην Lutsk, και στη Bila Tserkva (περιοχή Κιέβου).

Εσωτερικά εκτοπισμένοι άνθρωποι ζουν σε ξενοδοχεία της πόλης -όσοι έχουν εγκαταλείψει τις περιοχές όπου διεξάγονται εχθροπραξίες ή μεταφέρουν επισκέπτες που ταξιδεύουν περαιτέρω σε άλλες περιοχές ή στην χώρα. Ο αριθμός των εσωτερικά εκτοπισμένων κατά τους πρώτους μήνες του μεγάλης κλίμακας πολέμου ήταν περίπου το 70% του συνόλου των κατοίκων. Μέχρι στιγμής, οι φιλοξενούμενοι είτε έχουν επιστρέψει στην πατρίδα τους είτε έχουν φύγει στο εξωτερικό. Επί του παρόντος, περίπου το 10% των επισκεπτών στην Οδησσό είναι από τη Mykolaiv και την Χερσώνα. Πρόκειται για πόλεις όπου διεξάγονται ενεργές εχθροπραξίες.

Όσον αφορά τις απώλειες, ένα ξενοδοχείο της αλυσίδας παραμένει στην κατεχόμενη Χερσώνα και ένα πολυτελές κάμπινγκ (glamping), το Mandra Shato Trubetskogo, καταστράφηκε κοντά στη Novaya Kakhovka (περιοχή Χερσώνας).

Αν μιλάμε για το είδος των φιλοξενουμένων, οι εταιρείες έχουν μετακομίσει στα δυτικά της χώρας. «Κυρίως εκπρόσωποι εταιρειών μέσων ενημέρωσης βρίσκονται στην πρωτεύουσα και, μετά το άνοιγμα των πρεσβειών, ορισμένα ξενοδοχεία έχουν την ευκαιρία να φιλοξενήσουν διπλωματικές αντιπροσωπείες, όμως ακόμη και πριν από τον Ιούνιο υψηλόβαθμοι αξιωματούχοι δεν διανυκτέρευαν στην πρωτεύουσα, αλλά χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες της Ukrzaliznytsia [στμ: διαδικτυακός τρόπος κράτησης δωματίων στην Ουκρανία]. Δυστυχώς, αυτή την στιγμή, ο τουρίστας είναι ένας πολύ σπάνιος επισκέπτης εντός των τειχών των ουκρανικών ξενοδοχείων», δήλωσε η Olena Lebid, ειδική επί των εσόδων της αλυσίδας Premier Hotels and Resorts, η οποία περιλαμβάνει 14 ξενοδοχεία 3 έως 5 αστέρων που βρίσκονται σε διαφορετικές περιοχές της Ουκρανίας.

Έτσι, σε 4 μήνες, οι κρατήσεις της αλυσίδας Premier Hotels and Resorts έχουν μειωθεί στο ελάχιστο. «Το 60% των κρατήσεων ξενοδοχείων στην πρωτεύουσα γίνονται την ημέρα της άφιξης, το 25% σε 2-3 ημέρες, και το 15% επιβεβαιώνει κρατήσεις για τις επόμενες δύο εβδομάδες. Οι επισκέπτες που σχεδιάζουν ένα ταξίδι στην Lviv κάνουν κράτηση δωματίων μια εβδομάδα νωρίτερα. Δυστυχώς, τα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας δεν μπόρεσαν να γεμίσουν περισσότερο από 15-20%. Τον Ιούλιο, ελπίζουμε να φτάσουν το 20%. Στην Lviv, αυτός ο δείκτης έφτασε το 60%. Κάνουμε προσπάθειες να διατηρήσουμε αυτό το επίπεδο και τον Ιούλιο », είπε η Olena Lebid.

Ωστόσο, το βάθος κράτησης στα ξενοδοχεία του Ομίλου Ribas Hotels είναι 1-2 ημέρες, δηλαδή οι επισκέπτες δεν κάνουν κράτηση εκ των προτέρων, και κύριος σκοπός των ταξιδιών τους είναι η εργασία ή μια αναγκαστική στάση στον δρόμο για άλλο προορισμό, αλλά η κατάσταση σταδιακά γίνεται αλλάζει. «Για παράδειγμα, τον Απρίλιο-Μάιο, η μέση πληρότητα των ξενοδοχείων στη Bukovel είναι 37%, στην Οδησσό 18%, ενώ τον Ιούνιο η κατάσταση είναι καλύτερη κατά 7%-8%», σχολίασε ο Artur Lupashko.

Οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι

Ως αποτέλεσμα της 3πλάσιας έως 5πλάσιας πτώσης της επιχειρηματικής δραστηριότητας, των κλειστών συνόρων, και της εμπόλεμης κατάστασης στην χώρα που κρατά συνεχώς σε κίνδυνο όλες τις περιοχές της Ουκρανίας, λίγοι άνθρωποι χρησιμοποιούν αυτήν την στιγμή ξενοδοχειακές υπηρεσίες. Σχεδόν δεν γίνεται λόγος για τουρισμό αναψυχής καθώς και για ξένους επισκέπτες, αλλά έχουν προστεθεί οι διαμετακομιστικοί επισκέπτες.

