Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Εμπόλεμη ζώνη το stage του Release Festival

Εμπόλεμη ζώνη το stage του Release Festival

Τα προβλήματα στον ήχο οδήγησαν τον τραγουδιστή των θρυλικών Bauhus να αφήσουν το κοινό στα κρύα του… Νερού!

Σε μια κατάμεστη Πλατεία Νερού, πραγματοποιήθηκε η έναρξη του Release Athens 2022., με τα πρώτα Live να μην εξελίσσονταν όπως αναμένονταν.

Όλα ξεκίνησαν όταν τα 4 αυθεντικά μέλη του θρυλικού συγκροτήματος, Peter Murphy, Daniel Ash, Kevin Haskins και David J.

Ανέβηκαν στη σκηνή  γύρω στις 23.30 το βράδυ ενώ είχε προηγηθεί η εμφάνιση του δημοφιλούς βελγικού συγκροτήματος Deus και οι Jesus And The Mary Chain.

Ο Peter Murphy, μετά από πολλές παρατηρήσεις στον ηχολήπτη, αποχώρησε έξαλλος από τη σκηνή πολύ πριν ολοκληρωθεί το playlist, λόγω του κακού ήχου.

Μετά από λίγο, οι Bauhaus επέστρεψαν, αλλά για encore και όχι για να συνεχιστεί η κανονική ροή του playlist.

Λίγο μετά τις 12 τα μεσάνυχτα και ενώ τραγουδούσε το Ziggy Stardust του David Bowie, ο Peter Murphy, πέταξε κάτω το μικρόφωνο και έφυγε από τη σκηνή δείχνοντας τον ηχολήπτη και φωνάζοντας “this is your fault” (αυτό είναι δικό σου λάθος).
Το τραγούδι ολοκλήρωσε, τραγουδώντας το, ο κιθαρίστας Daniel Ash, τα φώτα άναψαν, με το κοινό να αποχωρεί μέσα σε τρομερή αμηχανία και εκνευρισμό.

Σύμφωνα με όσους ήταν εκεί, προβλήματα στον ήχο υπήρχαν και στις εμφανίσεις των Deus και των Jesus And The Mary Chain, χωρίς όμως να έχουν την κατάληξη της εμφάνισης των Bauhaus.

Η ανακοίνωση του συγκροτήματος στο fb

Ζητάμε ειλικρινή συγγνώμη από το αγαπητό μας ελληνικό κοινό για τη χθεσινή (8/6) ατυχή εξέλιξη των γεγονότων στο Release Festival στην Αθήνα.

Λόγω πρωτοφανών συνθηκών που περιλάμβαναν ανυπέρβλητα τεχνικά ζητήματα, αναγκαστήκαμε να περιορίσουμε το σετ μας.

Η ακόλουθη δήλωση είναι από τον πολύ έμπειρο τεχνικό ήχου μας, Chris Raughley:

«Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της συναυλίας ήταν απρόοπτα και σίγουρα όχι αναμενόμενα.

Κάθε κανάλι του ασύρματου δικτύου που μας είχε δοθεί μας δημιουργούσε προβλήματα από την αρχή του live.

Η ασύρματη κιθάρα ήταν η πρώτη που “επλήγη”. Απλή η διόρθωση αυτού του προβλήματος, περάσαμε στο καλώδιο. Στη συνέχεια το πρόβλημα παρουσιάστηκε στον βασικό τραγουδιστή της μπάντας.

Μεταβήκαμε σε εφεδρικό αντίγραφο ασφαλείας. Τότε το ασύρματο σαξόφωνο «χάλασε». Το επόμενο φωνητικό πάλι απέτυχε. Δηλαδή απέτυχαν 4 ασύρματα συστήματα στα πρώτα 5 τραγούδια.

Σε όλα τα χρόνια που δουλεύω σαν τεχνικός ήχος δεν έχω βιώσει ποτέ τέτοιες αποτυχίες.

Ήταν όλα τα συστήματα αναμμένα αλλά δεν έδιναν πληρότητα και καλό σήμα. Το μεγαλύτερο μέρος του κοινού πιθανότατα δεν μπορούσε να αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος, επειδή κάλυψα τα περισσότερα θέματα που προέκυψαν με μίξη FOH. 

Όμως, και τα τέσσερα ασύρματα ακουστικά της μπάντας απέτυχαν επίσης, δημιουργώντας πρόβλημα στο συγκρότημα να ακούσει τον εαυτό του στη σκηνή.

