Τρίτη 23 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Τζούφη: Αύξηση πόρων και μόνιμοι διορισμοί το μεγάλο στοίχημα για την εκπαίδευση

Τζούφη: Αύξηση πόρων και μόνιμοι διορισμοί το μεγάλο στοίχημα για την εκπαίδευση

Για το κυβερνητικό σχέδιο στην εκπαίδευση μιλά η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν πολλές ελλείψεις και ότι τα οκτώ μνημονιακά χρόνια άφησαν σημαντικές πληγές.

Για το κυβερνητικό σχέδιο στην εκπαίδευση μιλά η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη, αναγνωρίζοντας ότι υπάρχουν πολλές ελλείψεις και ότι τα οκτώ μνημονιακά χρόνια άφησαν σημαντικές πληγές.

Τα μεγάλα στοιχήματα είναι η αύξηση των πόρων για την παιδεία, η ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, η επαγγελματική εκπαίδευση.

«Το μεγάλο στοίχημα είναι οι μόνιμοι διορισμοί. Ευελπιστούμε ότι μετά τον Οκτώβριο θα έχουμε τη δυνατότητα διότι οκτώ χρόνια και πλέον στα μνημονιακά χρόνια δεν είχαμε μόνιμους διορισμούς στην παιδεία», δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Μερόπη Τζούφη στον ραδιοφωνικό σταθμό Πρακτορείο.

«Η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός θα μιλήσουν πάλι για την ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς και μέσα σε αυτή είναι και το δημόσιο σχολείο. Επομένως οι αλλαγές που συζητήθηκαν αυτό τον καιρό είναι μόνο ένα κομμάτι των συνολικότερων αλλαγών, οι οποίες ήδη έχουν δρομολογηθεί», είπε η κ. Τζούφη για το κυβερνητικό σχέδιο που αφορά την Παιδεία και διευκρίνισε:

«Μεγάλα στοιχήματα είναι πρώτα η αύξηση των πόρων για την παιδεία. Ήδη από την προηγούμενη χρονιά το υπουργείο Παιδείας έδωσε επιπλέον 45 εκατομμύρια στα ΑΕΙ και προκήρυξε 2000 θέσεις μελών ΔΕΠ, άρα έχει τη στόχευση να κάνει πιο δυνατά τα ΑΕΙ. Επίσης, είναι σε εξέλιξη και νομοθετική πρωτοβουλία, που έχει ξεκινήσει από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που μιλά για τον πιο δυνατό ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης, που θα περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, αλλά και ερευνητικά ινστιτούτα. Αυτό σημαίνει ότι γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να είναι πιο δυνατά τα ιδρύματα, βεβαίως να προικοδοτηθούν με πόρους υλικούς, αλλά και ανθρώπινους και με κύρια στόχευση την επαναφορά πνευματικού κεφαλαίου».

Ειδικότερα, υπερασπιζόμενη το τελευταίο νομοσχέδιο για την εισαγωγή στα ΑΕΙ η κυρία Τζούφη τονίζει ότι «οι αλλαγές που συζητήθηκαν αυτό τον καιρό είναι μόνο ένα κομμάτι των συνολικότερων αλλαγών, οι οποίες ήδη έχουν δρομολογηθεί, είναι σε εξέλιξη αφορούν την αλλαγή της εισαγωγής στα ΑΕΙ. Αυτό που συζητούμε είναι ο τρόπος που αυτό γινόταν με μια και μόνη εξέταση, που δεν έδινε τη δυνατότητα στα περισσότερα παιδιά να αξιολογηθούν οι πραγματικές τους δυνατότητες».

