Πώς ένας νέος επιχειρηματίας κατάφερε να εκτοξεύσει την ανάπτυξη του παλαιότερου διανομέα Mercedes-Benz στην Ελλάδα μέσα σε δυο μόλις χρόνια

Τριάντα χρόνια ιστορίας δεν είναι καθόλου λίγα για μια επιχείρηση. Και όταν πρόκειται για τρεις δεκαετίες γεμάτες επιτυχίες, όπως στην περίπτωση της Α. Ισμαήλος ΑΕ, του παλαιότερου διανομέα Mercedes-Benz στην Ελλάδα, είναι εύκολο να θεωρήσει κανείς ότι η συνταγή της επιτυχίας βρέθηκε, και τώρα το μόνο που μένει είναι να ακολουθείται πιστά στο διηνεκές. Ο Πάνος Ισμαήλος, όμως, η νέα γενιά στο τιμόνι της επιχείρησης, είχε άλλα σχέδια για το μέλλον της. Πήρε το ρίσκο των αλλαγών και κέρδισε το στοίχημα.

Μόλις δυο χρόνια αφότου ανέλαβε εμπορικός διευθυντής της εταιρείας και περίπου πέντε από τη στιγμή που εντάχθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό της, κατάφερε να αναπτύξει όχι μόνο τις πωλήσεις μεταχειρισμένων και νέων οχημάτων, αλλά και το κοινωνικό πρόσωπο της εταιρείας, στηρίζοντας την πολύπαθη περιοχή του Έβρου και ανοίγοντας νέες προοπτικές για τους κατοίκους της.

Εξελίσσοντας μια επιτυχημένη στρατηγική

Το τρίπτυχο «ανάπτυξη της μάρκας – ικανοποιημένοι πελάτες – ικανοποιημένοι συνεργάτες» περιγράφει τους βασικούς πυλώνες της φιλοσοφίας της Α. Ισμαήλος ΑΕ. από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας της και μέχρι και σήμερα. Ο Πάνος Ισμαήλος δεν θέλησε να αλλάξει αυτές τις βασικές αξίες – το «DNA» της εταιρείας – αλλά επέλεξε να τη βοηθήσει να μεταβεί με αυτοπεποίθηση στο μέλλον των νέων τεχνολογιών, διατηρώντας αναλλοίωτο τον πυρήνα της φιλοσοφίας της.

Αυτές οι ανανεωτικές κινήσεις, σημαντικές και ταυτόχρονα λελογισμένες, δεν προέκυψαν τυχαία. Εκτός των τυπικών του προσόντων – κατέχει πτυχίο Διοίκησης Επιχειρήσεων και μεταπτυχιακό τίτλο Executive MBA από το Πανεπιστήμιο Πειραιά – ο Πάνος Ισμαήλος έχει διαγράψει και τη δική του, αυτόνομη πορεία στον ιδιωτικό τομέα πριν αναλάβει τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης. Στη διάρκεια των σπουδών του και επί τέσσερα χρόνια, εργάστηκε στη ναυτιλιακή εταιρεία Stamco, ενώ αργότερα ανήκε στο ανθρώπινο δυναμικό της Alpha Bank επί έναν ακόμη χρόνο. Στο διάστημα αυτό διακρίθηκε στις νέες τεχνολογίες και το marketing, συλλέγοντας πολύτιμες γνώσεις που αργότερα θα εφάρμοζε στη δική του επιχείρηση.

Επενδύοντας στο σύγχρονο, επιμένοντας στο κλασικό

Οι ισορροπίες ανάμεσα στις κλασικές αξίες και την καινοτομία διατηρούνται αριστοτεχνικά στη δραστηριότητα της Α. Ισμαήλος ΑΕ, που φροντίζει να κρατά τα καλύτερα από το παρελθόν και το μέλλον. Έτσι, η πίστη στις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης, που ήδη κερδίζει έδαφος στο premium πελατολόγιο της Mercedes-Benz – ένα κοινό ούτως ή άλλως ανοιχτό σε νέες ιδέες – συνυπάρχει με ένα από τα πιο διάσημα στους ειδήμονες τμήματα της εταιρείας: την Ismailos Classics.

