Η διαφήμιση που εξόργισε τα πλήθη
Το #metoo άνοιξε έναν τεράστιο διάλογο
Μεγάλη αναταραχή προκάλεσε η απόφαση της εταιρείας P&G να υποστηρίξει το κίνημα #MeToo κατά της «τοξικής αρρενωπότητας». Ενα διαφημιστικό της για τα ξυραφάκια και τους αφρούς ξυρίσματος ήταν αρκετό για να βάλει φωτιά στα social media.
Τα μηνύματα χιλιάδες και χαρακτηριστικά:
“Boys will be boys”? Isn’t it time we stopped excusing bad behavior? Re-think and take action by joining us at https://t.co/giHuGDEvlT. #TheBestMenCanBe pic.twitter.com/hhBL1XjFVo
— Gillette (@Gillette) January 14, 2019
Να μην πειράζετε τα κορίτσια. Να μην πειράζετε τα άλλα αγόρια. Να μην είστε εγκλωβισμένοι στα στερεότυπα.
If you’re upset about the @Gillette ad, you’re the reason we need it.
— morgan james (@morganajames) January 16, 2019
Και ξεκίνησε μία πολύ μεγάλη αντίδραση, προερχόμενη κυρίως από προσβεβλημένους άντρες. Η αμηχανία που προκάλεσε η διαφήμιση, οδήγησε σε αιτήματα μποϋκοτάζ των προϊόντων της εταιρίας, αφού οι περισσότεροι χρήστες των social media κάνουν λόγο για κατασυκοφάντηση του φύλου τους.
«Μας παρουσιάζουν σαν τέρατα», είναι ο βασικός πυρήνας της κριτικής και γύρω τριγύρω γίνεται λόγος για προσπάθεια… ευνουχισμού των αντρών. Δηλαδή, του ζητουμένου της ίδια της διαφήμισης: «Δεν χρειάζεται να είσαι μάτσο σεξιστής, για να είσαι άντρας».
Μεταξύ των διαδικτυακών εκρήξεων, δημοφιλέστατη είναι εκείνη του βρετανού δημοσιογράφου Πιρς Μόργκαν, ο οποίος κάνει λόγο για man-shamming (κατά το slut-shamming) και δηλώνει πως, ως πελάτης είναι απών. Ε, και λοιπόν;
*NEW COLUMN*
Why is @Gillette so keen to shame men but so proud of paying a vile woman-hating bigot like @chrissyteigen to promote its razors? https://t.co/SCWMkuFGTH via @MailOnline— Piers Morgan (@piersmorgan) January 16, 2019
Ίσως βρισκόμαστε στην αρχή μίας πολύ ενδιαφέρουσας κοινωνικής αλλαγής, όμως το διαδίκτυο τυχαίνει να έχει και μνήμη:
Η άλλη πλευρά των επικριτών της διαφήμισης, κατακεραυνώνει την εταιρία για το γεγονός ότι στο παρελθόν, πριν, δηλαδή, επιχειρήσει να εκμεταλλευτεί εμπορικά το ανερχόμενο κίνημα, είχε εκμεταλλευτεί το trend της προηγούμενης περιόδου: Δηλαδή τις -όπως επισημαίνουν οι επικριτές- σεξιστικές διαφημίσεις των αντρικών προϊόντων της.
Και μάλιστα, με την επισήμανση ότι ακριβώς τα ίδια προϊόντα, όταν απευθύνονται σε γυναίκες καταναλώτριες, είναι σημαντικά πιο ακριβά.
Cut the B.S. @Gillette! I wish @Gillette would put their money where their mouth is. Don’t pretend to care. Charge women the same as men. Two razors. Five blades. $7.50 more pic.twitter.com/kKsHTq6JkA
— Janni Z (@JanniZ16) January 17, 2019
- Μεξικό: Οι αρχές αναζητούν 3 αγνοούμενους υπήκοους της Αυστραλίας και των ΗΠΑ
- Γάζα: Στους παλαιστίνιους δημοσιογράφους το παγκόσμιο βραβείο ελευθερίας του Τύπου από την UNESCO
- Σουδάν: Σκοτώθηκαν 2 οδηγοί του Διεθνούς Ερυθρού Σταυρού και τραυματίστηκαν 3 εργαζόμενοί του
- Συρία: 8 στρατιωτικοί τραυματίστηκαν σε ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη Δαμασκό
- Ιράν: Αφησαν ελεύθερο το πλήρωμα του MSC Aries σχεδόν 3 εβδομάδες μετά την κατάληψή του
- Υεμένη: Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν ότι κατέστρεψαν 3 drones των Χούθι