Ελέγξαμε αυτά τα συστήματα πολλές φορές κατά τη διάρκεια των 2 ημερών που ήμασταν στην Ελλάδα.

Κάτι πολύ περίεργο συνέβη με το ασύρματο δίκτυο. Θα ήθελα να το καταλάβω, αλλά έχω την αίσθηση ότι αυτό το πρόβλημα έχει πιθανότατα ξαναπαρουσιαστεί εδώ στην Αθήνα;

Ίσως πρόκειται για κάποιο τοπικό πρόβλημα που οφείλεται σε παρεμβολές; Θα μπορούσε επίσης να ήταν πρόβλημα τροφοδοσίας σε αυτό το rack, αλλά κατά τη διάρκεια μιας παράστασης δεν είχα τη δυνατότητα να ελέγξω τα συστήματα από τη θέση μου μπροστα στη σκηνή.

Ίσως οι άλλες προηγούμενες μπάντες άφησαν όλους τους πομπούς ανοιχτούς;

Αυτό θα δημιουργούσε πρόβλημα, αλλά είναι λιγότερο πιθανό. 

Θα προσπαθήσω να το επεξεργαστώ αυτό τις επόμενες μέρες και ίσως έχω περισσότερες απαντήσεις για το γιατί θα μπορούσε να συμβεί αυτό. Αλλά προς το παρόν, μπορώ να πω με σιγουριά ότι ήταν μία καταστροφική αστοχία του ασύρματου δικτύου, αστοχία που ήταν αδύνατον διορθωθεί λόγω της πολυπλοκότητας των προβλημάτων.»

Οι διοργανωτές του Release Athens με επίσημη ανακοίνωσή τους τοποθετούνται για τα προβλήματα και τη διακοπή της συναυλίας των Bauhaus, την πρώτη μέρα του Φεστιβάλ, απαντώντας παράλληλα στην ανάρτηση του συγκροτήματος για την αποχώρηση του Peter Murphy από τη σκηνή.

Η ανακοίνωση του Release Athens εξηγεί αναλυτικά:

«Φίλες και φίλοι του Release Athens,

Aπό σεβασμό προς μία τόσο σπουδαία μπάντα όπως οι Bauhaus, θεωρήσαμε σωστότερο να μην τοποθετηθούμε εν θερμώ και να αναμείνουμε για μία επίσημη εξήγηση από μέρους τους για τη χθεσινή προβληματική εμφάνισή τους στο Release Athens 2022.

Αντ’ αυτού, διαβάζοντας την «ανακοίνωση» που βγήκε τόσο στο επίσημο προφίλ της μπάντας όσο και σε εκείνο του Peter Murphy, διαπιστώνουμε πως επιλέχθηκε, για άλλη μία φορά σε τέτοιες περιπτώσεις, ο εύκολος δρόμος αποποίησης των πραγματικών ευθυνών.

Η αλήθεια, όμως, είναι πως κανένας τυφώνας, κανένα μαγνητικό πεδίο και κανένα περίεργο φυσικό φαινόμενο δεν αποτέλεσε την αιτία για τα χθεσινά προβλήματα.

Δυστυχώς, αυτό που τα δημιούργησε ήταν η ανικανότητα ορισμένων από τους τεχνικούς που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ως συνεργάτες τους.

Οι συνεχείς αρνητικές, έως οργισμένες, αντιδράσεις από τη μεριά του ίδιου του Peter Murphy κατά τη διάρκεια του show, ξεκάθαρα απευθυνόμενες προς το δικό τους crew, αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα.

Έχουμε καταγράψει τουλάχιστον 12 τέτοιες μέσα στα λιγότερα από 55 λεπτά που διήρκεσε η εμφάνιση ενός συγκροτήματος, που είχε προπληρωθεί τη συμφωνηθείσα αμοιβή του στο ακέραιο, έχοντας αναλάβει τη συμβατική υποχρέωση να διαρκέσει το set του όχι λιγότερα από 90 λεπτά.

Όμως, με ύβρεις δεν λύνονται τα προβλήματα.