Εκεί, πρωτοστατεί ακόμη ο ιδρυτής της εταιρείας, Αντώνης Ισμαήλος, με το πάθος και την τεχνογνωσία του για τις αναπαλαιώσεις, τις ανακατασκευές και τις συντηρήσεις, επιβλέποντας ακόμη και την παραμικρή εργασία της μικρής αλλά πολύπειρης ομάδας του σε μοναδικά, κλασσικά αυτοκίνητα. Στην Ismailos Classics, η μάρκα των οχημάτων που φτάνουν για αναπαλαίωση δεν παίζει τον παραμικρό ρόλο. Το μόνο που έχει σημασία, είναι το γεγονός ότι ανήκουν σε ορισμένες από τις πιο ενδιαφέρουσες σελίδες της ιστορίας της αυτοκίνησης. Και οι ιδιοκτήτες που εμπιστεύονται τα κλασσικά τους αυτοκίνητα στην εταιρεία εδώ και δεκαετίες, το κάνουν ακριβώς επειδή ξέρουν να αναγνωρίζουν το μεράκι και τη γνώση.

Νέα γενιά ανάπτυξης

Ποιο είναι το αποτέλεσμα αυτής της υβριδικής στρατηγικής που καταφέρνει να πατά γερά και στους δυο κόσμους; Στα πέντε χρόνια παρουσίας του Πάνου Ισμαήλου στην Α. Ισμαήλος ΑΕ, αρχικά στο τμήμα Marketing και στη συνέχεια – από το 2019 – στη θέση του εμπορικού διευθυντή, η ήδη επιτυχημένη εταιρεία έχει σημειώσει αλματώδη ανάπτυξη. Από το 2019 μέχρι σήμερα, οι πωλήσεις μεταχειρισμένων καταγράφουν ανάπτυξη με ετήσιο ρυθμό +50%, ενώ οι παραγγελίες νέων αυτοκινήτων Mercedes-Benz αυξήθηκαν στη διάρκεια του 2020 και του 2021 με ετήσιο ρυθμό της τάξης του +40%.

Σε ορίζοντα πενταετίας, οι στόχοι του Πάνου Ισμαήλου γίνονται ακόμη πιο φιλόδοξοι: μέχρι το 2027 σχεδιάζει να συνεχίσει να αναπτύσσει την εταιρεία σε νέα business units, να επιτύχει τον διπλασιασμό των μεγεθών της, να εφαρμόσει επενδυτικό πλάνο πέντε εκατομμυρίων ευρώ για το διάστημα 2023-25, αλλά και να προχωρήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Α. Ισμαήλος ΑΕ και στην καθετοποίηση της λειτουργικής της δομής.

Κεντρική στο επιχειρηματικό πλάνο για την επόμενη πενταετία είναι, φυσικά, η περαιτέρω εξέλιξη της Mercedes-Benz στην ελληνική αγορά – εξάλλου η Α. Ισμαήλος ΑΕ είναι ο μεγαλύτερος διανομέας της μάρκας σε όγκο εργασιών – λαμβάνοντας υπόψη και τις ταχύτατα μεταβαλλόμενες καταναλωτικές επιλογές. Επιμένοντας στο τρίπτυχο των δομικών αξιών της, η εταιρεία σκοπεύει να συνεχίσει να επενδύει στην εξέλιξη των υπαλλήλων της, διασφαλίζοντας ότι θα κατορθώσουν να απορροφήσουν τις αλλαγές που πρόκειται να υλοποιήσει, αλλά και να βελτιώνει περαιτέρω την ικανοποίηση των πελατών της.

