Γιάννης Αδάναλης

Μέχρι πρότινος η… μετασκευή ενός πληθωρικού σε διαστάσεις και χαρακτηριστικά MPV σε ένα τετρακίνητο crossover αποτελούσε τη μοναδική προσπάθεια της Seat να δραστηριοποιηθεί στην ευρύτερη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου.

Μετά το σύντομο και όχι ιδιαίτερα επιτυχημένο πέρασμα του Altea XL Freetrack, περί αυτού ο λόγος, η Seat αρκέστηκε στον ρόλο του θεατή. Μέχρι τουλάχιοστον το Ateca -το πρώτο «καθαρόαιμο» SUV στην ιστορία της Seat- να επαναφέρει τα χαμόγελα στα πρόσωπα των ανθρώπων της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Βέβαια και σε αυτήν την περίπτωση η αποστολή της Seat δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολη. Το μικρομεσαίων διαστάσεων Ateca βρήκε απέναντί του πλήθος ανταγωνιστών, στη λίστα των οποίων προστέθηκε πρόσφατα το «αδερφό» και σαφώς πιο προσιτό Skoda Karoq.

Κάπως έτσι οι Ισπανοί εναπόθεσαν τις ελπίδες τους στο μικρότερο διαστάσεων Arona, το οποίο εκτός των άλλων αποτελεί το πρώτο B-SUV που περνά στην παραγωγή από τον όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών VW.

Με μήκος που δεν ξεπερνά τα 4,15 μέτρα και σχεδιαστικές συνήθειες που παραπέμπουν στο επίσης νέο Ibiza, το Arona φαντάζει εξαιρετικά οικείο.

Από την άλλη, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τα λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμα προστατευτικά αμαξώματος, προσφέρουν την απαραίτητη διαφοροποίηση και έναν διαφορετικό χαρακτήρα.

Ακόμα και εκείνοι που δεν πρόκειται να αξιοποιήσουν τα 19 εκατοστά της απόστασης που χωρίζει τις μεταλλικές επιφάνειες του Arona από το οδόστρωμα, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εκτιμήσουν τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από την ημίψηλη αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου.

Κυρίως την εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις που εξασφαλίζει η ψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και τους αισθητά μεγαλύτερους χώρους για επιβάτες και αποσκευές.

Από εκεί και πέρα, τα ποιοτικά και τα εξοπλιστικά χαρακτηριστικά δεν διαφέρουν από εκείνα του Ibiza. Ναι μεν τα πλαστικά που καλύπτουν τις επιφάνειες του ταμπλό είναι σκληρά, ωστόσο, το φινίρισμα και η συναρμογή τους κινείται σε απρόσμενα υψηλά επίπεδα.

Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς για τον εξοπλισμό, έστω και αν αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να πληρώσει το ανάλογο τίμημα για να αποκτήσει εξεζητημένα στοιχεία, όπως οι προβολείς τεχνολογίας LED, το σύστημα πλοήγησης, η κάμερα οπισθοπορείας και το ηχοσύστημα της Beats.

Για τα υπόλοιπα, φροντίζει ο συνδυασμός του τρικύλινδρου TSI συνόλου των 999 κ.εκ. με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Έχοντας αποδείξει στο πρόσφατο παρελθόν ότι μπορεί να κινήσει με χαρακτηριστική άνεση μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης του 1,0 λίτρου έχει μάλλον εύκολο έργο κάτω από το καπό του Seat Arona.

Από τη στιγμή μάλιστα που δεν προσφέρεται, έστω και προαιρετικά, η δυνατότητα κίνησης στους τέσσερις τροχούς, το «μικρό» crossover δεν διακρίνεται μόνο για τις επιδόσεις του αλλά και για την οικονομία καυσίμου που είναι ικανό να προσφέρει σε ευνοϊκές συνθήκες κίνησης.

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Seat Arona μπορεί να ανταποκριθεί με την ίδια ευκολία στις εντός και εκτός των τειχών υποχρεώσεις του, όντας ευέλικτο και φιλικό αλλά και αναμφίβολα εξαιρετικά αποτελεσματικό.

Εξαίρεση σε ένα κατά αλλά αρμονικό σύνολο να αποτελεί η αδυναμία της ανάρτησης να απορροφήσει τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, φαινόμενο που εντοπίζεται στα περισσότερα SUV που επιχειρούν να αντισταθμίσουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και να διαφυλάξουν τον ασφάλτινο χαρακτήρα τους.

Μια ακόμα παράμετρος που θα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς είναι και η τιμή του αυτοκινήτου. Παρά το γεγονός ότι είναι άκρως ανταγωνιστική για τα δεδομένα της κατηγορίας, απέχει και μάλιστα σημαντικά από εκείνη ενός Ibiza αντίστοιχων τεχνικών και εξοπλιστικών προδιαγραφών.

Για του λόγους το αληθές, η έκδοση Style ξεκινά στην περίπτωση του Arona από τα 16.500 ευρώ, όταν το Ibiza στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο έχει αφετηρία τα 13.550 ευρώ.

auto.in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας