Με θέματα που προάγουν τον διαχωρισμό, την ομοφοβία και τον ρατσισμό εξετάστηκαν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στο μάθημα της Υγιεινής.

Στο μάθημα Υγιεινή του τομέα Υγεία και Πρόνοια, τέθηκε μεταξύ άλλων ερωτημάτων, το υποερώτημα  «Να αναφέρεται επτά παράγοντες που  επηρεάζουν τη συχνότητα εμφάνισης των σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων», σύμφωνα με το alfavita.

Σύμφωνα με την διατύπωση στο εγχειρίδιο Υγιεινή- Μικροβιολογία της Γ’ Λυκείου των ΕΠΑΛ  περιλαμβανόταν και ο παράγοντας «Διάδοση της ομοφυλοφιλίας».

Ο εν λόγω παράγοντας είχε εντοπιστεί από μαθητές κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, όπου ζητήθηκε από τον υπεύθυνο καθηγητή-τρια να θέσει το ζήτημα στην επιτροπή σχολικών βιβλίων, χωρίς ωστόσο να γίνουν βήματα ως προς αυτή την κατεύθυνση.

Όπως καταγγέλλεται, «όχι μόνο δεν ασχολήθηκε κανείς με το ζήτημα, όχι μόνο η επιτροπή θεμάτων δεν ευαισθητοποιήθηκε, έστω προς συγκάλυψη του, αλλά το ανέδειξε κιόλας ακόμη περισσότερο, επιλέγοντας το ως θέμα στις πανελλαδικές εξετάσεις».

 «Ουδέν σχόλιον»

Μάλιστα σε γραπτή παρέμβαση επί του θέματος, η απάντηση που έλαβε τηλεφωνικά ο διευθυντής του ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης ήταν «ουδέν σχόλιον».

Όπως αναφέρεται στην καταγγελία, «το ζήτημα δεν είναι πρωτίστως η πολιτική ορθότητα, αλλά η ουσία των συνειδήσεων των μελλοντικών πολιτών, που διαμορφώνει η εκπαίδευση- ο δάσκαλος και  το σχολικό βιβλίο, έχει νόημα να σταθεί κανείς σε μια τέτοια -φαινομενικά- λεπτομέρεια, που όμως με μεγάλη ισχύ, προάγει τον διαχωρισμό, τη μισαλλοδοξία, και τον ρατσισμό. Που αντιμετωπίζει την ομοφυλοφιλία σαν αρρώστια, κοινωνικό πρόβλημα, μόδα, συνήθεια ή φήμη που «διαδίδεται».