Άλλος ένας κεντρικός πυλώνας στο επιχειρηματικό πλάνο της Α. Ισμαήλος ΑΕ είναι και η διασφάλιση της αυτοδύναμης λειτουργίας και της εμπορικής αυτονομίας της, μέσα από συστήματα καλής διαχείρισης και λειτουργίας, αλλά και μηχανισμούς προβλέψεων και ανάλυσης δεδομένων.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η επιμονή της εταιρείας στη δημιουργία in-house λειτουργικών δομών, βάσει του σκεπτικού ότι επιτρέπουν σημαντικά διευρυμένα περιθώρια προσαρμοστικότητας και ενισχύουν την ευελιξία – πάντοτε αναγκαία για μια εταιρεία που έχει ως στόχο της τη βιώσιμη ανάπτυξή της.

Η Α. Ισμαήλος ΑΕ στο πλευρό της ακριτικής Ελλάδας

Το τελευταίο σημείο, της ανάπτυξης in-house λειτουργικών δομών, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για έναν ακόμη λόγο. Στο σημείο αυτό συναντώνται η βασική φιλοσοφία της εταιρείας, με το όραμα του Πάνου Ισμαήλου για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη – αλλά και με τον τρόπο με τον οποίο η πορεία του πριν την ένταξή του στο δυναμικό της οικογενειακής επιχείρησης πληροφορεί τη σημερινή του στρατηγική.

Στη διάρκεια του 2021, ο κ. Ισμαήλος αποφάσισε να αξιοποιήσει τη δημιουργία του in-house call center της εταιρείας για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην περιοχή του Έβρου, η οποία και αποτελεί από το 2017, όταν και ξεκίνησε να εργάζεται στο τμήμα Marketing, το επίκεντρο των δράσεων ΕΚΕ της Α. Ισμαήλος ΑΕ. Έτσι, από τον περασμένο Μάρτιο, όταν και ξεκίνησε η λειτουργία του, το call center έχει ήδη αυξήσει τη δυναμική του από τους δύο αρχικούς εργαζόμενους σε τέσσερις και εξακολουθεί να αναπτύσσεται, δημιουργώντας ευκαιρίες για εκείνους που επιθυμούν να συνεχίσουν να ζουν και να εργάζονται στον τόπο τους.

Όπως έχει δηλώσει ο ίδιος ο Πάνος Ισμαήλος, η επιλογή του Έβρου ήρθε αυθόρμητα, ως αποτέλεσμα των μηνών που είχε περάσει στην περιοχή κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής του θητείας. Στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων ετών, ξεκινώντας από την υποστήριξη των σχολικών μονάδων στα Δίκαια Έβρου, η εταιρεία υλοποιεί κάθε χρόνο στοχευμένες δράσεις, γνωρίζοντας πλέον καλά την περιοχή και τις ανάγκες της.

Μάλιστα, στη διάρκεια του 2021, αποφασίστηκε η δημιουργία της «Τράπεζας Αλληλεγγύης Έβρου», ενός φορέα που θα οργανώνει, θα υλοποιεί και θα χρηματοδοτεί τις ενέργειες που θα πραγματοποιούνται στην περιοχή, εκκινώντας από το 2022. Ήδη γίνονται οι προετοιμασίες για την καθιερωμένη πια εβδομάδα επαγγελματικού χώρου βιωματικής εκπαίδευσης, αλλά και την κατασκήνωση που θα πραγματοποιηθούν εντός του ερχόμενου έτους.

Η «Τράπεζα Αλληλεγγύης Έβρου» θα δέχεται και την υποστήριξη άλλων εταιρειών, σε χρήματα και είδος, με σκοπό οι δράσεις υποστήριξης να διευρυνθούν ακόμη περισσότερο. Όμως αξίζει να σημειωθεί ότι στα χρόνια που έχουν μεσολαβήσει από το 2017, το πρόγραμμα ΕΚΕ της Α. Ισμαήλος ΑΕ στην περιοχή άγγιξε συνολικές δαπάνες ύψους €

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr