Είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικό και παρήγορο ότι το δημόσιο εν μέσω πανδημίας ψηφιοποιήθηκε και επεκτάθηκε ψηφιακά σε πολλά επίπεδα. Αυτό όμως από μόνο του δεν φτάνει, καθώς υπάρχουν πολλά προβλήματα στην διαχείριση της λεγόμενης καθημερινότητας.

Η πανδημία ανέδειξε μια σειρά από περιστατικά που δημιουργούν αίσθηση πικρίας ότι πολλά πράγματα στον τόπο δεν αλλάζουν ή για να αλλάξουν έστω ελάχιστα θα πρέπει ο πολίτης να προστρέξει στην Χ ή την Ψ τηλεοπτική εκπομπή.

Τις τελευταίες ημέρες έλαβα σειρά μηνυμάτων από πολίτες που δυσανασχετούν με την ταλαιπωρία που υφίστανται λόγω της ελληνικής γραφειοκρατίας που δεν τιθασεύεται εύκολα, παρά τις όποιες φιλότιμες προσπάθειες πολλών υπουργών.

Αναφέρω το εξής περιστατικό, ένα από τα πολλά που έγινε κοινωνός, όπως το εξιστορεί έμπειρος φοροτεχνικός. Είναι επιχειρηματίας που από λάθος της ΑΑΔΕ δεν έλαβε την αποζημίωση ειδικού σκοπού των 800 ευρώ που κανονικά δικαιούται. Αντί να δοθούν τα χρήματα στην επιχείρηση, έστω και ετεροχρονισμένα, η απάντηση ήταν: «Αξιότιμε κύριε,α. Για την έναρξη εφαρμογής ενστάσεων εκκρεμεί η έκδοση απόφασης προκειμένου να οριστεί η διαδικασία των ενστάσεων. Όταν αποφασιστεί, θα δημιουργηθεί εφαρμογή στην πλατφόρμα του my Business Support. Πάντα στη διάθεσή σας. Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (Κ.Ε.Φ). Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων».

Ποιο είναι το συμπέρασμα; Όταν αποφασιστεί θα πάρει και την αποζημίωση, παρά το γεγονός ότι δικαιούνταν την αποζημίωση, ενώ η επιχείρησή του ανέστειλε δραστηριότητες με κυβερνητική απόφαση.

Είναι σημαντικό πρόβλημα και δεν αφορά μόνο ένα επιχειρηματία που αναφέρουμε, αλλά πάρα πολλούς που περιμένουν εδώ και εβδομάδες να πάρουν τα χρήματά του δικαιούνται να μην ξέρουν τι θα τους ξημερώσει, καθώς όχι μόνο δεν γνωρίζουν πως θα και πότε θα λάβουν το ποσό των 800 ευρώ, αλλά και πότε θα καταθέσουν ένσταση.

Αυτή είναι η λεγόμενη καθημερινότητα που ξεπερνά σημαντικές πολιτικές αποφάσεις των υπουργών στο πεδίο της μάκρο-πολιτικής. Η μικροδιαχείριση είναι αυτή που κατατρώει, όπως το σαράκι, τις κυβερνήσεις στο διάβα των δεκαετιών.

Για να μην μπούμε για άλλες περιπτώσεις, όπως στον ΕΦΚΑ και αλλού ή ακόμα και τα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες –και το λένε πάρα πολλοί που κινούνται στον κεντροδεξιό χώρο- από τις τράπεζες για τη χορήγηση δανείων.

Αρα, καλό είναι το Μέγαρο Μαξίμου πέρα από τους πανηγυρισμούς για την ψηφιακή μετάβαση του ελληνικού Δημοσίου να λάβει πλήρη αναφορά των προβλημάτων που αναδεικνύονται οριζόντια.

Η καθημερινότητα κτυπά καμπανάκια.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο