Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Σάλος με ρατσιστική επιστολή οδηγών του ΟΑΣΘ για πρόσφυγες

Σάλος με ρατσιστική επιστολή οδηγών του ΟΑΣΘ για πρόσφυγες

Μεταξύ άλλων στην επιστολή τους αναφέρουν ότι οι πρόσφυγες «λόγω κουλτούρας» έχουν κακή σχέση «με την προσωπική τους υγιεινή» κι έτσι «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους»

Επιστολή- ντροπή η οποία βρίθει ρατσιστικών αναφορών, έφτασε στα γραφεία του ΟΑΣΘ, με θέμα τη μετακίνηση των προσφύγων στα μέσα μαζικής μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη.

Η επιστολή στάλθηκε από τέσσερις νεοεκλεγέντες στις πρόσφατες εκλογές του σωματείου των εργαζομένων με την παράταξη «Δρομέας». Πρόκειται για χώρο που πρόσκειται στην άκρα δεξιά.

Μεταξύ άλλων στην επιστολή τους αναφέρουν ότι οι πρόσφυγες «λόγω κουλτούρας» έχουν κακή σχέση «με την προσωπική τους υγιεινή» κι έτσι «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους».

Το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού, μετά και τα γεγονότα με τα προσφυγόπουλα και τις καταγγελίες της Άρσις για ρατσιστική συμπεριφορά οδηγού του ΟΑΣΘ, αντέδρασε οργισμένα. Επέστρεψε το έγγραφο ως απαράδεκτο στους αποστολείς του, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, σήμερα θα ενημερώσει τους εκλεγμένους στο Δ.Σ. των εργαζομένων και θα τους ζητήσει μάλιστα να πάρουν θέση.

Ολόκληρη η ρατσιστική επιστολή

Στις γραμμές 9-40-51-52-54-55-86 του δυτικού τομέα, αλλά και στην γραμμή 87 του ανατολικού τομέα, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν επιβαρυνθεί με την μετακίνηση των προσφύγων-μεταναστών από και προς τις δομές φιλοξενίας τους, παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται κυρίως στην ελλιπή ενημέρωσή τους για το πως πρέπει να χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία γενικότερα. Δεν γνωρίζουν δηλαδή τους κανόνες χρήσης των αστικών λεωφορείων και τις υποχρεώσεις των επιβατών.

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται επίσης ραγδαία αύξηση φαινομένων προπηλακισμού και παραβατικών συμπεριφορών των προσφύγων-μεταναστών, τόσο προς τους οδηγούς, όσο και προς το λοιπό επιβατικό κοινό. Οχλαγωγίες, εκφοβισμοί, απειλές, ασέβεια σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, σεξουαλικές παρενοχλήσεις κ.α. έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα.

Τα αποτελέσματα αυτών των φαινομένων είναι να τίθεται σε κίνδυνο καθημερινά η σωματική και ψυχική ασφάλεια των οδηγών και του λοιπού επιβατικού κοινού των συγκεκριμένων γραμμών, αλλά και η υποβάθμιση της αξιοπιστίας και της ποιότητας του παραγόμενου συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού.

Επίσης λόγω των ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής στις δομές φιλοξενίας τους, αλλά και λόγο της κουλτούρας τους σε σχέση με την προσωπική τους υγιεινή, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους.

Οι ΟΔΗΓΟΙ σε καθημερινή βάση επιδεικνύοντας επαγγελματική συμπεριφορά και προβάλλοντας το κοινωνικό προφίλ του Ο.Α.Σ.Θ. είναι εκτεθειμένοι στους παραπάνω κινδύνους που προαναφέραμε. Για όποιον αμφισβητεί έστω και μία λέξη από τα παραπάνω τον καλούμε να κάνει σε απροσδιόριστο χρόνο και αιφνιδίως τις παραπάνω διαδρομές για να τα διαπιστώσει ιδίοις όμμασι.

Προτείνουμε:

1. Συναντήσεις με τους υπευθύνους των δομών φιλοξενίας, ώστε να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημέρωση των προσφύγων-μεταναστών (μέσω φυλλαδίων στην γλώσσα τους και ομιλιών) σχετικά με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και την ενημέρωσή τους για την χρήση εισιτηρίων και μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, τα οποία θα αγοράζονται είτε από τις δομές φιλοξενίας, είτε από κάποια ΜΚΟ που βοηθάει τους πρόσφυγες-μετανάστες.

2. Μίσθωση τουριστικών λεωφορείων με έξοδα των δομών φιλοξενίας για την απρόσκοπτη και άμεση μεταφορά των προσφύγων-μεταναστών.

3. Καθημερινός έλεγχος από τους ελεγκτές κομίστρου στις συγκεκριμένες γραμμές με σκοπό την ενημέρωση και τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

4. Δημιουργία Ομάδων Υποστήριξης αποτελούμενων από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (προσωπικό ιδιωτικής ασφάλειας – Security), οι οποίες θα έχουν ως σκοπό τον έλεγχο των εισιτηρίων και την επιβολή της τάξης και των κανόνων εντός των αστικών λεωφορείων.

5. Τοποθέτηση Κουμπιού Πανικού (Red Button) εντός της καμπίνας του οδηγού (όπως υπάρχει και στα σημεία πώλησης καρτών και εισιτηρίων), προκείμενου να χρησιμοποιείται σε περίπτωση συμβάντος και ενώ είναι αδύνατη η επικοινωνία του οδηγού με τη χρήση του ασυρμάτου ή του κινητού τηλεφώνου. Το κουμπί κινδύνου θα είναι συνδεδεμένο με το KEPKY, για άμεση ανταπόκριση με αποστολή μηχανοκίνητης ομάδας (moto).

6. Κατασκευή κλειστής καμπίνας οδηγού. Αρχικά αυτό μπορεί να γίνει στα λεωφορεία που εργάζονται στις συγκεκριμένες γραμμές.
7. Άμεσος εμβολιασμός όλων των οδηγών που εργάζονται στις γραμμές αυτές. Παρόμοιος εμβολιασμός γίνεται και σε όσους εργάζονται στις δομές φιλοξενίας των προσφύγων-μεταναστών, αλλά και σε όσους έρχονται συστηματικά σε άμεση επαφή.

8. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνεται προληπτική εξέταση αίματος των οδηγών προκειμένου να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι κάποιας μεταδοτικής ασθένειας. Ανησυχούμε για την υγεία μας, αλλά και για την υγεία των μελών των οικογενειών μας.

Sports in

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη Νιόν για τον ημιτελικό της Κ19 του Ολυμπιακού

Ο πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης, μια μέρα μετά το έπος της Πόλης βρίσκεται και στη Νιόν για να παρακολουθήσει τον σπουδαίο ημιτελικό της Κ19 με τη Ναντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 19 Απριλίου 2024