Τα μεγάλα στοιχήματα

Ερωτηθείσα ποια είναι τα μεγάλα στοιχήματα για τη μεταμνημονιακή εποχή η υφυπουργός επισημαίνει: «Τα μεγάλα στοιχήματα είναι πρώτα αύξηση των πόρων για την παιδεία -ήδη από την προηγούμενη χρονιά το υπουργείο Παιδείας έδωσε επιπλέον 45 εκατ. στα ΑΕΙ και προκήρυξε 2000 θέσεις μελών ΔΕΠ, άρα έχει τη στόχευση να κάνει πιο δυνατά τα ΑΕΙ- και είναι σε εξέλιξη και νομοθετική πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει από το δικό μας πανεπιστήμιο το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, που μιλά για τον πιο δυνατό ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης, που θα περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ, αλλά και ερευνητικά ινστιτούτα.»

» Αυτό σημαίνει ότι γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να είναι πιο δυνατά τα ιδρύματα, βεβαίως να προικοδοτηθούν με πόρους υλικούς αλλά και ανθρώπινους και κύρια στόχευση την επαναφορά πνευματικού κεφαλαίου.»

» Χθες δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα του ΕΛΙΔΕΚ, που είναι αυτός ο θεσμός που επίσης νομοθετήσαμε και δίνει τη δυνατότητα σε επιστήμονες του εξωτερικού να μπουν σε ανταγωνιστικά προγράμματα και κάποιοι από αυτούς να επιλέξουν να συνεχίσουν τα προγράμματα αυτά στην Ελλάδα. Ήδη έχουμε νομίζω περίπου 37 νέους επιστήμονες που αποφασίζουν να συνεχίσουν αυτά τα προγράμματα εδώ.»

» Επίσης βγήκαν υποτροφίες του ΙΚΥ, είχαμε 1700 αιτήσεις και καταφέραμε να δώσουμε χρήματα σε 700 διδάκτορες, τα οποία είναι περίπου 800 ευρώ το μήνα περίπου δια 36 μήνες για να μπορέσουν να συνεχίσουν τις διδακτορικές σπουδές.»

» Γίνεται λοιπόν μια πολύ μεγάλη προσπάθεια αυτό το πνευματικό δυναμικό που παράγουν τα ΑΕΙ και στα οποία πιστεύει η ελληνική οικογένεια, στο δημόσιο πανεπιστήμιο να δώσουμε τη δυνατότητα να στελεχωθεί καλύτερα αλλά και να έρθει αυτό το πνευματικό δυναμικό από το εξωτερικό.»

» Το δεύτερο και πάρα πολύ σημαντικό είναι τι θα κάνουμε και πώς θα στελεχώσουμε τις δομές που παρέχουν την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ήδη ξέρετε ότι χθες ανακοινώσαμε τον μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών εκπαιδευτικών για να πάει στα σχολεία και μάλιστα πρωτευόντως ενισχύσαμε το κομμάτι της ειδικής αγωγής όχι μόνο με εκπαιδευτικούς αλλά και με ειδικό επιστημονικό προσωπικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, οδηγούς τους οποίους με την προσπάθεια που έγινε θα καταφέρουμε να τους έχουμε με την έναρξη των σχολείων.»

» Να θυμίσω εδώ ότι αυτό γινόταν στα μέσα της χρονιάς με ό,τι συνεπάγεται και βεβαίως το μεγάλο στοίχημα είναι οι μόνιμοι διορισμοί. Ευελπιστούμε ότι μετά τον Οκτώβριο θα έχουμε τη δυνατότητα διότι 8 χρόνια και πλέον στα μνημονιακά χρόνια δεν είχαμε μόνιμους διορισμούς στην παιδεία. Αυτό δημιούργησε σημαντικά προβλήματα και στους εκπαιδευτικούς που έβαλαν πλάτη διότι δεν είναι εύκολο κάθε χρονιά να πηγαίνεις σε διαφορετικό μέρος ή να φτιάχνεις και την παιδαγωγική σχέση με τα παιδιά, επομένως αυτό είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα».

