ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη

«Ηρωϊκά χαμένοι» («La odesa de los giles», Αργεντινή/ Ισπανία, 2019),

Η κατάρρευση της Αργεντινής εξαιτίας της οικονομικής κρίσης στις αρχές του νέου μιλένιουμ, είναι ένα θέμα που έχει τροφοδοτήσει με αρκετές ιστορίες τον κινηματογράφο αυτής της χώρας και οι «Εννέα βασίλισσες» έγραψε Ιστορία μιλώντας για αυτήν μέσα από ένα πανέξυπνο σενάριο. Το ίδιο δεν θα γίνει με τους «Ηρωϊκά χαμένους», όμως η ταινία του Σεμπαστιάν Μπορενστάιν προσφέρεται για ένα εξαιρετικά ευχάριστο δίωρο, κατά την διάρκεια του οποίου παρακολουθούμε την προσπάθεια μιας ομάδας «ξεγραμμένων» αγροτών (εξαιτίας της κρίσης) να πάρουν πίσω τα λεφτά που έχασαν επενδύοντας στην τράπεζα ενώ προσπαθούσαν να φτιάξουν έναν συνεταιρισμό.

Με αρχηγό της ομάδας, τον Ρικάρντο Νταρίν, αυτόν τον πολύτιμο Αργεντίνο ηθοποιό – μαγνήτης σε όποια ταινία και αν παίζει (και συμπτωματικά πρωταγωνιστής και στις «Εννέα βασίλισσες»- η παρέα θα δράσει αμήχανα μεν αλλά δραστικά. Ο ήρωας του Νταρίν είναι το πιο τραγικό πρόσωπο της ιστορίας και συγχρόνως εκείνο που πρώτο, αποφασίζει ότι ήρθε η ώρα για να μιλήσουν και κυρίως να πράξουν, οι αδικημένοι.

Το φιλμ καταφέρνει να συνδυάσει ισορροπημένα την σοβαρότητα του θέματος που υπάρχει στα θεμέλιά του, το χιούμορ αλλά και το «χιτσκοκικό» σασπένς. Απαρατήρητη δε, δεν μπορεί να περάσει η χημεία ανάμεσα στους ηθοποιούς που πλάθουν την πιο παράξενη συμμορία του κόσμου. Ειδικά τα δύο αγράμματα αδέλφια (Αλεχάντρο Τζιγκένα, Γκιγιέρμο Γιακούμποβιτς) που δεν καταλαβαίνουν απολύτως τίποτα από τα όσα γίνονται αλλά είναι πρόθυμα να βοηθήσουν, μου έκλεψαν την καρδιά!

Βαθμολογία: 3

ΑΘΗΝΑ: ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – COΟL TVMVOS – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ -.ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ – ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΚΤΗ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΚΑΡΜΕΝ – ΚΟΡΑΛΙ – ΛΑΟΥΡΑ – ΛΙΛΑ20- ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΜΙΜΗΣ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ –ΣΤΕΛΛΑ – ΧΛΟΗ – ΚΗΦΙΣΙΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ – ΣΙΝΕ ΠΑΝΟΡΑΜΑ

«Το Σαββατοκύριακο των μυστικών» («The rental», HΠΑ, 2020)

Το καλό με το θρίλερ του Ντέιβ Φράνκο (αδελφός του ηθοποιού και σκηνοθέτη Τζέιμς Φράνκο) είναι ότι δεν ακολουθεί την γνωστή πεπατημένη των ανάλογων ταινιών στις οποίες συνήθως μια παρέα νεαρών τρομοκρατείται από άγνωστη αιτία στην φύση όπου φυσικά τα μέλη της δολοφονούνται το ένα μετά το άλλο (συνήθως με την συνοδεία των εκκωφαντικών ήχων που θυμίζουν περισσότερο θόρυβο και όχι μουσική).

Αντιθέτως, τόσο η cool αισθητική αυτής της ταινίας, όσο και το σενάριο που την στηρίζει, ξεφεύγουν αρκετά από αυτή την «λογική», με τα τέσσερα «θύματα» ((Νταν Στίβενς, Αλισον Μπρι, Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ, Σίλα Βαντ) να κρύβουν σκοτεινά μυστικά που εν τέλει θα τους φέρουν – τουλάχιστον – σε δύσκολη θέση. Και όλα αυτά ενώ που δείχνουν να περνούν καλά στο πανέμορφο, παραθαλάσσιο σπίτι στην εξοχή που έχουν νοικιάσει.

Να όμως που κάτι παράξενο δείχνει να συμβαίνει με τον νοικάρη (Τόμπι Χας) – είναι όντως έτσι όμως ή μήπως η συνωμοσία βρίσκεται στο μυαλό τους; Αν και η ιστορία κινηματογραφείται ελκυστικά το πρόβλημα της ταινίας μοιάζει να είναι ότι καθυστερεί αρκετά να πάρει μπροστά παρέχοντας πληροφορίες που δεν είναι πάντα και τόσο απαραίτητες. Όταν παίρνει μπροστά όμως, δεν σε αφήνει σε ησυχία (έστω για λίγο).

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΓΕΡΑΚΑΣ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON ΙΛΙΟΝ – NOVACINEMA ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ –

ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ κ,.α, ΘΕΣ/ΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ

ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κ.α.

