Ιδιαίτερα αποκαλυπτικός είναι ο Γιώργος Παπαχρήστος στη στήλη του «Στίγμα». Αναφέρεται με στοιχεία και αποδείξεις σε ορισμένα… σκανδαλάκια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και ειδικά σε κάποιες περίεργες υποθέσεις που έχουν χειριστεί οι κ. Νίκος Παππάς και Χρήστος Σπίρτζης.

Γράφει συγκεκριμένα:

Αναφέρθηκα το Σάββατο στις παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και σε κάτι «ταρζανιές» τού και κοσμοναύτη, υπουργού Νίκου Παππά στο υπουργείο του, το υπουργείο του «τίποτα», προκειμένου να προσλάβει πέντε καλοπληρωμένους συμβούλους, ΑΤΣΠ θα τους ονομάσω (Αγνώστου Ταυτότητος Σύμβουλοι Παππά) κατά το ΑΤΙΑ (Αγνώστου Ταυτότητος Ιπτάμενα Αντικείμενα, κοινώς UFO).

Ο Νίκος ο Παππάς φυσικά δεν απάντησε – τι να απαντήσει άλλωστε, το Ελεγκτικό Συνέδριο τον «συνέλαβε», όχι εγώ. Εγώ απλώς μετέφερα το «κόλπο» που έκανε και την (ουσιαστική) καταδίκη του ΕΣ, διότι το αποθεματικό του Δημοσίου είναι για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών (σεισμοί, λιμοί, καταποντισμοί κ.ο.κ.) και δεν είναι για να το έχει στη διάθεσή του ο κάθε Παππάς υπουργός για να κάνει προσλήψεις φίλων του.

Αλλά η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν έχει μόνο Παππά, έχει και… Σπίρτζη (αλίμονο), τον κολλητό Παππά. Αυτό το παλικάρι ελέγχεται (και για πολλά άλλα θα ελεγχθεί προσεχώς, τον βεβαιώ…) διότι στην πραγματικότητα προέβη σε μια γενναία αφαίμαξη του αποθεματικού ύψους 64.836.000 ευρώ προκειμένου να επιχορηγήσει ορισμένες ανώνυμες εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.

Οπως η ΟΣΥ ΑΕ, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ και ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, ο ΟΑΣΘ ΑΕ (εκεί όπου διέλαμψε το άστρο του τεράστιου μανατζαραίου Στέλιου Παππά, πατέρα του Νικόλα που προαναφέρω, με τα ιδιαιτέρως γνωστά αποτελέσματα), υποτίθεται προς κάλυψη άμεσων, ανελαστικών και ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεών τους. Μα αφού ήταν τέτοιες υποχρεώσεις, καταγγέλλει η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ήταν και προβλέψιμες – άρα καμιά σχέση με το αποθεματικό, το οποίο, όπως είπαμε, είναι για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών…

 

…και επιχορηγήσεις

Για να δούμε όμως τι τα έκανε τα 64,8 εκατ. ο Χρηστάρας ο Σπίρτζης. Οπως προκύπτει από την έκθεση του υπουργού Οικονομικών Τσακαλώτου, από το ανωτέρω ποσό

i) 24,8 εκατ. ευρώ δόθηκαν στον ΟΑΣΘ ΑΕ που είχε επικεφαλής τον Στέλιο τον Παππά με το αόριστο αιτιολογικό «για την πληρωμή δαπανών μισθοδοσίας και λοιπών λειτουργικών δαπανών του φορέα» – κάποια στιγμή θα φανεί και ποιες ήταν αυτές οι «λοιπές λειτουργικές ανάγκες»

ii) 20,0 εκατ. ευρώ δόθηκαν στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ για την κάλυψη του λειτουργικού ελλείμματος του φορέα

iii) 20,0 εκατ. ευρώ δόθηκαν στην ΟΣΥ ΑΕ για την κάλυψη αποδοχών και λειτουργικών δαπανών.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Ο Χρηστάρας έκανε και μια μεταφορά πίστωσης ύψους 61.657.512,00 ευρώ προκειμένου να επιχορηγήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εκ των οποίων, 49,7 εκατ. ευρώ για κάλυψη αποζημίωσης έναντι υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας του προηγούμενου έτους, η οποία δεν καταβλήθηκε το έτος 2016, περίπτωση που – όπως σημειώνεται εμφατικά στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου – «λόγω της γέννησης των σχετικών υποχρεώσεων σε προηγούμενο της κατάρτισης του προϋπολογισμού έτος δεν δύναται να θεωρηθεί απρόβλεπτη».

Αλλά εγώ, αν θυμάμαι καλά, και μάλλον θυμάμαι, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον Ιούλιο του 2016, πουλήθηκε στους Ιταλούς αντί του ποσού των 45 εκατ. ευρώ. Για ποιο λόγο λοιπόν δόθηκαν στους Ιταλούς 49,7 εκατ. μερικούς μήνες μετά, αφού η εταιρεία είχε πωληθεί; Τζάμπα τούς τη δώσαμε των Ιταλών; Και τους δώσαμε και bonus 4,7 εκατ. ευρώ; Επίσης, δόθηκαν:

  •  4,5 εκατ. ευρώ για αποζημίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για απρόβλεπτα συμβάντα, χωρίς όμως η περίπτωση αυτή να αιτιολογείται ειδικότερα με συγκεκριμένη αναφορά των επικαλούμενων απρόβλεπτων συμβάντων – ποια ήταν ακριβώς; Τα συμβάντα; Και πότε συνέβησαν αυτά; Πριν από την πώληση ή μετά; Κάποιος πρέπει να απαντήσει. Του Χρηστάρα συνυπολογιζομένου.
  • το υπόλοιπο ποσό, περί τα 7 εκατ., δόθηκε για ενσωμάτωση της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ στο κόμιστρο των επιβατικών μεταφορών, περίπτωση δαπάνης που δεν μπορεί να θεωρηθεί άμεση, σημαντική και αναπόφευκτη.

Επιμύθιο για όλα αυτά δεν υπάρχει. Απλώς περιγράφοντας το πάρτι που έκαναν οι τύποι αυτοί με τα κεφάλαια του αποθεματικού ευελπιστώ ότι θα ευαισθητοποιηθεί κάποιος εισαγγελέας να ασχοληθεί με το θέμα της επιχορήγησης ειδικά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και του ΟΑΣΘ…