Τον Οκτώβριο κληρώνει για τον αριθμό των διορισμών

Σε ερώτηση για το πόσους διορισμούς προβλέπει το πλάνο η υφυπουργός δεν απαντά παραπέμποντας στον Οκτώβριο. «Θα τα πούμε τον Οκτώβριο έτσι όπως έχει πει και ο υπουργός».

Έμφαση στην επαγγελματική εκπαίδευση

«Το τρίτο στοίχημα» σημειώνει η υφυπουργός «είναι η διασύνδεση με την επαγγελματική εκπαίδευση. Ήταν ένας παραμελημένος τομέας, ένας τομέας που είχε επιλέξει η ΝΔ -αν θυμάστε με τις διαθεσιμότητες- να τον κλείσει. Τα χρόνια που πέρασαν έγινε πολύ μεγάλη προσπάθεια ενδυνάμωσης -επαναφοράς των αδικημένων, επαναφοράς των εκπαιδευτικών, ενίσχυσης οικονομικής με πολύ σημαντικά προγράμματα ΕΣΠΑ και είχαμε πριν δυο μέρες στο υπουργείο την παρουσία αυτής της δουλειάς, που δείχνει πώς τα ίδια τα παιδιά αλλά και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μέσα από αυτή τη διαδικασία επιμόρφωσης ενίσχυσης με ψυχολόγους επικαιροποιίησης των προγραμμάτων βλέπουν να ενδυναμώνεται αυτός ο τομέας που τον έχουμε παρά πολύ ανάγκη και εμείς επίσης τον διασυνδέουμε και με τα ΑΕΙ.»

» Αυξήσαμε το ποσοστό που δίνει τη δυνατότητα σε παιδιά από την επαγγελματική εκπαίδευση να πάνε στην ανώτατη, αλλά ταυτόχρονα στο νομοσχέδιο βάλαμε και τις διετείς σπουδές στα ΑΕΙ, όπου προνομιακά μπορούν να μπαίνουν τα παιδιά από την επαγγελματική εκπαίδευση, τα οποία όμως διετή προγράμματα θα πρέπει με τις δικές τους επιλογές στα ΑΕΙ να σχεδιάσουν σε συνεννόηση με τις τοπικές παραγωγικές τάξεις και την τοπική κοινωνία, δηλαδή σε τομείς και επαγγέλματα που τα έχει ανάγκη η τοπική κοινωνία που μπορούν να τα υποστηρίξουν τοπικές παραγωγικές δυνάμεις, που θα οδηγεί σε επιστημονικά διπλώματα επιπέδου 5 ευρωπαϊκά πάρα πολύ σημαντικά, γιατί ακούτε πολύ συχνά ότι έχουμε πολλούς ανθρώπους, που τελειώνουν τα πανεπιστήμια, αλλά μας λείπουν εξειδικευμένοι άνθρωποι που να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της αγοράς.»

» Μας έγινε πάρα πολύ κριτική γιατί πρέπει να σπουδάζουν όλοι και γιατί πρέπει όλοι να μπουν στα πανεπιστήμια και γιατί «πρέπει» να σταματούμε τους ανθρώπους από τη μόρφωση. Εγώ διαφωνώ, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ενδυναμώσουμε όσο μπορούμε όλες τις βαθμίδες της εξέτασης.»

» Βεβαίως στο καινούργιο σχέδιο λέμε ότι ενδυναμώνουμε το δημόσιο σχολείο, δηλαδή θεωρούμε ότι το απολυτήριο μέσα από αξιόπιστες και αδιάβλητες ενδοσχολικές εξετάσεις θα πρέπει να μετράει για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση σε ένα ποσοστό και αν αυτό το αποδεχθεί η εκπαιδευτική κοινότητα και η ελληνική κοινωνία να μετράει και πολύ περισσότερο.»