«Πές το δυνατά» («Cambio tutto», 2020)

Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, αυτό το ιταλικό ριμέικ της χιλιανής κωμωδίας «Una mujer sin filtro», παρακολουθεί την περίπτωση μιας σαραντάρας Ιταλίδας (Βαλεντίνα Λοντοβίνι) που προσπαθεί να βάλει σε τάξη την διαλυμένη ζωή της (επαγγελματικά, οικογενειακά και λοιπά). Πως; Κάνοντας αυτό που δηλώνει ο τίτλος. Μετά την επίσκεψή της σε έναν ειδικό θεραπευτή, αρχίζει να φωνάζει για να την ακούσουν (επιτέλους) και για πρώτη φορά διεκδικεί το δίκιο της χωρίς το άγχος του φίλτρου στα λόγια της. ΟΙ χαριτωμένες στιγμές είναι αρκετές, ιδίως με την ανταγωνιστρια της στην δουλειά, ένα φαντασμένο κοριτσάκι (Κιάρα Σπολετίνι) που νομίζει ότι τα ξέρει όλα γιατί χειρίζεται καλά τα κοινωνικά δίκτυα. Αλλά τελικά η ταινία δεν ξεφεύγει από αυτό ο επίπεδο – απλώς χαριτωμένη. Η Λοντοβίνι κρατάει πάνω της την ταινία και είναι καλή αν και ο ρόλος της δεν δείχνει να διαφέρει και τόσο από εκείνον της περσινής, ανάλογου ύφους ιταλικής κωμωδίας ονόματι «Όταν λείπει η μαμά»

Βαθμολογία: 2

AΘΗΝΑ: VILLAGE MALL – VILLAGE PARK – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΑΚΤΗ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE

Επανεκδόσεις

«Στον καθρέφτη είδα το δολοφόνο» («Τhe mirror crack’d», Αγγλία, 1980).

Θρίλερ του Γκάι Χάμιλτον. Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων μιας κινηματογραφικής ταινίας στην αγγλική επαρχία, μια κοπέλα, λάτρις της σταρ που πρωταγωνιστεί, δολοφονείται. Την διαλεύκανση της υπόθεσης αναλαμβάνει ένας αστυνομικός επιθεωρητής της Σκότλαντ Γιάρντ, ο οποίος θεωρείται αυθεντία στη δουλειά του. Όχι περισσότερο αυθεντία όμως, από τη …θεία του, μις Τζέϊν Μαρπλ, η οποία είναι αστυνομικό δαιμόνιο.

Aν και δεν θεωρείται από τις αξέχαστες κινηματογραφικές διασκευές βιβλίων της συγγραφέας μυστηρίου Αγκαθα Κρίστι, είναι μια αρκετά ελκυστική ταινία χάρη στο «πλέξιμο» της πλοκής, χαρακτηριστικό βέβαια όλων των έργων της Κρίστι. Κινηματογραφικά, μια ακαδημαϊκής δομής ταινία, που χωρίς κάτι το ξεχωριστό βλέπεται πολύ ευχάριστα κάτι στο οποίο συμβάλλει το πλούσιο επιτελείο ηθοποιών σε μοιρασμένους ρόλους: Ελίζαμπεθ Τέϊλορ, Ροκ Χάντσον, Τόνι Κέρτις, Κιμ Νόβακ, Εντουαρντ Φοξ, Τζέραλντιν Τσάπλιν και η Αντζελα Λάνσμπουρι στο ρόλο της μις Μαρπλ

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟ – ΕΛΛΗΝΙΣ –ΑΜΙΚΟ κ.α.

«Οι εραστές της γέφυρας» («Les amants du Pont-Nef», Γαλλία, 1991). Δράμα του Λεό Καράξ. Ποτέ δεν τα πήγα καλά με αυτή την ταινία του (όπως και με καμία του Λεός Καράξ εδώ που τα λέμε) αλλά έχω περιέργεια να δω αν θα μπορούσε να δουλέψει ως επανέκδοση, κάτι για το οποίο αμφιβάλλω. Πρόκειται για μια θρυλική δημιουργία του γαλλικού σινεμά διότι στην εποχή της (1991) ήταν η ακριβότερη γαλλική παραγωγή που είχε γυριστεί ποτέ με θέμα την ζωή των των αστέγων που κοιμούνται πάνω στην πιο επιβλητική γέφυρα των Παρισίων, την Ποντ Νεφ. Να σπαταλήσει κανείς τόσα χρήματα για να δείξει την διαφορά ανάμεσα στο λούσο και την φτώχεια, ειλικρινά δεν το κατάλαβα ποτέ, χώρια από το γεγονός ότι στην ταινία όπου πρωταγωνιστεί η Ζιλιέτ Μπινός σε ρόλο άστεγης που χάνει την όρασή της και ο Ντενί Λαβάν ως αλκοολικός άστεγος, έχει σοβαρά προβλήματα με το σενάριο. Από την αρχή είναι εμφανές ότι η ιστορία αρχίζει από το πουθενά και εκεί καταλήγει.

Βαθμολογία: 2

ΑΘΗΝΑ: ΛΑΙΣ – ΟΑΣΙΣ – ΖΕΦΥΡΟΣ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ κ.α.

Προβάλλονται επίσης τα κινούμενα σχέδια «Η μουσική της ζούγκλας» («Jungle beat», HΠΑ, 2020) του Μπρεντ Νταζ, στα οποία μια παρέα ζώων της ζούγκλας αποκτά φιλίες με έναν εξωγηινο τον οποίο θέτει υπό την προστασία της.

Βαθμολογία: 2

ΑΘΗΝΑ: ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE – ΑΕΛΛΩ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ κ.α.

Γράψτε το σχόλιό σας