Το Βερολίνο, το Αμβούργο ή το Μόναχο είναι οι νέες υποψήφιες πόλεις για την φιλοξενία της έκθεσης της… Φρανκφούρτης, δηλαδή της μεγαλύτερης διεθνούς ευρωπαϊκής μπιενάλε αυτοκινήτου που διοργανώνεται στην οικονομική πρωτεύουσα της Γερμανίας, καθώς ο πανίσχυρος VDA, ο γερμανικός σύνδεσμος κατασκευαστών αυτοκινήτου, ανακοίνωσε ότι η διοργάνωση του 2021 θα μετακινηθεί σε μία από τις παραπάνω τρεις πόλεις.

Αν και η επίσημη απόφαση σχετικά με τον νέο τόπο της διοργάνωσης θα ανακοινωθεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, το σίγουρο είναι ότι η Φρανκφούρτη δεν βρίσκεται ανάμεσα στις φιναλίστ.

Η απόφαση αυτή θέτει τέλος σε μια σχεδόν εβδομηντάχρονη ιστορία κατά την οποία η Φρανκφούρτη ήταν συνυφασμένη με τη διεθνή γερμανική έκθεση αυτοκινήτου.

Η έκθεση διοργανωνόταν εκ περιτροπής με την έκθεση του Παρισιού κάθε δύο χρόνια και θεωρείται μία από τις επιδραστικότερες. Ενδεικτικό είναι ότι κατά τα χρόνια της ευημερίας των εκθέσεων, υπήρξε κρίσιμο εργαλείο προώθησης στα χέρια των αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία σχεδόν το 1/3 των επισκεπτών της σκόπευε να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο ενώ περίπου το 25% σκεφτόταν σοβαρά την συγκεκριμένη επένδυση.

Ο λόγος που o VDA οδηγήθηκε σε αυτή την ριζοσπαστική απόφαση, δεν αναφέρεται επισήμως ωστόσο είναι τριπλός: κατά πρώτον το 2019 έληξε η σύμβαση της VDA με την πόλη της Φρανκφούρτης, δεύτερον η προσέλευση στην περσινή διοργάνωση υπήρξε μειωμένη κατά 30% ενώ η έκθεση έγινε στόχος πολλών διαμαρτυριών από ακτιβιστές και τρίτο και κυριότερο, σύμφωνα με τoν VDA, η έκθεση θα πρέπει να ανασχεδιαστεί εστιάζοντας σε νέες λύσεις μετακίνησης σε έξυπνες πόλεις εξ ου και οι τρεις παραπάνω υποψήφιες για τη διοργάνωσή της.

Πλην αυτού ωστόσο, η αλήθεια είναι ότι η έκθεση δεν «έπασχε» μόνο από επισκέπτες αλλά και από εκθέτες καθώς πολλές από τις πλέον καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιλέξει την αποχή ή την σποραδική εμφάνισή τους στις διεθνείς εκθέσεις με δεδομένο το υψηλό κόστος που συνεπάγεται η συμμετοχή αλλά και, φυσικά, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος που συνεπάγεται η προβολή μέσω διαδικτύου.