Η ηλεκτροκίνηση προχωρά και εκτός όλων των άλλων, μάλλον αυξάνει την ανάγκη των πιο παραδοσιακών φαν των τεσσάρων τροχών να συντηρήσουν αυτό που στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον θα αποτελεί μακρινή ανάμνηση: των διασημότερων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που μας έφτασαν ως το σήμερα.

Κάπως έτσι, τελευταία έχει φουντώσει η μόδα των restomods ιδίως σε χώρες με μακρά παράδοση στο είδος όπως η Βρετανία, με νέες φίρμες να αποδύονται σε έναν αγώνα διατήρησης του παρελθόντος εσωτερικής καύσης με τρόπο που γίνεται ολοένα πιο επίσημος και πιο βιομηχανικής κλίμακας.

Σε αυτή την κατηγορία ακριβώς ανήκει και η νεοσύστατη φίρμα Unleash, αφετηρία για την οποία αποτελεί η εγνωσμένου κύρους εταιρεία ανακατασκευασμένων Jaguar, Ε-Τype UK με έδρα το Kent.

Η Unleashed αποκάλυψε το πρώτο της project το οποίο δεν είναι άλλο από μια ανακατασκευασμένη E-Type η οποία ανήκει στην σειρά 3 του μοντέλου, την τελευταία δηλαδή πριν αυτό εκλείψει το 1974.

Η βρετανική φίρμα επέλεξε να προβεί σε μια σειρά περιορισμένων αλλά υπαρκτών αλλαγών σε ό,τι αφορά το αμάξωμα προκειμένου να διατηρήσει ανέπαφο το εμβληματικό σκαρί της E-Type, προσθέτοντας όμως μια σειρά στοιχείων σύγχρονου εξοπλισμού που συνδυαστικά με τις τροποποιήσεις στο πλαίσιο, υπόσχονται να καταστήσουν πιο ανεκτή και σύγχρονη την καθημερινή συμβίωση με ένα αυτοκίνητο που μετράει μισό αιώνα.

Υπό αυτό το σκεπτικό τα φώτα αλογόνου έχουν αντικατασταθεί με τεχνολογίας LED που πλαισιώνουν μια ανασχεδιασμένη γρίλια και ένα προφυλακτήρα σχεδιασμένο που εκτείνεται περιμετρικά φτάνοντας ως το μπροστινό τμήμα των θόλων.

Ακόμα πιο εκτεταμένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό όπου υπάρχει η δυνατότητα επιλογής δερμάτινων θερμαινόμενων καθισμάτων σχεδιασμένων για περισσότερη άνεση αλλά χωρίς να προδίδουν την συνολική αισθητική, γυαλιστερών μαύρων επιφανειών και οργάνων που φωτίζονται από LED. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης ένα σύγχρονο ηχοσύστημα, κλιματισμός καθώς και θερμαινόμενο παρμπρίζ.

Στα ενδότερα, παρεπιδημεί ο V12 που εξόπλιζε και την αρχέτυπη έκδοση της E-Type με την διαφορά ότι πρόκειται για μια αναβαθμισμένη από κάθε άποψη εκδοχή του η οποία υπόσχεται υψηλότερες επιδόσεις αλλά και μεγαλύτερη αξιοπιστία.

Έτσι, ο κυβισμός του κινητήρα έχει αυξηθεί από τα 5,3 στα 6,1 λίτρα ενώ επωφελείται από ένα σύγχρονο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα ψεκασμού που αντικαθιστά το παραδοσιακό τετραπλό καρμπιρατέρ.  Στις αλλαγές περιλαμβάνεται και ένα νέο σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο καθώς και ένα νέο σύστημα ψύξης που αποτελείται από ηλεκτρικά ελεγχόμενες τουρμπίνες.

Το σύνολο συμπληρώνει ένα επίσης νέο μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων που υπόσχεται μια πιο φιλική προς τον χρήστη εμπειρία αλλαγών σε σχέση με το παρελθόν.

Οι παραπάνω μεθοδεύσεις των βρετανών μηχανικών έχουν αυξήσει τη διαθέσιμη ισχύ από τους 275 σε 405 ίππους ένα μέγεθος που υποστηρίζεται και από μια σειρά εξίσου σημαντικών αναβαθμίσεων στο πλαίσιο του αυτοκινήτου.

Αναλυτικότερα η Ε-Τype της Unleashed διαθέτει νέα ελατήρια, νέες αντιστρεπτικές ράβδους και πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ προκειμένου να εξασφαλίζει άνεση ή ευελιξία, ανάλογα την περίσταση και τις απαιτήσεις του οδηγού της. Το παζλ συμπληρώνει συμπληρώνει ένα σύγχρονο σύστημα πέδησης αποτελούμενο από αεριζόμενα δισκόφρενα και τετραπίστονες δαγκάνες.

Σε ό,τι αφορά την κρίσιμη παράμετρο της τιμής της, αυτή ξεκινά από τις 325.000 στερλίνες χωρίς να υπολογίζεται σε αυτή το κόστος του αυτοκινήτου που θα δεχτεί τις αναβαθμίσεις. Αν ακούγεται τσουχτερό, αξίζει να σημειωθεί ότι κάθε ανακατασκευή απαιτεί 4.000 εργατοώρες.