Πώς θα λειτουργήσει το μεταφορικό ισοδύναμο για τα νησιά
Από την 1η Ιουλίου θα εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο, όπου οι νησιώτες θα επιδοτούνται για ένα μέρος του κόστους των ακτοπλοϊκών μετακινήσεων τους, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και τις επιχειρήσεις που διακινούν εμπορεύματα
Spotlight
-
Η μεγαλύτερη απάτη στην ιστορία της μουσικής βιομηχανίας - Αυτή είναι η ιστορία των Milli Vanilli
-
Ειδυλλιακό τοπίο - Η αφρικανική σκόνη «έντυσε» στα κόκκινα την Ακρόπολη
-
Αντιδράσεις στη Γαλλία - Δήμαρχος καθιέρωσε το μέτρο απαγόρευσης κυκλοφορίας για τους κάτω των 13 ετών
-
Chateau Marmont - Το ξενοδοχείο των οργίων και της γλυκιάς ζωής του Χόλιγουντ
Με το μεταφορικό ισοδύναμο, το οποίο θα εφαρμοστεί πιλοτικά από την 1η Ιουλίου οι νησιώτες θα επιδοτούνται για ένα μέρος του κόστους για ακτοπλοϊκές μετακινήσεις τους, ενώ το ίδιο θα ισχύσει και για τις επιχειρήσεις που διακινούν εμπορεύματα, τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός σε συνέντευξή που παραχώρησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ωστόσο διευκρίνισε ότι σε καμία περίπτωση η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου δεν αποτελεί αντιστάθμισμα στους αυξημένες συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά.
Σκοπός, είναι το κόστος που αντιστοιχεί ανά επιβάτη και ανά εμπόρευμα με μέσα θαλάσσια μεταφοράς, να είναι ισοδύναμο για την ίδια απόσταση που κοστίζει η μετακίνηση με ΚΤΕΛ.
Το επιπλέον κόστος της επιβάρυνσης, είτε αφορά πρόσωπο είτε εμπόρευμα επιχείρησης, θα επιστρέφεται σε λογαριασμό, σε μορφή επιδότησης, ποσό που θα είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο.
Σύμφωνα με τον κ. Σαντορινιό, η φιλοσοφία του μέτρου, είναι οι νησιώτες θα απολαμβάνουν πλέον φθηνότερες ακτοπλοϊκές μεταφορές αλλά και προϊόντα και καύσιμα, καθώς το μεταφορικό κόστος θα είναι το ίδιο με αυτό που απολαμβάνει ο κάτοικος της Αθήνας και άλλων περιοχών της υπόλοιπης ηπειρωτικής Ελλάδας.
Η πολιτική ηγεσία του υπ. Ναυτιλίας έχει ζητήσει τη συνεργασία των νησιωτικών φορέων για επιτυχή εφαρμογή του μέτρου, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αρμόδια αρχή για την παρακολούθηση των τιμών των προϊόντων, θα είναι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου κ Προστασίας του Καταναλωτή.
Βέβαια τονίζει ότι όσες επιχειρήσεις απολαμβάνουν τα οφέλη του μέτρου αλλά εξακολουθούν να διατηρούν υψηλές τιμές επικαλούμενες το κόστος μεταφοράς θα χάνουν την επιδότηση.
Τονίζει ότι είναι μία νησιωτική πολιτική στοχευμένη στο κόστος της μεταφοράς που θα έπρεπε να είχε εφαρμοσθεί εδώ και 40 χρόνια.
«Τα ελληνική νησιά έρχονται πιο κοντά στην εφαρμογή πολιτικών συνοχής -το μέτρο θα έχει θετικά αποτελέσματα στους νησιώτες ως προς την προσβασιμότητα, την ποιότητα ζωής, την ανάπτυξη και την ελκυστικότητα», αναφέρει.
Ο υφυπουργός καθιστά επίσης σαφές ότι σκοπός της προτεινόμενης ρύθμισης είναι η εξασφάλιση της ισότητας των νησιωτών και της στοχευμένης αναδιανομής εθνικών πόρων.
Αναφέρει ότι το νομοσχέδιο εισήχθη στις 10 Μαΐου στη νομοπαρασκευαστική επιτροπή της βουλής, για να ακολουθήσει τον δρόμο της ψήφισης από την ολομέλεια.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις