Μπορεί ένα γάντι να μιλήσει στη νοηματική; Υπάρχει λύση για την παράνομη στάθμευση σε θέσεις ΑμεΑ; Έχει ένας κάδος την ικανότητα να αναγνωρίσει τα ανακυκλώσιμα υλικά; Η παιδική φαντασία απάντησε θετικά σε όλες αυτές τις ερωτήσεις και με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών φρόντισε ώστε να συμφωνήσουμε και εμείς.

Με όχημα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Vodafone, Generation Next, οι νέοι της Ελλάδας είχαν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν καινοτόμα έργα, τα οποία ωφελούν την κοινωνία στο σύνολό της. Αναγνωρίζοντας ότι οι «εξερευνητές του σήμερα» είναι οι δημιουργοί του αύριο, το Ίδρυμα Vodafone δημιούργησε μια νέα εκπαιδευτική εμπειρία, δίνοντάς στους νέους της Ελλάδας τη δύναμη να φτιάξουν την κοινωνία που ονειρεύονται.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι η εξέλιξη του STEMpowering Youth που υλοποιείται από το Ίδρυμα Vodafone σε συνεργασία με την SciCo και την Ελληνογερμανική Αγωγή από το 2017. Με επίκεντρο την ψηφιακή πλατφόρμα του Generation Next, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε βασικές θεματικές STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics), με διασκεδαστικό τρόπο, έχει εγκριθεί και είναι διαθέσιμο στο πλαίσιο του προγράμματος Open Schools for Open Societies..

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Generation Next ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο και πριν λίγες ημέρες ανακοινώθηκαν οι νικητές. Ανάμεσα στους μαθητές που έλαβαν μέρος, ξεχώρισαν τρεις ομάδες παιδιών που εμπνεύστηκαν έξυπνες και εφαρμόσιμες λύσεις για σημαντικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας.

 

Πρώτη θέση: Ομάδα 1 (6ο Γυμνάσιο Χανίων) – Γάντι μετάφρασης νοηματικής

Οι μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου Αλεξία Μπιτσαξή, Μαρινάκη Ζωή και Μαργαριτάκη Ιωάννα, εμπνεύστηκαν από τις δυσκολίες στην επικοινωνία με ένα συνομήλικό τους κωφό άτομο. Έπειτα, με τη βοήθεια του καθηγητή τους Τίτου Σμυρνάκη και της STEM εκπαίδευσης, επινόησαν και δημιούργησαν τη λύση με τη μορφή ενός smart γαντιού.

Το «έξυπνο γάντι», στο οποίο έδωσαν το όνομα «Sign Language Glove» διαθέτει αισθητήρες, οι οποίοι αναγνωρίζουν τις κινήσεις των δαχτύλων των ατόμων που μιλούν σε νοηματική και τις «μεταφράζουν» σε γράμματα, που εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού μέσω Bluetooth.

Κατ’ αυτό τον τρόπο, αυτή η έξυπνη συσκευή είναι σε θέση να διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ ατόμων που δεν γνωρίζουν τη νοηματική και ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής. Έτσι, οι μαθήτριες απέδειξαν έμπρακτα ότι η STEM εκπαίδευση και οι εκθετικές τεχνολογίες μπορούν να δώσουν δύναμη στη νέα γενιά να προτείνει λύσεις για την ισότιμη συμμετοχή όλων στην ψηφιακή κοινωνία του μέλλοντος.

Ως επιβράβευση για την προσπάθειά της, η ομάδα του 6ου Γυμνασίου Χανίων κέρδισε ένα ταξίδι στη Silicon Valley.

Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το Sign Language Glove εδώ.

Δεύτερη θέση: RecyclINC. (1ο Λύκειο & 3ο Γυμνάσιο Ρόδου) – Σύστημα αυτοματοποιημένων κάδων ανακύκλωσης

Η προστασία του περιβάλλοντος αποτέλεσε την έμπνευση για τους μαθητές της Α’ Λυκείου Κλαδογένη Παναγιώτη και Χατζημανώλη Νικόλαο και την μαθήτρια της Α’ Γυμνασίου Κλαδογένη Αγγελική Μιχαηλία. Με τη βοήθεια του καθηγητή τους Κλαδογένη Δημήτριου και τις δεξιότητες που απέκτησαν μέσα από το πρόγραμμα Generation Next ήταν σε θέση να δημιουργήσουν κάδους, οι οποίοι απλοποιούν τη διαδικασία της ανακύκλωσης, με στόχο την ευαισθητοποίηση και τη συμμετοχή περισσότερων πολιτών σε αυτή.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές ήταν σε θέση να δημιουργήσουν αυτοματοποιημένους κάδους, οι οποίοι ταυτοποιούν μέσω προσωπικής κάρτας κάθε πολίτη που ανακυκλώνει και αναγνωρίζουν την κατηγορία του είδους που ανακύκλωσε. Επιπλέον, μέσα στον κάδο τα είδη διαχωρίζονται ανάλογα με το χρώμα της σακούλας και το barcode που φέρουν, διευκολύνοντας έτσι το έργο της μονάδας ανακύκλωσης.

Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το σύστημα αυτοματοποιημένων κάδων ανακύκλωσης εδώ.

Τρίτη θέση: Real Inventors (3ο Γυμνάσιο Κερατσινίου) – Σύστημα διασφάλισης θέσεων parking ΑμεΑ

Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου Κρανιδιώτης Γεώργιος και Τρελλοπούλου Παναγιώτα ασχολήθηκαν με ένα εξαιρετικά διαδεδομένο πρόβλημα: Την κατάληψη των θέσεων parking για ΑμεΑ από άτομα χωρίς αναπηρία. Επιδιώκοντας την πρακτική και ουσιαστική υποστήριξη στα άτομα με αναπηρία, και με τη βοήθεια του καθηγητή τους Γιανναρά Κωνσταντίνου, δημιούργησαν ένα σύστημα το οποίο εξακριβώνει αν το όχημα που σταθμεύει στο σημείο ανήκει σε ΑμεΑ που διαθέτει την αντίστοιχη κάρτα με τον σωστό σειριακό αριθμό. Η στάθμευση από άλλα οχήματα αποτρέπεται μέσω της ενεργοποίησης συστήματος συναγερμού.

Μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το σύστημα διασφάλισης θέσεων parking ΑμεΑ εδώ.

Μέχρι σήμερα από το πρόγραμμα έχουν ωφεληθεί συνολικά περίπου 61.000 μαθητές και καθηγητές, από 93 σχολεία και 82 περιοχές σε όλη την Ελλάδα. Οι 289 καινοτόμες ιδέες που γεννήθηκαν στα πλαίσια του Generation Next αποδεικνύουν τη δύναμη που έχει η τεχνολογία να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο, αν συνδυαστεί με την κοινωνική συνείδηση.

Μάθετε περισσότερα για το Generation Next εδώ.