Έρευνες για το κατά πόσο η Facebook εκμεταλλεύεται τα διαφημιστικά δεδομένα για να καταπνίξει τον ανταγωνισμό στην αγορά αγγελιών ξεκίνησαν ανεξάρτητα οι αντιμονοπωλιακές αρχές Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Βρετανίας.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και η βρετανική Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών ουσιαστικά θα εξετάσουν αν η αμερικανική εταιρεία αξιοποιεί τα δεδομένα των εταιρειών που διαφημίζονται στην πλατφόρμα της προκειμένου να τις ανταγωνιστεί, αναφέρει το Reuters.

Όπως σχολιάζει το πρακτορείο, με τη νέα έρευνα η επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ Μαργκρέτ Βεστάγκερ συνεχίζει την εκστρατεία της εναντίον των αμερικανικών κολοσσών της τεχνολογίας.

Η Facebook Inc. έχει λόγο να ανησυχεί, μετά τα πρόστιμα των 8 δισ. που επέβαλε η Βεστάγκερ στη Google και τις αντιμονοπωλιακές έρευνες που διεξάγει κατά των Amazon και Apple.

Αυτή τη φορά η επίτροπος θα εστιάσει στον ωκεανό δεδομένων που συλλέγει η Facebook από τις σχεδόν 7 εκατομμύρια εταιρείες που διαφημίζονται στην πλατφόρμα της. Η υποψία είναι ότι η Facebook αξιοποιεί τα δεδομένα για να εδραιώσει την κυριαρχία του Marketplace, μια υπηρεσία αγγελιών για αγοραπωλησίες προϊόντων.

«Θα εξετάσουμε προσεκτικά το κατά πόσο τα δεδομένα αυτά δίνουν στη Facebook αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ειδικά στον κλάδο online αγγελιών, μέσω των οποίων ο κόσμος πουλά και αγοράζει αγαθά κάθε μέρα, και μέσω των οποίων η Facebook ανταγωνίζεται με εταιρείες από τις οποίες συλλέγει δεδομένα» δήλωσε η Βεστάγκερ.

Ανεξάρτητα, η βρετανική αρχή ανταγωνισμού ξεκίνησε έρευνα για το εάν η Facebook εκμεταλλεύεται τη δεσπόζουσα θέση της στα κοινωνικά μέσα ή τις online διαφημίσεις μέσω της συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων.

Η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι θα συνεργαστεί πλήρως και στις δύο περιπτώσεις για να αποδείξει ότι οι κατηγορίες είναι αβάσιμες.

Όπως υποστήριξε, «το Marketplace και το Dating προσφέρουν στον κόσμο περισσότερες επιλογές. Και τα δύο προϊόντα λειτουργούν σε άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον».