Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Mercedes-Benz Vision AVTR: Το σινεμά στην υπηρεσία της φουτουριστικής ηλεκτροκίνησης

Mercedes-Benz Vision AVTR: Το σινεμά στην υπηρεσία της φουτουριστικής ηλεκτροκίνησης

Με έμπνευση την ταινία Avatar και την υπόσχεση για τη δημιουργία ενός δεσμού μεταξύ αυτοκινήτου, «οδηγού» και περιβάλλοντος, αντίστοιχη με το «δέσιμο» της φυλής των Na’vi με το περιβάλλον τους, η Mercedes-Benz παρουσιάζει ένα υποβλητικό πρωτότυπο με κινηματογραφικές προεκτάσεις και πρωτόγνωρη περιβαλλοντική ευσυνειδησία.

Με επιρροές από το εξίσου φουτουριστικό σε ό,τι αφορά τις κινηματογραφικές τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν, Avatar, η Mercedes-Benz παρουσιάζει στην έκθεση του CES στο Las Vegas, ένα εντυπωσιακό πρωτότυπο μοντέλο το οποίο αξιώνει αντιστοίχως εντυπωσιακές ιδιότητες με την φυλή των Πανδωριανών-Na’vi.

Για την ακρίβεια, το Mercedes Vision AVTR (συντομογραφία για το Advanced Vehicle Transformation) υπόσχεται σύνδεση ανθρώπου-μηχανής αντίστοιχη του δεσμού Πανδωριανών και του περιβάλλοντος τους, με την προοπτική δημιουργίας ενός νέου status quo για την αρμονική, συμβιωτική συνύπαρξη ανθρώπου-αυτοκινήτου-κοινωνίας.

Εξ ου και το Vision AVTR περιγράφεται από τη γερμανική φίρμα ως ζών οργανισμός που συνδέεται με τον χρήστη του επιτρέποντας του να αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του και όχι μόνο.

Έτσι, όταν ο οδηγός-χρήστης τοποθετήσει το χέρι του στους φωτεινούς δακτύλιους του «τούνελ μετάδοσης», η τεχνητή νοημοσύνη του αυτοκινήτου μπορεί να αφουγκραστεί το σφυγμό της καρδιάς του, ενώ επί της ουσίας αυτό αποτελεί και το διαισθητικό τιμόνι του αυτοκινήτου.

Την εικόνα συμπληρώνουν οι διόλου ευκαταφρόνητες σε μέγεθος οθόνες που καλύπτουν το σύνολο του ταμπλό, μπορούν να τον ταξιδέψουν σε εικονικές πραγματικότητες, είτε πρόκειται για το φεγγάρι της Πανδώρας είτε για λιγότερο φανταστικά τοπία του… τρίτου πλανήτη.

Ο υποβλητικός φωτισμός όσο και η αισθητική του εσωτερικού αντλεί έμπνευση από τις εστίες των Na’vi, με τα καθίσματα να παραπέμπουν στα φύλλα-αιώρες όπου ξεκουράζονταν.

Πλην των οπτικών κινηματογραφικών εμπνεύσεων του AVTR από την εξωγήινη φυλή με το παράξενο δέσιμο με το φυσικό τους περιβάλλον, το φουτουριστικό τετράτροχο της Mercedes-Benz επιχειρεί να επιδείξει και έναν αντίστοιχο σεβασμό προς την φύση.

Έτσι, το σύνολο των υλικών που επενδύουν το εσωτερικό αποτελούν προϊόν ανακύκλωσης ενώ στα επιμέρους, αξίζει να επισημανθεί ότι οι ακόμα και οι επιφάνειες από ξύλο προέρχονται από βιώσιμες όσο και εξωτικές πηγές, εν προκειμένω από ρίζες δέντρων του Αμαζονίου που έχουν συλλεχθεί με βάση βιώσιμες πρακτικές.

Ένα άλλο στοιχείο που συντείνει στην περιβαλλοντική ευσυνειδησία του AVTR είναι η μπαταρία η οποία τροφοδοτεί το αμιγώς ηλεκτροκίνητο σύνολό του η οποία σύμφωνα με τις συστάσεις διαθέτει οργανικές κυψέλες βασισμένες σε γραφένιο προερχόμενο από γεωργικά απόβλητα, οι οποίες στερούνται παντελώς σπάνιων γαιών και στοιχείων επιβαρυντικών για το περιβάλλον όπως το λίθιο, το νικέλιο και κυρίως το «ύποπτο» λόγω της εμπλοκής παιδικής εργασίας στον τρόπο εξόρυξής του, κοβάλτιο.

Σύμφωνα δε με τις συστάσεις, πρόκειται για μια τεχνολογία η οποία θα είναι τεχνολογικά εφικτή και διαθέσιμη σε διάστημα 10-15 ετών. Για την ιστορία, οι φιλικές προς το περιβάλλον μπαταρίες υπόσχονται αυτονομία 700 χλμ.

Πλην των μπαταριών, στις ιδιαιτερότητες του AVTR συγκαταλέγονται επίσης η δυνατότητα τετραδιεύθυνσης με τους πίσω τροχούς να μπορούν να στρέψουν έως και 30 μοίρες προσδίδοντας στο AVTR πρωτόγνωρη ευελιξία.

Αυτό που επίσης θα πρέπει επίσης να συγκρατήσει κανείς είναι οι φολίδες στο πίσω τμήμα του αμαξώματος οι οποίες είναι ενεργές και, εκτός του ότι παραπέμπουν στην αναπνοή των έμβιων όντων του πλανήτη Πανδώρα, φροντίζουν να παραλλάσσουν την αεροδυναμική αναλόγως με τις εκάστοτε ανάγκες.

Όπως και να έχει με τις κινηματογραφικές και φουτουριστικές προεκτάσεις του AVTR, αυτό που επίσης θα άξιζε να συγκρατήσει κανείς είναι ότι πρόκειται για ένα τετράτροχο με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα το οποίο δυνητικά θα μπορούσε να ανακυκλωθεί χωρίς να αφήσει πίσω του κανένα ίχνος, δείχνοντας τις προθέσεις της Mercedes-Benz και την κατεύθυνση της αυτοκίνησης –έστω σε ένα απώτερο μέλλον.

Sports in

Σόου Ντόντσιτς και Γουεμπανιαμά, «buzzer» Ίρβινγκ και Αντεμπάγιο, ρεκόρ Χάρντεν και Χάουζερ

Χωρίς τον δύο φορές MVP Γιάννη Αντετοκούνμπο, ο οποίος ένιωσε ενοχλήσεις στο μηριαίο, το Μιλγουόκι νίκησε με 140-129 τους Σανς

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Δευτέρα 18 Μαρτίου 2024