Μεγάλη αναταραχή προκάλεσε η απόφαση της εταιρείας P&G να υποστηρίξει το κίνημα #MeToo κατά της «τοξικής αρρενωπότητας». Ενα διαφημιστικό της για τα ξυραφάκια και τους αφρούς ξυρίσματος ήταν αρκετό για να βάλει φωτιά στα social media.

Τα μηνύματα χιλιάδες και χαρακτηριστικά:

Να μην πειράζετε τα κορίτσια. Να μην πειράζετε τα άλλα αγόρια. Να μην είστε εγκλωβισμένοι στα στερεότυπα.

Και ξεκίνησε μία πολύ μεγάλη αντίδραση, προερχόμενη κυρίως από προσβεβλημένους άντρες. Η αμηχανία που προκάλεσε η διαφήμιση, οδήγησε σε αιτήματα μποϋκοτάζ των προϊόντων της εταιρίας, αφού οι περισσότεροι χρήστες των social media κάνουν λόγο για κατασυκοφάντηση του φύλου τους.

«Μας παρουσιάζουν σαν τέρατα», είναι ο βασικός πυρήνας της κριτικής και γύρω τριγύρω γίνεται λόγος για προσπάθεια… ευνουχισμού των αντρών. Δηλαδή, του ζητουμένου της ίδια της διαφήμισης: «Δεν χρειάζεται να είσαι μάτσο σεξιστής, για να είσαι άντρας».

Μεταξύ των διαδικτυακών εκρήξεων, δημοφιλέστατη είναι εκείνη του βρετανού δημοσιογράφου Πιρς Μόργκαν, ο οποίος κάνει λόγο για man-shamming (κατά το slut-shamming) και δηλώνει πως, ως πελάτης είναι απών. Ε, και λοιπόν;

Ίσως βρισκόμαστε στην αρχή μίας πολύ ενδιαφέρουσας κοινωνικής αλλαγής, όμως το διαδίκτυο τυχαίνει να έχει και μνήμη:
Η άλλη πλευρά των επικριτών της διαφήμισης, κατακεραυνώνει την εταιρία για το γεγονός ότι στο παρελθόν, πριν, δηλαδή, επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί εμπορικά το ανερχόμενο κίνημα, είχε εκμεταλλευτεί το trend της προηγούμενης περιόδου: Δηλαδή τις -όπως επισημαίνουν οι επικριτές- σεξιστικές διαφημίσεις των αντρικών προϊόντων της.

Και μάλιστα, με την επισήμανση ότι ακριβώς τα ίδια προϊόντα, όταν απευθύνονται σε γυναίκες καταναλώτριες, είναι σημαντικά πιο ακριβά.