Η μεγαλύτερη ποσότητα captagon (τα λεγόμενα και ως χάπια των τζιχαντιστών) που έχει εντοπιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται στα χέρια των στελεχών του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.

Όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που δόθηκε την Πέμπτη στην «έδρα» του ΣΔΟΕ με τη παρουσία αρμόδιων στελεχών της ΕΛ.ΑΣ. και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής το σύνολο της κατασχεθείσας ποσότητας ναρκωτικών δισκίων captagon ανέρχεται σε 5 τόνους και 250 κιλά που αντιστοιχεί σε ποσότητα 33.078.150 δισκίων. Eπιπλέον «οι εγκληματικές οργανώσεις αποστερήθηκαν έσοδα που θα ξεπερνούσαν τα 660.000.000 δολάρια.»

Τα χάπια βρέθηκαν σε τρία κοντέινερ στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι κατά τη διάρκεια κοινής επιχείρησης έρευνας, από τους υπαλλήλους του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών – Όπλων και Λοιπών Ελεγχομένων Προϊόντων της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε. Αττικής και με την συμμετοχή κλιμακίων των συναρμόδιων Διωκτικών Υπηρεσιών της Ελληνικής Αστυνομίας και της Ελληνικής Ακτοφυλακής – Λιμενικού Σώματος. Για την ολοκλήρωση της έρευνας απαιτήθηκε η καθημερινή ενασχόληση 20 υπαλλήλων, επί μια εβδομάδα.

Υπενθυμίζεται ότι όλα ξεκίνησαν όταν τα στελέχη του ΣΔΟΕ σε συνεργασία με το γραφείο της υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών των Η.Π.Α (D.E.A) που εδρεύει στην πρεσβεία των Η.Π.Α στην Αθήνα, εντόπισαν και εν συνεχεία δέσμευσαν στο λιμάνι του Πειραιά τα τρία εμπορευματοκιβώτια, προερχόμενα από τη Λαττάκεια της Συρίας με τελικό προορισμό την Κίνα και ενδιάμεσο σταθμό τον Πειραιά (transit).

Σύμφωνα με το φορτωτικό έγγραφο (Bill of Lading- B.O.L) τα εμπορευματοκιβώτια ήταν έμφορτα με σανίδες MDF κατανεμημένες σε 20 παλέτες ανά κοντέινερ. Η αρχική πληροφορία ανέφερε πως στα τρία κοντέινερ υπήρχαν ναρκωτικά και έτσι δόθηκε εντολή να τα κατεβάσουν στον προβλήτα για να γίνει ενδελεχής έρευνα στο εσωτερικό τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το πλήρωμα του πλοίου που μετέφερε τα τρία κοντέινερ δεν εμπλέκεται στη μεταφορά του παράνομου φορτίου και βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα για τον άνθρωπο που χρηματοδότησε τη μεταφορά, τον πιθανό εντολέα του αλλά και τον παραλήπτη. Εκτιμάται πως τα κοντέινερ είτε θα κατέληγαν σε χώρα της Μέσης Ανατολής είτε θα πήγαιναν στη Κίνα και εκεί θα χάνονταν τα «ίχνη» των captagon καθώς θα μεταφορτώνονταν σε άλλα κοντέινερ.

Τα στελέχη των διωκτικών Αρχών απέκλεισαν εξ αρχής το ενδεχόμενο μέρος ή ολόκληρη η ποσότητα να είχε ως προορισμό την Ελλάδα καθώς τα δισκία αυτά χρησιμοποιούνται κυρίως από τζιχαντιστές. Παράλληλα γίνεται έρευνα για το χώρο όπου έγινε η παρασκευή τους στη Συρία καθώς τα μηχανήματα που τα κατασκευάζουν αφήνουν τα δικά τους «ίχνη».