Ξεκίνησαν οι εργασίες για το αντιπλημμυρικό έργο στη Μάνδρα. Το έργο θα διευθετεί το ρέμα Σούρες καθώς και την εκτροπή του σε αυτό της κύριας ποσότητας του νερού από το ρέμα Αγ. Αικατερίνης (82,5%), το οποίο θα αποσοβήσει τον κίνδυνο πλημμυρικού φαινομένου.

Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων δέκα μηνών , το οποίο ηγείται ο υπεύθυνος μηχανικός Μιχάλης Λαγογιάννης.

Ο ίδιος, μιλώντας στο ΑΠΕ, ανέφερε ότι είναι απόλυτα εφικτή η ολοκλήρωση του έργου εντός των προθεσμιών «με την υπόθεση ότι θα υπάρξει και η θετική ανταπόκριση των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας για την απομάκρυνση μέρους των δικτύων τους από τα σημεία, όπου τέμνονται στο έργο».

Από μεριάς του, ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής, Γιάννης Βασιλείου, τόνισε την αναγκαιότητα της «λήψης πρωτοβουλιών, ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στο κρίσιμο αυτό έργο».

Υπογράμμισε τη σημασία της ολοκλήρωσής του, χαρακτηρίζοντας «τιτάνιο» τον κοινό αγώνα που δόθηκε για «να φθάσουμε σήμερα σε αυτό το αποτέλεσμα». Σε αντιδιαστολή ανέφερε το αντιπλημμυρικό έργο -που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη από το 1975- στο ύψος της Χαλυβουργικής.

Υπενθύμισε αφενός την κυβερνητική απόφαση και τα μέτρα που ελήφθησαν μετά τη φονική πλημμύρα του Νοεμβρίου για τη διεκπεραίωση του έργου με τις διαδικασίες του κατεπείγοντος, αφετέρου τις πυρετώδεις εργασίες των υπηρεσιών της Περιφέρειας μέχρι την τελική έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Βεβαίως, επισήμανε «θετική ήταν και η πρόσφατη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το συνοδευτικό στο παραπάνω έργο, αυτό, της αποκατάστασης της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών- Θηβών» (ΠΕΟΑΘ) στο ύψος της Μάνδρας. Εκεί, όπου έχασαν τη ζωή τους τα περισσότερα θύματα της φονικής καταιγίδας (16 από τα 25), όταν παρασύρθηκαν από τα ορμητικά νερά του ρέματος Σούρες, καθώς ο δρόμος διέρχεται της κοίτης του χειμάρρου και τέμνεται σε πολλά άλλα σημεία. Όπως μας ενημέρωσε ο αντιπεριφερειάρχης, προβλέπεται επαναχάραξη του δρόμου 150 μ. ψηλότερα από τον αρχικό κατά μήκος 3 χλμ. (ψηλά στο βουνό από τη θέση Αγ. Σωτήρα) ώστε να αποσυνδεθεί από την κοίτη του ρέματος.

Η αποκατάσταση της ΠΕΟΑΘ, σημείωσε ο κ. Βασιλείου, πέραν της ασφαλούς διέλευσης που θα προσφέρει θα τονώσει την εμπορική τουριστική και οικονομική ζωή της περιοχής, καθώς θα επανασυνδέσει οικισμούς της ευρύτερης περιοχής όπως τα Βίλια, το Κριεκούκι, την Ψάθα, το Πόρτο Γερμενό κ.α.

Στις αυθαιρεσίες και τη συνειδητή έλλειψη πολιτικής για την αποτροπή αυτού του δυστυχήματος, που στοίχισε τον θάνατο σε περισσότερους από 20 ανθρώπους, αναφέρθηκε και ο Παναγιώτης Αντωνίου πρώην δημοτικός σύμβουλος. «Μαζί με βουλευτές της περιοχής πηγαίναμε στα γραφεία των υπουργών για να μην εγκριθεί το Πολεοδομικό Σχέδιο, το οποίο «σταματούσε» το ρέμα επάνω σε σπίτι «ο ιδιοκτήτης του οποίου περιλαμβάνεται στα θύματα της πλημμύρας» σημειώνει, προσθέτοντας ότι ένας από τους υπουργούς «όταν μπήκαμε μέσα έφυγε από την πίσω πόρτα για να μην δυσαρεστήσει όσους προωθούσαν το σχέδιο. Μαζί του συμφωνεί και ο Νίκος Στάθης «έδωσαν άδειες, έκλεισαν ρέματα έγιναν αλλαγές. Το σπίτι μου επί της οδού Αγ. Αικατερίνης κτίστηκε 1,5 μ. ψηλότερα και μακρύτερα από τον δρόμο, τώρα βρίσκεται 20 εκ. χαμηλότερα. Όλοι στήσαμε νοικοκυριά εμπορικά και σήμερα τι; Οι καταστροφές που έγιναν δεν αντιμετωπίζονται με τις αποζημιώσεις που δόθηκαν», συμπληρώνει αναφερόμενος στο εμπορικό κατάστημα της κόρης του, το οποίο πλημμύρισε τρεις φορές. Επίσης καταστράφηκε και αυτό της κόρης του Γιώργου Μήλιου και τώρα έχει μεταφερθεί σε άλλο σημείο».

Οπωσδήποτε από την παρέα δεν έλειψαν και οι επιφυλακτικοί οι οποίοι αρνήθηκαν να προβούν σε κάποια εκτίμηση ή σχόλιο για το «πολυπόθητο» έργο που «διεκδικούν για δεκαετίες» και δεν πιστεύουν σε τίποτα όπως είπαν «εάν δεν το δουν» κατασκευασμένο.

Γράψτε το σχόλιο σας