Ο Μάνος Περακάκης -σε μια ιδέα του οποίου βασίστηκε η δημιουργία της Mentionlytics- ήταν ένας από τους ομιλητές του 1ου Open Coffee Heraklion που έγινε τον  Μάρτιο του 2017 που διοργανώνει με ιδιαίτερη επιτυχία η ομάδα Bizrupt.

Το απόγευμα της 25ης Νοεμβρίου 2020 ο Μάνος Περακάκης μαζί με τον Γιάννη Κοπανάκη, συνιδρυτή της Mentionlytics επέστρεψαν στη φιλόξενη σκηνή του Open Coffee για να παρουσιάσουν τις επιδόσεις της εταιρείας του. Αυτή τη φορά η σκηνή ήταν διαδικτυακή λόγω της δύσκολης συγκυρίας.

Η παρουσία τους είχε να κάνει με τη συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα της Microsoft – το πρόγραμμα Microsoft for Startups, μαζί μας θα έχουμε τον Γιάννη Κοπανάκη και τον Μάνο Περακάκη, Co-founders της Mentionlytics, μίας startup που έχει κάνει χρήση του προγράμματος.

Οι δύο τους μοιράστηκαν μαζί με τους συμμετέχοντες την εμπειρία τους, αναδεικνύοντας κυρίως το πώς επωφελήθηκαν από το πρόγραμμα.

Πιο συγκεκριμένα, στα πρώτα βήματα της συμμετοχής τους στο πρόγραμμα βοηθήθηκαν έχοντας στη διάθεση τους μέσα και εργαλεία που η αξία τους έφθανε τα 120 χιλιάδες ευρώ, για να φθάσουν σήμερα οι πωλητές της Microsoft να προωθούν τα προϊόντα της εταιρείας από την Κρήτη. Η τελευταία που έχει αναπτύξει εξ αρχής ένα πλαίσιο λειτουργίας με εργασία εξ αποστάσεων κατάφερε μέσα στα λίγα χρόνια από την ίδρυση της να διαθέτει πάνω από το 90% των πελατών της στο εξωτερικό, στα 4 σημεία του ορίζοντα.

Οι τρεις φίλοι

Αλλά, για να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. H Mentionlytics ιδρύθηκε στο τέλος του 2015 από τον Μάνο Περακάκη, Γιάννη Κοπανάκη και Γιώργο Μαστοράκη, τρεις φίλους και συναδέλφους του τότε ΤΕΙ Κρήτης.

Η αρχική ιδέα ήταν του Μάνου, που ήθελε να δημιουργηθεί ένα προσιτό σύστημα διαχείρισης ψηφιακής φήμης (Social Media Monitoring – Online Reputation Management) με ιδιαίτερη ευχρηστία αλλά και δυνατότητες που μέχρι τότε ήταν διαθέσιμες μόνο σε πολύ ακριβά και πολύπλοκα συστήματα.

Οποιοσδήποτε μπορεί να βάλει λέξεις κλειδιά και να παρακολουθεί αναφορές (mentions) στις λέξεις αυτές σε ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Instagram, Youtube κτλ.).

Η στόχευση της επιχείρησης ήταν εξαρχής η αγορά του εξωτερικού, ιδιαίτερα της Βρετανίας και της Αμερικής.

Η Mentionlytics στήθηκε στο μοντέλο του Remote Work από την πρώτη μέρα, κάτι που φάνηκε πολύ χρήσιμο αργότερα με τις προκλήσεις του Covid-19. Το σύστημα έχει πλέον εκατοντάδες agencies και brands που το έχουν χρησιμοποιήσει κυρίως από τις ΗΠΑ, την λατινική Αμερική αλλά και σχεδόν από κάθε χώρα του κόσμου καθώς η τεχνολογία του υποστηρίζει πρακτικά όλες τις γλώσσες με δεδομένα από κάθε χώρα.

Κλειδί στην επιτυχία του Mentionlytics ήταν το καινοτόμο χαρακτηριστικό της SIA (Social Intelligence Advisor) που αναπτύχθηκε στο τέλος του 2018 και μπορούσε με αυτοματοποιημένο τρόπο να αναλύσει τα δεδομένα που συγκεντρώνει για ένα Brand και τους ανταγωνιστές του και να δώσει συμβουλές για την βελτιστοποίηση της ψηφιακής παρουσίας του.

Ιδιαίτερα σημαντική ήταν η υποστήριξη της Microsoft, καθώς το Mentionlytics διεκδίκησε με επιτυχία την συμμετοχή του στο πρόγραμμα Microsoft for Startups το 2017 το οποίο πρόσφερε ουσιαστική βοήθεια στα αυξημένα έξοδα σε cloud υπηρεσίες (Azure) καθώς και εξαιρετικές τεχνολογίες, ειδικά σε cognitive tools, οι οποίες εμπλούτισαν τις δυνατότητες του συστήματος. Καλύπτοντας αυτό το κόστος, η επιχείρηση μπόρεσε να χρηματοδοτήσει καλύτερα τον τομέα του Marketing και να βελτιστοποιήσει την ανάπτυξή της. Τέλος, είναι από τις λίγες startups που επιλέχθηκε στο co-sell, το τελικό στάδιο του Microsoft for Startups, στο οποίο οι πωλητές της Microsoft προωθούν το Mentionlytics σε μεγάλους πελάτες της Microsoft.

Ποιοι είναι

Για το τέλος, τα βιογραφικά στοιχεία των 3 co-founders του Mentionlytics. Ο Μάνος Περακάκης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου όπου διδάσκει μαθήματα σχετικά με ψηφιακό μάρκετινγκ και startup επιχειρηματικότητα μεταξύ άλλων. Έχει σπουδάσει στην Αγγλία Επιστήμη Υπολογιστών και έχει διδακτορικό στη βέλτιστη εμπειρία χρήστη (UX) με εφαρμογές στο Digital Marketing.

Περισσότερα:

https://www.linkedin.com/in/manosperakakis/

O Γιάννης Κοπανάκης είναι Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και Διευθυντής του Ινστιτούτου Οικονομικής Ανάλυσης, Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού. Τα ενδιαφέροντα και ερευνητικό του έργο είναι στον χώρο της ανάλυσης δεδομένων, επιχειρηματικής ευφυίας και καινοτομίας.

Περισσότερα:

http://www.e-bilab.gr/en/kopanakis

O Γιώργος Μαστοράκης είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικής Ευφυΐας. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στο χώρο των κινητών και διαδικτυακών τεχνολογιών.

Περισσότερα:

https://www.linkedin.com/in/georgemastorakis/