Μία από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να αλλάξουν ριζικά την εικόνα του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου, δίνοντας πνοή πράσινης ανάπτυξης στον αστικό ιστό, δρομολογεί η δημοτική αρχή.

Πρόκειται για το σχέδιο χάραξης και κατασκευής μίας μεγάλης πράσινης διαδρομής, μήκους  15.257 μ., η οποία θα συνδέει το παραδοσιακό κέντρο του Ευόσμου με την οδό Α. Τρίτση, σε μια πορεία που θα διέρχεται από τις γειτονιές και των δύο δημοτικών ενοτήτων Ευόσμου και Ελευθερίου Κορδελιού, ενσωματώνοντας στο πέρασμά της παρεμβάσεις, δίκτυα και υποδομές  βιώσιμης κινητικότητας.

Ο Δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου, Κλεάνθης Μανδαλιανός αναφερόμενος στο μεγαλύτερο έργο του δήμου, σημείωσε πως: «Πρόκειται για ένα μεγαλόπνοο και φιλόδοξο σχέδιο, το οποίο βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο.

Για την ολοκλήρωσή του υπολογίζεται ότι χρειάζονται πέντε με επτά χρόνια και αναμένεται να αλλάξει ριζικά την εικόνα της πόλης, η οποία θα ακολουθεί τα πρότυπα των μεγάλων ευρωπαϊκών μητροπόλεων, όπου το πράσινο είναι εναρμονισμένο με το αστικό τοπίο.

Τα 15.257 μ. πράσινης διαδρομής, η οποία θα περιλαμβάνει περιπατητικές διαδρομές, ποδηλατοδρόμους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, θα καταστήσει τη διαδρομή αυτή ως τη μεγαλύτερη στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Σκοπός μας είναι το έργο αυτό να ενταχθεί σε πρόγραμμα, το οποίο θα εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση του. Παράλληλα εξετάζεται το ενδεχόμενο της τμηματικής αποπεράτωσής του, εφόσον διαπιστωθεί ότι με αυτή την επιλογή επιταχύνονται οι διαδικασίες των μελετών και της χρηματοδότησης».

Σύμφωνα με τον Συγκοινωνιολόγο Σταύρο Κωνσταντινίδη ο σχεδιασμός του εμβληματικού αυτού έργου περιλαμβάνει ένα δίκτυο παρεμβάσεων, μέσω των οποίων διασυνδέονται οι  χώροι πρασίνου του Δήμου,  αναβαθμίζονται και δημιουργούνται νέα πράσινα σημεία, προκειμένου να δημιουργηθεί  μια ενιαία, συνεχής και απρόσκοπτη στους πεζούς και ποδηλάτες, πράσινη διαδρομή, με πρότυπες παρεμβάσεις βιώσιμης κινητικότητας, όπως ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι και δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας.

Οι παρεμβάσεις που σχεδιάζονται εστιάζουν στην αύξηση και αναβάθμιση πεζοδρομίων, στην πεζοδρόμηση τμημάτων ή δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, στην πύκνωση του πρασίνου και σε γραμμικές δενδροφυτεύσεις, στην ενσωμάτωση έργων βιώσιμης κινητικότητας για τους πεζούς και τα άτομα με κινητικές δυσκολίες (διαβάσεις, ράμπες, τοπικές διαπλατύνεις κτλ), στην ενσωμάτωση δικτύου ποδηλατόδρομου, κ.α.

Για την υλοποίηση του «Πράσινου Περιπάτου» θα δρομολογηθούν βραχυπρόθεσμα οι σχετικές μελέτες, ενώ αστάθμητος παράγοντας για την ευόδωση του σχεδίου, στο ύψος της Τρίτση και της Μουσών, αποτελεί η υπογειοποίηση των πυλώνων της ΔΕΗ.