» Δίνουμε επίσης τη δυνατότητα σε παιδιά με το απολυτήριο των ενδοσχολικών εξετάσεων να επιλέγουν σχολές μικρότερης ζήτησης, χωρίς όμως να θεωρούμε ότι αυτές οι σχολές δεν αξίζουν, ότι έχουμε σχολές δυο ταχυτήτων, διότι η δυνατότητα επιλογής υπάρχει και τώρα ξέρουμε ότι υπάρχουν πρώτης ζήτησης σχολής και δεύτερης ζήτησης.»

» Εμείς με την αλλαγή που σας είπα πριν την ενοποίηση του χώρου ανώτατης εκπαίδευσης καλούμε τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να αλλάξουν τα προγράμματα σπουδών, να κάνουν αυτές τις σπουδές πιο ελκυστικές, πιο προσανατολισμένες στις τοπικές κοινωνίες και αν θέλετε για να μην ακούγονται γενικολογίες. Να σας πω και ένα παράδειγμα που είναι από την περιοχή μου.»

» Μας έγινε πολύ κριτική ότι εισάγονται παιδιά με χαμηλές επιδόσεις. Εκτός του ότι με μια εξέταση δεν μπορεί να αξιολογείται η συνολική επίδοση, κάποια τμήματα θεωρούνται χαμηλών απαιτήσεων ακριβώς διότι δεν έχουμε αυτό που λέμε την κοινωνική καταξίωση, δεν φαίνεται άμεσα να αποδίδουν ως επάγγελμα στα παιδιά. Ένα τέτοιο τμήμα λοιπόν στο καινούργιο πρόγραμμα που προτείνουμε το αλλάζουμε. Το κάνουμε μετάφρασης και διερμηνείας στις βαλκανικές γλώσσες, μιας και μιλάμε και για την Θεσσαλονίκη πρωτεύουσα των Βαλκανίων άρα κάτι που το έχουμε ανάγκη δηλαδή αλλάζει το γνωστικό αντικείμενο, άρα φτιάχνουμε ένα γνωστικό αντικείμενο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες, αλλά βεβαίως με τις αποφάσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Άρα και σχολές χαμηλής ζήτησης μπορούν με συνέργειες με αλλαγές στα προγράμματα σπουδών στις επόμενες χρονιές που θα αρχίσουν τα παιδιά να επιλέγουν, διότι μιλάμε για εφαρμογή του νέου συστήματος από το Β΄ Λυκείου να γίνουν πολύ πιο ελκυστικές και να τις επιλέγουν παιδιά με άλλες επιδόσεις».

Στην επισήμανση ότι εκτός από τις αλλαγές χρειάζονται και πόροι και στην ερώτηση αν θα βελτιωθούν -οι άθλιες σε αρκετές περιπτώσεις- κτιριακές υποδομές σχολείων και πανεπιστημίων η κυρία Τζούφη, αν και παραδέχεται το πρόβλημα, σπεύδει να σημειώσει ότι «αυτό δεν το διαχειρίζεται το υπουργείο παιδείας, τα κτίρια τα διαχειρίζονται οι δήμοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία. Οι δυνατότητες για την υποστήριξη των κτιρίων μέσω της ΚΤΥΠ, που είναι αυτή που διαδέχθηκε τον ΟΣΚ, ανήκουν στο υπουργείο υποδομών.»

» Το υπουργείο μας διαθέτει στη βασική του υπηρεσία ελάχιστους μηχανικούς επομένως χρειάζεται μια πολύ μεγάλη και συγκροτημένη προσπάθεια με τους δήμους με τις περιφέρειες, με το υπουργείο υποδομών, για να δούμε τι κάνουμε για τα κτίρια των σχολείων γενικότερα».

Καταβάλλεται προσπάθεια για να ενταχθούν στα σχολεία τα προσφυγόπουλα

Με τα σχολεία να ανοίγουν σε λίγες ημέρες και τα προσφυγόπουλα στη χώρα μας να αυξάνονται η κύρια Τζούφη ρωτήθηκε και για το αν είναι όλα έτοιμα ώστε αυτά τα παιδιά να μπουν στο πρώτο κουδούνι στις αίθουσες.