Έτσι, σύμφωνα με την Olena Lebid, στο Κίεβο το πιο δύσκολο πράγμα ήταν να βρεθούν οι πιο σωστοί τρόποι βελτιστοποίησης του ξενοδοχειακού κόστους όταν το ακίνητο έχει χαμηλή πληρότητα. Και σε πόλεις με υπερβολική ζήτηση (κατεύθυνση προς Lviv), το πιο δύσκολο πράγμα ήταν να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ του αριθμού των δωματίων που θα μπορούσαν να ενοικιαστούν και του αριθμού των δωματίων που προορίζονταν για δωρεάν διαμονή. «Ταυτόχρονα, με μεγάλη ζήτηση, αλλά με μικρό αριθμό δωματίων που διατέθηκαν προς ενοικίαση, υπήρχε μια πολύ έντονη επιθυμία να αυξηθούν οι τιμές. Ωστόσο, επικράτησε η ανθρωπιά. Επιπλέον, τους δύο πρώτους μήνες, οι πελάτες ζητούσαν δωμάτια για διαμονή, όχι για εκπτώσεις, κι αυτός ήταν και ο λόγος να μην αυξηθούν οι τιμές», είπε η Olena Lebyd.

Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι ξενοδόχοι ήταν η έλλειψη καυσίμων. Αυτό οδήγησε σε διακοπές στην προμήθεια ορισμένων αγαθών. Για παράδειγμα, τα Premier Hotels and Resorts αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα μενού a la carte και τα ειδικά ομαδικά προϊόντα. Επιπλέον, επηρέασε τους χρόνους παράδοσης των υπό κατασκευή ξενοδοχείων του Ομίλου Ribas Hotels.

Η απαγόρευση κυκλοφορίας πρόσθεσε επίσης ταλαιπωρία. Έτσι, προηγουμένως οι επισκέπτες μπορούσαν να κάνουν check-in οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, αλλά τώρα δεν έχουν αυτή την δυνατότητα -μπορούν να κάνουν check in μέχρι τις 22:00 (ανάλογα με την αλλαγή της απαγόρευσης κυκλοφορίας, η ώρα του check-in μπορεί να αλλάξει). Τα εστιατόρια και τα μπαρ είναι επίσης ανοιχτά μέχρι τις 10:00 μ.μ., αλλά η 24ωρη υπηρεσία δωματίου παραμένει διαθέσιμη.

Άλλωστε, η διατήρηση της ομάδας ων εργαζομένων ήταν άλλη μια πρόκληση. «Μερικοί από τους υπαλλήλους μας έφυγαν από την Ουκρανία. Άλλοι έφυγαν και έχουν ήδη επιστρέψει. Κάποιοι άλλοι πήγαν να πολεμήσουν. Η κατάσταση αλλάζει συνεχώς», λέει ο Artur Lupashko. Σε σχέση με αυτό, δημιουργείται έλλειψη προσωπικού στην αγορά.

Τιμολογιακή πολιτική

Σύμφωνα με τον Artur Lupashko, η μέση τιμή διαμονής σε ξενοδοχεία στα δυτικά της χώρας είναι αυτή την στιγμή στα 60 ευρώ. Στα νότια, 30-35 ευρώ.

Στο Ribas Hotels Group, τα δωμάτια ενοικιάζονταν στο κόστος τους πρώτους μήνες του μεγάλης κλίμακας πολέμου. Έτσι, φιλοξένησαν τους εκτοπισμένους δωρεάν και τώρα η πολιτική τιμών είναι χαμηλότερη από την προγραμματισμένη -η τιμή του δωματίου είναι στο 15% έως 70% των προπολεμικών δεικτών (ανάλογα με το ξενοδοχείο). «Αν και, όλα τα ξενοδοχεία της εταιρείας στο ανατολικό τμήμα της χώρας παραμένουν κλειστά. Και αυτά που έχουν ήδη ανοίξει σε άλλες περιοχές της χώρας προσφέρουν στον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων τροφή και στέγαση σε χαμηλότερες τιμές από ό,τι πριν από τον μεγάλης κλίμακας πόλεμο», είπε ο Αρτούρ Λουπάσκο.

Στα ξενοδοχεία της αλυσίδας Premier στο Κίεβο, κατά την διάρκεια της υψηλότερης ζήτησης τους δύο πρώτους μήνες οι τιμές δεν μειώθηκαν, και μετά το άνοιγμα των ανταγωνιστών και όταν η ζήτηση μειώθηκε τα ξενοδοχεία επέστρεψαν σε δυναμική τιμολόγηση και η τιμή μπορεί να μειωθεί έως και 20 %. «Σε άλλες πόλεις, τα ξενοδοχεία διατηρούν τις τιμές στα προπολεμικά επίπεδα. Η απουσία της παρουσίας γκρουπ [τουριστών] οδηγεί σε αύξηση του μέσου τιμολογίου κατά 15-20%, σε σύγκριση, για παράδειγμα, με τον Μάιο του περασμένου έτους στις δυτικές περιοχές (πάνω, στα 60 δολάρια ΗΠΑ)», σχολιάζει η Olena Lebid.