Σε αυτό το σημείο, θέλουμε να αποσαφηνίσουμε κάποια δεδομένα, τα οποία είναι απλά και αυτονόητα για όσους κάνουμε αυτή τη δουλειά αλλά, όπως είναι λογικό, είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό.
Και βεβαίως αυτό εξηγεί κάποια ιδιαίτερα επικριτικά σχόλια, προς το φεστιβάλ και τους συντελεστές του.
Η διοργανώτρια εταιρεία παρέχει στο σύνολο των καλλιτεχνών τον εξοπλισμό τον οποίο χρειάζονται για να αποδώσουν το 100% του show τους, σύμφωνα με τις προδιαγραφές που οι ίδιοι μας έχουν δώσει και που περιγράφονται αναλυτικά στις προϋπάρχουσες συμφωνίες και τα συμβόλαια.

Λίγο πριν την έναρξη του set και μέχρι τη λήξη του, όλος ο έλεγχος αυτού του εξοπλισμού παραδίδεται στους τεχνικούς του εκάστοτε καλλιτέχνη ή της εκάστοτε μπάντας, μαζί με τα απαραίτητα backup options ώστε να διασφαλιστεί η σωστή ροή του show.

Ήχος (ακόμα και η έντασή του), φώτα, visuals, όλα είναι ευθύνη των συγκεκριμένων συνεργατών των καλλιτεχνών. Και όλα αυτά, εννοείται πως έχουν δοκιμαστεί, ξανά και ξανά, στη διάρκεια των προηγηθέντων sound / line & light checks.

Η χθεσινή ημέρα, πρώτη του Release Athens 2022, δεν αποτέλεσε εξαίρεση σε αυτόν τον κανόνα.
Οι τεχνικοί των συγκροτημάτων είχαν τον έλεγχο σε όλα τα σημεία που προαναφέραμε και σε ολόκληρη τη διάρκεια των εμφανίσεών τους.
Όσον αφορά στην εμφάνιση των Bauhaus, από την πλευρά μας
και μετά από ενδελεχή έρευνα που έγινε μπορούμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι δεν προέκυψε ούτε ένα τεχνικό πρόβλημα.
Άλλωστε, αν υπήρχε το οποιοδήποτε, το πιθανότερο είναι πως δεν θα ξεκινούσε ποτέ το show.
Αντιθέτως, διαπιστώθηκαν (ακόμα και μέσα από διαλόγους μεταξύ μελών της μπάντας και τεχνικών τους)
προβλήματα και κακή συνεννόηση στη δική τους πλευρά,
με αποκορύφωμα την αποχώρηση του Peter Murphy από τη σκηνή, λέγοντας τη φράση «it’s your fault», απευθυνόμενος στον stage ηχολήπτη τους.

Τη δεδομένη στιγμή, δεν θέλουμε να σας κουράσουμε με συγκεκριμένες αναφορές στο ασύρματο της κιθάρας, του σαξοφώνου, των μικροφώνων του Peter Murphy.

Ευτυχώς, για μία φορά, το ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο ζούμε και εργαζόμαστε έχει καταγράψει το σύνολο των χειρισμών των τεχνικών τους και έχουν διαγνωστεί τα (πολλά και σοβαρά) λάθη στα οποία υπέπεσαν.

Επομένως, είμαστε σε θέση να δηλώσουμε με κάθε βεβαιότητα ότι δεν υπήρξε καμία ανεξήγητη παρεμβολή στο ασύρματο σύστημα όπως, κατά κάποιο τρόπο, υπαινίσσεται ο FOH ηχολήπτης τους.

Λανθασμένοι χειρισμοί των τεχνικών του συγκροτήματος υπήρξαν, στο χώρο ευθύνης τους.

Χειρισμοί, τους οποίους δεν είχαμε καμία δυνατότητα να επηρεάσουμε, όπως ήδη εξηγήσαμε.

Πέραν αυτών, είμαστε δυστυχώς υποχρεωμένοι να επισημάνουμε ότι η «ανακοίνωση» του συγκεκριμένου τεχνικού των Bauhaus, επί της ουσίας δεν εξηγεί τίποτα.

Και δεν είναι αναγκαίες εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις για να το αντιληφθεί κανείς.

Το πλέον μεμπτό όμως, είναι ότι έχει μεταφερθεί αποσπασματικά, κάτι που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε άριστα, αφού την είχαμε λάβει και εμείς σε email από τον συντάκτη της, για προφανείς όπως θα διαπιστώσετε λόγους.

Sports in

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νιόν για τον ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, μια μέρα μετά το έπος της Πόλης βρίσκεται και στη Νιόν για να παρακολουθήσει τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 με τη Ναντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024