Πέμπτη 25 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Αντιδράσεις προκαλούν τα παιχνίδια με αισθητικές επεμβάσεις

Αντιδράσεις προκαλούν τα παιχνίδια με αισθητικές επεμβάσεις

Εφαρμογές για smartphones, που απευθύνονται σε μικρά παιδιά, κάνουν...παιχνίδι ην πλαστική χειρουργική, οδηγώντας επιστήμονες κι οργανώσεις να ζητήσουν την απόσυρση τους

Ένα application  που απευθύνεται σε παιδιά και μετατρέπει τις αισθητικές χειρουργικές επεμβάσεις σε παιχνίδι, προκάλεσε την αντίδραση ενώσεων γονέων και ενώσεων επιστημόνων, οι οποίοι καλούν την Apple, τη Google και την Amazon να το αποσύρουν από την ηλεκτρονική αγορά.

Το παιχνίδι λέγεται «Beauty Clinic Plastic Surgery» (μτφ. Κλινική ομορφιάς και πλαστικής χειρουργικής) χαρακτηρίζεται από την εταιρεία που το δημιούργησε, την Bravo Kids Media, ως κατάλληλο για όλες τις ηλικίες. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει φτιάξει κι άλλα τέτοια παιχνίδια με χειρουργεία, ομορφιά, σούπερ ήρωες και σελέμπριτις (και κάποια που καταφέρνουν και συνδυάζουν αυτές τις θεματικές) αλλά το συγκεκριμένο έχει προκαλέσει ανησυχία λόγω των ερευνών που συνδέουν την διαδικτυακή δραστηριότητα των νέων κοριτσιών με σοβαρά προβλήματα αυτοπεποίθησης, διατροφικές διαταραχές κλπ.

Στο παιχνίδι πρωταγωνιστούν πολύ χρωματιστά καρτούν και γραφικά με αίματα, γάζες, ράμματα και βελόνες, τα οποία όμως παρουσιάζονται τόσο…χαριτωμένα, που σε ελάχιστα παιδιά προκαλούν την οποιαδήποτε ανησυχία. Το παιδί-παίκτης παίζει πάνω σε χαρακτήρες και σενάρια. Για παράδειγμα, μπορεί να επιλέξει να παίξει με τον χαρακτήρα της Τες η οποία θέλει να γίνει όμορφη για τον χορό του λυκείου της. Το παιδί-παίκτης πραγματοποιεί στην Τες ό,τι επεμβάσεις θεωρεί πως απαιτούνται και η Τες αντιδρά. Αν, για παράδειγμα, το παιδί τρυπήσει την Τες με μια σύριγγα για να της αφαιρέσει λίπος από το σαγόνι ή να της χορηγήσει κάποιο ενέσιμο, η Τες θα πει «άουτς, πονάω!» αλλά όταν δει το αποτέλεσμα η Τες θα δείξει μεγάλο ενθουσιασμό.

Το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι το πιο δημοφιλές της κατηγορίας του αλλά δεν είναι το μόνο καθώς εμφανίζονται συνεχώς κι άλλα, παρεμφερή, τα οποία ενίοτε προωθούν και πολύ συγκεκριμένα πρότυπα ομορφιάς σε μια παγκόσμια αγορά (π.χ. ασιατικά, καυκάσια κλπ), προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία για το πώς μπορεί να επηρεάσει κορίτσια για την εικόνα τους.

Οι οργανώσεις και οι ενώσεις επιστημόνων που αντέδρασαν παραπέμπουν σε έρευνες όπως μια πρόσφατη, του 2017, που δείχνει πως ακόμη και 10 λεπτά ενασχόλησης με ένα τέτοιο παιχνίδι προκάλεσε στα κορίτσια-παίκτριες αρνητικά συναισθήματα για το σώμα τους ενώ όσες ασχολήθηκαν με τα παιχνίδια έδειξαν ενδιαφέρον για άλλες δραστηριότητες που θεωρούνται κατά τα κοινωνικά πρότυπα πιο «θηλυκές» και επαγγέλματα όπως  αυτά της αεροσυνοδού και της βιβλιοθηκονόμου.

Επίσης, το Συμβούλιο Νάφιλντ για τη Βιοηθική, από τα κορυφαία συμβουλευτικά όργανα για το θέμα στην Ευρώπη, συνυπέγραψε το αίτημα να περιοριστούν ή και να αποσυρθούν τέτοια παιχνίδια, κρούωντας τον κώδωνα του κινδύνου για τα ζητήματα ηθικής που προκύπτουν από την «ελαφρότητα» με την οποία παρουσιάζονται, και σε ανήλικο κοινό, οι αισθητικές χειρουργικές και ιατρικές επεμβάσεις.

Sports in

Μπαρτσελόνα – Ολυμπιακός 75-77: ΘΡΥΛΑΡΑ στη Βαρκελώνη – Μυθική εμφάνιση και break για το 1-0!

Μυθικό παιχνίδι για τον Ολυμπιακό, που «έσπασε» την έδρα της Μπαρτσελόνα και έκανε το 1-0 στη σειρά των playoffs της Euroleague.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Απριλίου 2024