Οι πολύπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες, η υψηλή φορολογία και οι χαμηλές τιμές από τον ανταγωνισμό αποτελούν τα σημαντικότερα εμπόδια για τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις σύμφωνα με έρευνα της EY Ελλάδος.

Η έρευνα επιχειρεί, μεταξύ άλλων, να διαφωτίσει τα αίτια της περιορισμένης εξωστρέφειας καθώς από τις 700.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα μόνο οι 17.730 ή το 2,5% του συνόλου κατέγραψαν εξαγωγική δραστηριότητα.

Στην έρευνα με τίτλο «Made in Greece: Το μεγάλο στοίχημα των ελληνικών εξαγωγών» συμμετείχαν 149 μικρές, μεσαίες και μεγάλες εξαγωγικές επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα, ενώ παράλληλα πραγματοποιήθηκαν προσωπικές συνεντεύξεις με επιχειρηματίες και εκπροσώπους φορέων που σχετίζονται με τις εξαγωγές. Τα ακόλουθα ευρήματά της επιβεβαιώνουν πως η χώρα μας βρίσκεται ουσιαστικά στα πρώτα βήματα της εξαγωγικής της προσπάθειας: Μεταξύ των εξαγωγικών επιχειρήσεων του δείγματος, ο μέσος όρος των εξαγωγών δεν ξεπερνά το 42% του κύκλου εργασιών τους.

Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος (53%) εξάγουν σε έως και 20 χώρες, ενώ το 30% σε έως και 10 και το 16% σε έως και 5. Η εικόνα είναι πιο ενθαρρυντική μεταξύ των μεγάλων επιχειρήσεων του δείγματος, όπου το 82% εξάγει σε πάνω από 20 χώρες, έναντι μόλις 10% των μικρών.

Διαβάστε περισσότερα εδώ