Κοροναϊός: Άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων
Ριζικές αλλαγές στην καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών, λόγω κοροναϊού, καταδεικνύει η έρευνα της Nielsen. Ποιες κατηγορίες προϊόντων εμφανίζουν ραγδαία αύξηση και ποιες πτώση.
Η εξάπλωση της πανδημίας του κοροναϊού στη χώρα μας έχει αλλάξει καταλυτικά την καθημερινότητα των Ελλήνων καταναλωτών, τόσο την περίοδο των περιορισμών στις μετακινήσεις, όσο και στο μέλλον.
Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Nielsen, ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επισκέπτονται λιγότερο συχνά τα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια προφανώς να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή/συναναστροφή με άλλους ανθρώπους.
Σύμφωνα με την Nielsen, η πρόθεσή τους αυτή φαίνεται να έχει επηρεάσει και τον τύπο του καταστήματος που επιλέγουν για τις αγορές τους, καθώς επιθυμούν να μειώσουν τα αγοραστικά τους ταξίδια, πραγματοποιώντας μεγαλύτερα καλάθια. Έτσι λοιπόν μεταξύ των διαφορετικών τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2,500 τ.μ. είναι αυτά που αναπτύσσονται με τον μεγαλύτερο ρυθμό στο +20,1%, ενώ ακολουθούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1000-2,500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς, κατά +12,1%.
Μαγειρεύουν στο σπίτι
Την ίδια στιγμή, 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι, με βάση τα ευρήματα της ίδιας έρευνας της Nielsen. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά ανάπτυξης κατά την περίοδο της πανδημίας. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%).
Το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων κατηγοριών σνακ, όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).
Στον αντίποδα, με βάση πάντα τις μετρήσεις λιανεμπορίου της Nielsen, σημαντική επιβράδυνση στην τάση τους έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του ούζου και του τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.
Σημαντική και ταυτόχρονα απόλυτα αναμενόμενη είναι και η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες όσον αφορά στην καθαριότητα και την προσωπική υγιεινή. Το 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της Covid-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).
Τέλος, συνεχίζουν να αναπτύσσονται οι κατηγορίες των χλωρινών και των καθαριστικών σπιτιού κατά 155,8% και 123,3% αντίστοιχα, το οποίο έρχεται και αυτό να επαληθεύσει την δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
- O χάρτης των νέων μισθών από το 2026
- Μεταξύ πραξικοπημάτων, ξένων πατρώνων και τζιχαντιστών – Το Σαχέλ ως νέο παγκόσμιο επίκεντρο της τρομοκρατίας
- Economist: «Σκαρφαλώνοντας» τη λίστα με την «οικονομία της χρονιάς» – Η πρωταθλήτρια, οι χαμένοι και η θέση της Ελλάδας
- A.I. Βασίλης; Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τα χριστουγεννιάτικα δώρα, καθώς οι αγοραστές στρέφονται στα chatbots
- Γερμανία: Γιατί ο κολοσσιαίος επανεξοπλισμός της τρομάζει γεωπολιτικούς αναλυτές
- Oι αγροτικές κινητοποιήσεις στα διεθνή ΜΜΕ: «Στριμωγμένη η κυβέρνηση Μητσοτάκη λόγω σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ»
- «Ψηφιακή αποικιοκρατία»: Πώς οι εταιρείες AI ακολουθούν το παράδειγμα των αυτοκρατοριών
- Ο Νίκολας Χουλτ μιλάει για την επερχόμενη ταινία του Τομ Φορντ – «Ανυπομονώ να ξαναβρεθώ στο πλατό μαζί του»
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



![Αγρότες πρόσφεραν κρόκο και μήλα στους διερχόμενους οδηγούς στην Κοζάνη [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/agrotes77-127x85.jpg)


![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Τετάρτη 10.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/cristofer-maximilian-YK8Mvocj6yE-unsplash-315x220.jpg)






























































![Αεροπλάνο προσγειώνεται πάνω σε αυτοκίνητο και όλοι επιβιώνουν με γρατζουνιές! [βίντεο]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/plane-crash231-315x220.jpg)

















Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442