«Κοιτάξτε ξέρετε ότι νομοθετήσαμε πάλι στο καλοκαιρινό τμήμα της Βουλής εκείνους τους τρόπους και τις προϋποθέσεις, ώστε να υπάρξουν οι τάξεις υποδοχής εκεί που αυτό δεν είναι εφικτό να έχουμε μέσα στα καμπ τη δυνατότητα της προετοιμασίας των παιδιών. Στόχος μας είναι να μπουν μέσα στην κανονική εκπαίδευση εκεί, που τα παιδιά έχουν προετοιμαστεί και που έχουν και τις προϋποθέσεις.

» Ξέρετε μας γίνεται πολύ μεγάλη κριτική αν τα άλλα παιδιά κινδυνεύουν από αυτά. Να πούμε ότι όλα τα παιδιά που θα παρακολουθήσουν κανονικά το σχολείο, τα προσφυγόπουλα, είναι σωστά εμβολιασμένα. Τα παιδιά αυτά είναι έτοιμα, έχει φτιαχτεί ένα ειδικό πλαίσιο ώστε να έχουμε τη δυνατότητα και σε εκπαιδευτικούς που γνωρίζουν τις γλώσσες αλλά και που έχουν και μια εκπαίδευση ταχύρρυθμη για να μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των παιδιών και στην προσαρμογή τους.

» Δεν θα πω ότι τα έχουμε λύσει όλα, ξέρετε ότι ιδιαίτερα στα νησιά έχουμε σοβαρότατα προβλήματα από τις νέες ροές, μας προβληματίζει πάρα πολύ μάλιστα. Ο Γενικός Γραμματέας, ο Γιώργος Αγγελόπουλος, αυτές τις μέρες ήταν επί τόπου στα νησιά για να δει εκεί τα προβλήματα και τι θα μπορέσουμε να κάνουμε, κυρίως για τα καινούργια παιδιά που έρχονται, πώς θα τα υποστηρίξουμε. Η υποστήριξη είναι με διάφορους και πολλούς τρόπους δεν είναι μόνο το εκπαιδευτικό κομμάτι.

» Την Τετάρτη, στο υπουργείο, έχουμε ευρεία σύσκεψη και για πώς θα καλύψουμε υγειονομικά αυτά τα παιδιά και τις υπόλοιπες ανάγκες διότι εδώ υπάρχουν πολλά συναρμόδια υπουργεία τα οποία οφείλουν και πρέπει να συνεργαστούν σε αυτή την κατεύθυνση. Έχει γίνει, όμως, το κομμάτι της θεσμικής δουλείας, ώστε να είναι έτοιμα τα σχολεία για την υποδοχή αυτών των παιδιών.

» Μας προβληματίζει και θέλουμε να κάνουμε πολύ περισσότερα για τα μεγαλύτερα παιδιά δηλαδή αυτά που λέμε τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα. Ήδη τα συναρμόδια υπουργεία, όπως είπα, είναι πολλά- είναι το Κοινωνικής Αλληλεγγύης , είναι το Μεταναστευτικής πολιτικής , είναι το Εσωτερικών είναι το υπουργείο Υγείας. Εκεί θέλουμε να βρούμε δομές που ήδη υπάρχουν σε κάποιες περιοχές ώστε αυτά τα παιδιά να πάνε προς το κομμάτι της επαγγελματικής εκπαίδευσης για να είναι και πιο ενδιαφέρον γι αυτά».

Sports in

«Να’ τοι, να’ τοι οι πρωταθλητές»: Στην Ελλάδα τα «χρυσά μωρά» του Ολυμπιακού (pics)

Η αποστολή του Ολυμπιακού έφτασε πριν από λίγο στο «Ελ. Βενιζέλος» μετά την κατάκτηση του Youth League στο Final-4 της Ελβετίας.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 23 Απριλίου 2024