Νέα σχέδια και προοπτικές

Τον Ιούνιο του 2022, ο Όμιλος Ribas Hotels, παρά τον πόλεμο, άνοιξε ένα νέο ξενοδοχείο Ribas Rooms στη Bila Tserkva. «Προς το παρόν, η ζήτηση για αυτό είναι χαμηλή, οι κρατήσεις αυξάνονται κατά την περίοδο των συμβατικά “ήσυχων” ημερών, αλλά υπάρχει μεγάλος αριθμός ακυρώσεων, που εξαρτάται από την κατάσταση στην περιοχή, επομένως είναι δύσκολο να προβλεφθεί η μελλοντική ζήτηση. Η πληρότητα είναι κατά μέσο όρο στο 20-25%. Η αύξηση της ζήτησης τα Σαββατοκύριακα οφείλεται στους ντόπιους επισκέπτες», ανέλυσε την κατάσταση ο Artur Lupashko.

Στις 23 Φεβρουαρίου, μια μέρα πριν από την έναρξη του μεγάλης κλίμακας πολέμου στην Ουκρανία, ο όμιλος Ribas Hotels υπέγραψε σύμβαση για το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός νέου ξενοδοχείου στο κέντρο της Οδησσού, στην οδό Gogol. Μετά από αυτό, ήδη κατά την διάρκεια του πολέμου, υπογράφηκαν τρία νέα κοινά σχέδια με κατασκευαστές -στα χωριά Palyanitsa (περιοχή Ivano-Frankivsk) και Bukovel, καθώς και στο Mukachevo (περιοχή Transcarpathian). Το τελευταίο θα ανοίξει με την επωνυμία Ribas Rooms. Σχεδιάζεται επίσης να ανοίξει ένα ξενοδοχείο στην περιοχή της Οδησσού, σε ένα θέρετρο στο χωριό Zatoka.

Επιπλέον, ο Όμιλος Ribas Hotels συνεχίζει την υλοποίηση όλων των έργων που βρίσκονται σε σχετικά ασφαλείς περιοχές στα δυτικά της χώρας. Μεταξύ αυτών: ξενοδοχεία στα θέρετρα Ternopil, Ivano-Frankivsk, Lviv, Mykulychyn και Bukovel, στην Υπερκαρπαθία. Έτσι, η εταιρεία λειτουργεί σήμερα 20 ξενοδοχειακά ακίνητα.

Διατηρώντας θετική διάθεση και προετοιμασία για δουλειά, η αλυσίδα Premier Hotels and Resorts σημειώνει ότι εντός ενός έτους μετά το τέλος των εχθροπραξιών, οι δείκτες θα πρέπει να επιστρέψουν στα προπολεμικά επίπεδα. «Ακόμη και σε αυτήν την πολύ ταραγμένη περίοδο, βλέπουμε ενδιαφέρον από διάσημες προσωπικότητες. Είμαστε σίγουροι ότι μετά τη νίκη μας θα υπάρξει ένα κύμα επισκεπτών που θα θέλουν να δουν την Ουκρανία με τα μάτια τους και να νιώσουν το πνεύμα ενός αδάμαστου λαού», σχολίασε η Όλενα Λέμπιντ.

Και ενώ η Ουκρανία μάχεται στον πόλεμο, ο Artur Lupashko προέτρεψε όλους τους ξένους: «Ζητώ από τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, αν μπορείτε, να προσλάβετε Ουκρανούς για δουλειά. Η σκληρή δουλειά είναι ενσωματωμένη στον πολιτισμό μας. Με την πρόσληψη υπαλλήλων από την Ουκρανία, offline ή διαδικτυακά , θα βοηθούσατε την χώρα μας να πολεμήσει τον πόλεμο. Επιπλέον, αυτές οι διαπολιτισμικές ανταλλαγές και η επικοινωνία βοηθούν όλους να μάθουν και να αναπτύξουν νέες δεξιότητες».

Sports in

Το κλάμα του αρχηγού της Εθνικής πόλο Γιάννη Φουντούλη, οι συμπαίκτες του και το Παρίσι (pics)

«Δεν είμαι πολύ συναισθηματικός τύπος, αλλά ήταν πραγματικά μια μαγική στιγμή. Μόνο μια φορά στο παρελθόν, όταν είδα για πρώτη φορά τη νεογέννητη κόρη μου, ένιωσα τόσο έντονα που έβαλα τα κλάματα.»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τετάρτη 08 Μαϊου 2024