Μπορεί να είναι τυφλή, αργή και… ακριβή αλλά η δικαιοσύνη αποδίδεται.

Ο Tungnath Chaturvedi, δικηγόρος, είχε χρεωθεί επιπλέον 20 ρουπίες (0,24 ευρώ) για δύο εισιτήρια που είχε αγοράσει το 1999. Το περιστατικό συνέβη στον σιδηροδρομικό σταθμό Mathura στο βόρειο ινδικό κρατίδιο Uttar Pradesh, σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC.

Πολυετής αγώνας

Από τότε, έχει επιδοθεί σε έναν δικαστικό αγώνα για τη δικαίωσή του ζητώντας την επιστροφή του ποσού που χρεώθηκε αδίκως.

Δικαστήριο για τα δικαιώματα των καταναλωτών αποφάνθηκε την περασμένη εβδομάδα υπέρ του κ. Chaturvedi και ζήτησε από την εταιρεία των σιδηροδρόμων να επιστρέψει το ποσό και μάλιστα με τόκους.

«Έχω παρακολουθήσει περισσότερες από 100 ακροάσεις σε σχέση με αυτήν την υπόθεση», δήλωσε ο κ. Chaturvedi, 66 ετών. «Αλλά δεν μπορεί να κοστολογήσει κανείς την ενέργεια και τον χρόνο που έχασα πολεμώντας αυτήν την υπόθεση».

Τα δικαστήρια καταναλωτών στην Ινδία ασχολούνται ειδικά με παράπονα που σχετίζονται με παροχή υπηρεσιών. Ωστόσο, είναι γνωστό ότι είναι υπερφορτωμένα από υποθέσεις και μερικές φορές μπορεί να χρειαστούν χρόνια για να επιλυθούν ακόμη και οι πιο απλές υποθέσεις.

Αυτό όμως δεν πτόησε τον Tungnath Chaturvedi, ο οποίος μετά από 22 ολόκληρα χρόνια δικαιώθηκε πανηγυρικά.

Ο Chaturvedi, ο οποίος ζει στο Uttar Pradesh, ταξίδευε από τη Mathura στο Moradabad όταν ένας υπάλληλος που έκλεινε εισιτήρια, τον υπερχρέωσε για τα δύο εισιτήρια που είχε αγοράσει.

Τα εισιτήρια κόστιζαν 35 ρουπίες το καθένα. Ο 66χρονος σήμερα δικηγόρος, είχε δώσει το ποσό των 100 ρουπίων, ο υπάλληλος όμως του επέστρεψε 10 ρουπίες, χρεώνοντας 90 ρουπίες για τα εισιτήρια αντί για 70.

Ο Chaturvedi διαμαρτυρήθηκε στον υπάλληλο ότι τον είχε χρεώσει υπερβολικά, αλλά δεν του επέστρεψε ποτέ τα χρήματα.

Η δικαίωση

Έτσι, αποφάσισε να καταθέσει μήνυση κατά των Βορειοανατολικών Σιδηροδρόμων (Gorakhpur) και του υπαλλήλου κράτησης σε δικαστήριο καταναλωτών στη Mathura.

«Οι σιδηρόδρομοι προσπάθησαν να απορρίψουν την υπόθεση, λέγοντας ότι οι καταγγελίες πρέπει να απευθύνονται σε σιδηροδρομικό δικαστήριο και όχι σε δικαστήριο καταναλωτών», δήλωσε ο κ. Chaturvedi.

«Αλλά χρησιμοποιήσαμε μια απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου του 2021 για να αποδείξουμε ότι το θέμα θα μπορούσε να εκδικαστεί σε δικαστήριο καταναλωτών».

Μετά από έναν μακρόσυρτο και πολυετή αγώνα, ο Tungnath Chaturvedi δικαιώθηκε. Η απόφαση του δικαστηρίου διέταξε τους σιδηροδρόμους να του καταβάλουν 15.000 ρουπίες (180 ευρώ) ως ξεχωριστή αποζημίωση και επιπλέον τις 20 ρουπίες με τόκο 12%, για κάθε έτος από το 1999 έως το 2022.

Το δικαστήριο αποφάνθηκε επίσης ότι εάν το ποσό δεν καταβληθεί εντός του καθορισμένου χρονικού διαστήματος των 30 ημερών, το επιτόκιο θα αναθεωρηθεί προς τα πάνω, στο 15%.

Ο κ. Chaturvedi δήλωσε ότι η αποζημίωση που έλαβε είναι πενιχρή και δεν αναπληρώνει την ψυχική οδύνη που του προκάλεσε η υπόθεση.

«Δεν είναι τα χρήματα που έχουν σημασία. Πρόκειται πάντα για έναν αγώνα για τη δικαιοσύνη και έναν αγώνα κατά της διαφθοράς, οπότε άξιζε τον κόπο».