Σε μια προσπάθεια να τραβήξουν την προσοχή των συμπολιτών τους στη συνεχιζόμενη κλιματική κρίση και τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν την Αυστραλία, δεκάδες καλλιτέχνες μετέτρεψαν τους δρόμους της Μελβούρνης, του Σίντνεϊ και του Μπρισμπέιν στην πιο μεγάλη ανεπίσημη πλατφόρμα του έθνους, για μια εκστρατεία που προσκαλεί σε περιβαλλοντική δράση, άμεσα.

Συγκεκριμένα, 41 αυστραλοί καλλιτέχνες που είναι μέλη της κολεκτίβας Bushfire Brandalism, αντικατέστησαν 78 αφίσες σε δημόσιους χώρους στις τρεις πόλεις της Αυστραλίας με πρωτότυπα έργα τους που εστιάζουν στη βιομηχανία των ορυκτών καυσίμων, τους ηρωικούς Αυστραλούς πυροσβέστες και την καταστροφή της άγριας ζωής και των οικοτόπων.

 

View this post on Instagram

Check out our latest blog at GraffitiStreet.com/news as 41 artists hit the streets of Australia with #bushfirebrandalism . Artists statement “As a collective group of Australian artists, we have been driven to reclaim public advertising space with posters speaking to the Australian government’s inaction on climate change and the devastating bushfires. We do not accept that this situation is ‘business as usual’. We are making these issues visible in our public spaces and in our media; areas monopolized by entities maintaining conservative climate denial agendas. If the newspapers won’t print the story, we will!” Photo cred @adamscarfphotography #sydney #subvertising #subvertisingart #climatechange #bushfiresaustralia #graffit #streetart #graffitistreet 🇦🇺🇦🇺🇦🇺

A post shared by graffitistreet.com (@graffitistreet) on

View this post on Instagram

В Австралии набирает обороты кампания Bushfire Brandalism. Арт-активисты партизанским образом меняют наружную рекламу на плакаты с критикой властей, отрицающихся изменение климата как ключевую проблему разрушительных пожаров. За несколько дней художники успели повесить около 80 постеров. Анти-рекламу быстро снимают, но борцы с лицемерием австралийского правительства не намерены останавливаться. Практики брендализма (бренд+вандализм) известны еще с 1970-х. В последнее время движение все чаще обращается к экотематике. Например, в 2015 году около 100 художников приняли участие в «захвате» 600 остановок в Париже во время проведения очередной конференции ООН по климату. ⠀ Источник: https://t.me/recyclemagru ⠀ #BushfireBrandalism #экология #экоактивизм

A post shared by экология жизни (@ecologiya) on

Δεν αποδεχόμαστε ότι αυτή η κατάσταση είναι “business as usual”

«Ως κολεκτίβα Αυστραλών καλλιτεχνών, οδηγηθήκαμε στο να διεκδικήσουμε εκ νέου διαφημιστικό χώρο, με αφίσες που μιλούν για την αδράνεια της κυβέρνησης της Αυστραλίας όσον αφορά την κλιματική αλλαγή και τις καταστροφικές πυρκαγιές.

Δεν αποδεχόμαστε ότι αυτή η κατάσταση είναι “business as usual”. Καθιστούμε ορατά αυτά τα θέματα στους δημόσιους χώρους μας και τα μέσα μαζικής ενημέρωσής μας.

Χώρους και τομείς που έχουν μονοπωληθεί από οντότητες οι οποίες επιμένουν σε συντηρητικές ημερήσιες διατάξεις άρνησης (του προβλήματος της αλλαγής του κλίματος).

Αν δεν δημοσιεύσουν οι εφημερίδες αυτή την ιστορία, θα το κάνουμε εμείς!» τόνισαν.

Πολλά από τα πρωτότυπα έργα των καλλιτεχνών τοποθετήθηκαν σε στάσεις δημόσιων μέσων μεταφοράς και σε άλλους δημόσιους χώρους, συνοδευόμενα από κώδικες QR, οι οποίοι επέτρεπαν στους θεατές να σκανάρουν και να αποκτήσουν πρόσβαση σε πάνω από 30 μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς που δραστηριοποιούνται για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης.

Δεδομένου του ότι το 59% των πωλήσεων ημερησίων εφημερίδων στην Αυστραλία ελέγχεται από μία μόνον εταιρεία, οι καλλιτέχνες επιθυμούν επίσης να αντιπαλέψουν τις γενικές διαφημιστικές πρακτικές, αμφισβητώντας την κάλυψη των κλιματικών θεμάτων από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

 

Γράψτε το σχόλιο σας