H Αudi έχει ήδη προδιαγράψει το ηλεκτρικό όσο και αρκετά διαφορετικό μέλλον του επόμενου Α8 μέσω του πρωτότυπου Grandsphere το οποίο θα μετατρέψει την ναυαρχίδα της σε έναν αφαιρετικό χώρο διαβίωσης με έμφαση σε ένα διαφορετικό είδος πολυτέλειας.

Μέχρι όμως να συμβεί αυτό η Audi φροντίζει να προσφέρει στο κορυφαίο της sedan μια σειρά αναβαθμίσεων που αναλαμβάνουν να ανανεώσουν το ενδιαφέρον για την πληθωρική προσωπικότητά του.

Ως συνήθως, οι βελτιώσεις αφορούν την απλή όσο και την Long Wheelbase έκδοση του A8 η γκάμα του οποίου συμπληρώνεται από την παρουσία της πιο σπορ προσανατολισμού έκδοσης S8.

Από τις πιο εμφανείς διαφορές σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του είναι η νέα γρίλια η οποία είναι μεγαλύτερη και πιο εντυπωσιακή σε σχέση με το παρελθόν. Συνδυάζεται με ένα ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα αν και οι αλλαγές εκεί απαιτούν εξασκημένο μάτι για να εντοπιστούν ενώ την εικόνα συμπληρώνουν τα ανασχεδιασμένα κατώτερα πλευρικά τμήματα και ο χαμηλότερα τοποθετημένος αεροδυναμικός διαχύτης πίσω που έχει συμπαρασύρει και την σχεδίαση του προφυλακτήρα.

Στην νέα όψη του Α8 ξεχωρίζουν επίσης τα νέα φωτιστικά σώματα τα οποία προαιρετικά υπακούν στην τεχνολογία Matrix LED. Αυτό σημαίνει ότι ενσωματώνουν από 1,3 εκατομμύρια μικροκάτοπτρα τα οποία μπορούν να αναπροσαρμόσουν τη δέσμη φωτός με ακρίβεια χιλιοστού βελτιώνοντας την ορατότητα. Συνδυάζονται με τις συνήθεις αυτοματοποιημένες λειτουργίες αναπροσαρμογής της δέσμης φωτός και αποφυγής της ενόχλησης των αντίθετα διερχόμενων οδηγών. Παράλληλα, υπόσχονται να συνδράμουν τον οδηγό στην καλύτερη τοποθέτηση του αυτοκινήτου εντός της λωρίδας κυκλοφορίας φωτίζοντας την διαχωριστική γραμμή.

Μια νέα λειτουργία έχουν αποκτήσει και τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία, όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε στάση και ο οδηγός πλησιάσει το πίσω τμήμα, ανάβουν κάνοντας έτσι αισθητή την παρουσία του στο συγκεκριμένο σημείο στα αυτοκίνητα που βρίσκονται πίσω του.

Όπως και στην μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου, το σύστημα infotainment αποτελείται από δύο οθόνες, μια 10,1 ιντσών για τις συνήθεις παραμέτρους ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και μια ακόμα χαμηλότερα 8,6 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού. Αμετάβλητος στις 12,3 ίντσες παραμένει και ο πίνακας οργάνων. Η διαφορά στην προκειμένη περίπτωση έγκειται στο νέο λογισμικό που ενσωματώνουν και οι τρεις οθόνες και το οποίο υπόσχεται ακόμα περισσότερη επεξεργαστική ισχύ και ευκολία στην χρήση.

Οι επιβάτες του πίσω καθίσματος μπορούν να επωφεληθούν επίσης από περισσότερη τεχνολογία μέσω της επιλογής δύο οθονών 10,1 ιντσών που τοποθετούνται στα προσκέφαλα των μπροστινών καθισμάτων και μπορούν να συνδεθούν με ορισμένες λειτουργίες του κεντρικού συστήματος infotainment. Στις προαιρετικές επιλογές συμπεριλαμβάνεται επίσης ηχοσύστημα B&Ο με 23 ηχεία, τετραζωνικός κλιματισμός, λειτουργία μασάζ, mini-bar καθώς υποπόδιο με λειτουργία μασάζ στην περίπτωση του Audi A8 L.

Σε επίπεδο κινητήρων, οι επίδοξοι αγοραστές του θα έχουν στη διάθεσή τους πέντε επιλογές που συνοψίζονται σε μία diesel, τρεις βενζίνης και μια plug-in υβριδική. Οι δύο πρώτες «κατηγορίες» συνδυάζονται de facto με ήπια υβριδική τεχνολογία η οποία έγκειται στην παρουσία επικουρικού ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt ενώ κοινή συνισταμένη για το σύνολο των εκδόσεων αποτελεί το σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις κινητήρα, την πετρελαιοκίνητη έκδοση εφοδιάζει V6 3,0 λίτρων με απόδοση 286 ίππους και 600 Nm ροπής ο οποίος εξασφαλίζει τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα.

Η «βασική» βενζινοκίνητη έκδοση 55 TFSI υιοθετεί τον V6 3,0 λίτρων με ισχύ 360 ίππους και 500 Nm ροπής, μειώνοντας τον χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δευτερόλεπτα. Στην περίπτωση αμφότερων των παραπάνω εκδόσεων η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε 150 χλμ./ώρα.

Την γκάμα συμβατικών επιλογών συμπληρώνει ο V8 κινητήρας των λίτρων ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδοχές ισχύος. Στην έκδοση 60 TFSI η ισχύς διαμορφώνεται σε 460 ίππους και 660 Nm ροπής ενώ στην περίπτωση της κορυφαίας S8 σε 571 ίππους και 800 Nm ροπής. Οι χρόνοι επιτάχυνσης για το sprint των «0-100» διαμορφώνεται σε 4,4 και 3,8 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Στην περίπτωση του S8, η επιπλέον ισχύς συνδυάζεται με σπορ διαφορικό, μεγαλύτερα δισκόφρενα, ενεργή ανάρτηση που φροντίζει να μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος υπό πίεση καθώς και σύστημα τετραδιεύθυνσης για την καλύτερη διαχείρισή της ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες σχεδιαστικού περιεχομένου σπορ πινελιές που καθιστούν  την έκδοση διαφορετική.

Την γκάμα συμπληρώνει η plug-in υβριδική έκδοση η οποία συνδυάζει τον V6 των 3,0 λίτρων της έκδοσης 55 TFSI με ηλεκτρικό μοτέρ, προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 463 ίππων και 700 Nm ροπής. Ενδεικτική της συμβολής της ηλεκτροκίνησης είναι ότι η συγκεκριμένη έκδοση υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.

Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται πλέον από μια μεγαλύτερη μπαταρία με απόδοση 17,9 kWh έναντι των 14,1 kWh του παρελθόντος και παρόλο που προς το παρόν η Audi δεν έχει επιβεβαιώσει τα στοιχεία για την ηλεκτρική αυτονομία, αυτή αναμένεται να υπερβαίνει τα 46 χλμ. του προκατόχου του ενώ δεδομένα αυτό θα έχει ευεργετική επίδραση και στις εκπομπές ρύπων.

Η διάθεση του ανανεωμένου Α8 θα ξεκινήσει στην Ευρώπη από τον Δεκέμβριο ξεκινώντας -στη Γερμανία- από τα 99.500 ευρώ.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr