Ο μαροκινής καταγωγής street artist, Mohamed L’Ghasham φιλοτεχνεί φωτογραφίες μεγάλης κλίμακας, εμπνευσμένες από vintage καθημερινές οικογενειακές στιγμές αλλά και ποικίλα αντικείμενα.

View this post on Instagram

Por Angelo! Lioni, Italy 2018 Biennale Angelo Garofalo These days I had the opportunity to paint at Lioni as part of the Angelo Garofalo Biennale. It is a festival in honor of Angelo, a local painter who died a few years ago. Both the mural and the brindis go in his honor. Many thanks to all the people of Lioni for their hospitality and their good treatment. Especially Angela, Tina, Ferdinando, Dario, Emiliano and above all the great @antoniosena_ for doing all this possible and for taking care of all the details. I hope i'll be to return to Lioni soon! #mohamedlghacham #lioni #mural #italy

A post shared by Mohamed l'Ghacham (@mohamedlghacham) on

Ο καλλιτέχνης προάγοντας το κριτήριο της αυθεντικότητας,  συχνά επιλέγει αυθόρμητα φωτογραφικά «ατυχήματα» ενώ οι απεικονίσεις του είναι αφιερωμένες σε οικογενειακά γεύματα, στο μαγείρεμα των μικρών παιδιών, στο νοικοκυριό του σπιτιού, στο χορό δύο ηλικιωμένων.

Αυτές οι απλές και καθημερινές στιγμές, που περνούν σχεδόν ανεπαίσθητα από την ανθρώπινη ζωή, στην κλίμακα τυφλής όψης κτιρίου αποκτούν καινούργιο νόημα, σχεδόν καθολικό και καθηλωτικό για τον περαστικό που τις αντικρίζει.

Ο με έδρα τη Βαρκελώνη L’Ghasham επιλέγει ως επί το πλείστον γήινους τόνους και απαλά χρώματα ενώ συνδέει την κάθε τοιχογραφία με το αστικό περιβάλλον στο οποίο έχει φιλοτεχνηθεί.

Παραμένοντας πιστός στην vintage αισθητική αλλά και στην πιστότητα της στιγμής σε κάθε έργο του, ο θεατής την ίδια στιγμή που απολαμβάνει την τοιχογραφία «σχεδόν ακούει» και το κλικ της φωτογραφικής μηχανής.

Στο προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram, ο L’Ghasham αναρτά κάθε τοιχογραφία αλλά και κοντινά της καρέ που ρίχνουν φως στις λεπτομέρειες των έργων του.

View this post on Instagram

Antesala II Ragusa (Italy), 2018 @festiwall_rg This is my second mural in Ragusa. It is located just on the other side of the previous one. The main idea was to make a diptych with the same people dancing from another point of view, but just before starting to paint I thought maybe it would be more interesting to paint something that was not a human figure. But it was important to keep the essence of the previous one. The two murals are a tribute to the elderly. Those are the people that I talk the most during my interventions. On the one hand I liked the idea of painting two old people in an active way and not in a serene and rested pose (that is how we usually see them) and on the other I think we all remember the house of our grandparents or our parents with those tables in the entrance to the house full of objects and photos of the children and grandchildren. Many thanks to all the people of festiwall for making all this possible, Antonio and Vincenzo for the invitation and especially for Nora and Rossella for taking care of me. #mohamedlghacham #ragusa #mural #italy

A post shared by Mohamed l'Ghacham (@mohamedlghacham) on

Σε ανάρτηση του ανέφερε στους ακολούθους του : «Εργάζομαι στη νέα μου τοιχογραφία στο Βέλγιο…»