Ενα ακόμα ελληνικό παράδοξο εμφανίζεται στα… απόνερα της ιδιωτικοποίησης της μέχρι πρότινος κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η αδυναμία του ΟΣΕ, ελλείψει πια μηχανοδηγών, να εκπαιδεύσει τη νέα γενιά προσωπικού έλξης του ελληνικού σιδηροδρόμου, ενώ το «άνοιγμα» της αγοράς έχει ξεκινήσει, δυσχεραίνει τη λειτουργία των νέων ιδιωτικών εταιρειών. Με λίγα λόγια, η μετάβαση στο νέο καθεστώς βρήκε τη σιδηροδρομική οικογένεια απροετοίμαστη μπροστά στις υπαρκτές προκλήσεις.

Σύμφωνα με το Βήμα μοναδικός φορέας που έχει τη δυνατότητα σήμερα να προχωρήσει στην εκπαίδευση νέου προσωπικού είναι η Σιδηροδρομική Ακαδημία του ΟΣΕ, από την οποία όμως λείπουν αυτή τη στιγμή τα… πυρομαχικά. Η επανενεργοποίηση της Ακαδημίας αποτέλεσε μάλιστα δέσμευση της απελθούσας διοίκησης του Οργανισμού προς τις κοινοτικές αρχές κατά τη συζήτηση για τη διαγραφή των παράνομων κρατικών ενισχύσεων.

Για να πάρει μπρος το όλο εγχείρημα, με καθυστέρηση ενός έτους σε σχέση με τις αρχικές εξαγγελίες, υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις. Αρχικά, θα πρέπει να περάσουν από τη Βουλή δύο διατάξεις, επί τη βάσει των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) θα αναγνωρίσει και θα πιστοποιήσει την Ακαδημία ως εκπαιδευτικό κέντρο, όπως εξηγεί μιλώντας στο «Βήμα» η πρόεδρος της ΡΑΣ κυρία Ιωάννα Τσιαπαρίκου. Οι εν λόγω προβλέψεις εντάσσονται στο σχέδιο νόμου για τις Μεταφορές – σε αυτό περιλαμβάνονται και οι επίμαχες διατάξεις για τις εταιρείες διαμεσολάβησης, όπως BEAT και UBER -, για το οποίο όμως δεν έχει φανεί ακόμη… λευκός καπνός, παρά το ότι είναι σε αναμονή από τα τέλη του 2017.

Ο δεύτερος άξονας είναι η σύναψη προγραμματικής συμφωνίας του ΟΣΕ με την ιδιωτική σήμερα ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε να διατεθούν έμπειροι μηχανοδηγοί της για την εκπαίδευση νέου προσωπικού. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, αυτό θα γίνει άμεσα, καθώς η πρόθεση της εταιρείας διαφαίνεται ήδη θετική. Στόχος είναι με την εκκίνηση της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας του ΟΣΕ να έχει στρωθεί το έδαφος ώστε να ξεκινήσουν οι εκπαιδεύσεις.

Εν τω μεταξύ αναβρασμός επικρατεί τις τελευταίες ημέρες ανάμεσα στους σιδηροδρομικούς λόγω της πρόθεσης νεόκοπης σιδηροδρομικής επιχείρησης να πιστοποιήσει δύο συνταξιούχους συναδέλφους τους προκειμένου να καλύψει τις επιχειρησιακές ανάγκες της. Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) κ. Κώστας Γενιδούνιας επιβεβαιώνει στο «Βήμα» την πρόθεση του σωματείου να παρέχει τεχνογνωσία και εκπαίδευση, «με την προϋπόθεση ότι αποκλείεται η εργασία συνταξιούχων, για λόγους ασφαλείας αλλά και κοινωνικής δικαιοσύνης».

in.gr

Γράψτε το σχόλιό σας