Υπέργεια λύση για τη σύνδεση του μετρό της Θεσσαλονίκης με το αεροδρόμιο
«Μακεδονία», στα πρότυπα της σύνδεσης Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο
του μετρό της Αθήνας, μελετούν το Υπουργείο Υποδομών και η Αττικό Μετρό
ΑΕ.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «ΒΗΜΑτος»
, σε αυτή την κατεύθυνση έχουν οδηγήσει δυο κρίσιμοι παράγοντες. Από τη μία, η αποφυγή του κόστους της διάνοιξης σηράγγων, καθώς και των απαλλοτριώσεων που θα υπήρχαν σε περίπτωση επίγειας λύσης καθιστούν την επιλογή αυτή πιο γρήγορη και οικονομική. Παράλληλα είναι εφικτή δεδομένου ότι η περιοχή βρίσκεται εκτός αστικού ιστού.

Όπως εκτίμησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά την άφιξη του μετροπόντικα στο σταθμό «Καλαμαριά», που ανήκει στην πρώτη επέκταση της βασικής γραμμής, οι τρεις επεκτάσεις νέας γενιάς, δηλαδή προς Εύοσμο και Ευκαρπία, σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο θα φτάσουν συνολικά σε κόστος το 1-1,3 δισ. ευρώ.

Δίνοντας έμφαση στο γεγονός ότι «το 2020 η Θεσσαλονίκη θα έχει μετρό», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Γιάννης Μυλόπουλος, επισήμανε μιλώντας στο «Βήμα» λίγες ώρες μετά την άφιξη του μετροπόντικα στην Καλαμαριά ότι «είναι δέσμευση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στην επέκταση του μετρό προς τις δυτικές συνοικίες, εκεί όπου χτυπά η καρδιά της εργατικής Θεσσαλονίκης».

Οι πρώτες εργασίες θα προετοιμάσουν το έδαφος για τις «δυτικές» επεκτάσεις εντός του 2018

Προς τούτο, γίνονται ήδη βήματα για την εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή των δύο επεκτάσεων σε Εύοσμο και Ευκαρπία, μήκους περίπου 4,5 και 5,5 χλμ. αντίστοιχα, με εκτιμώμενο κόστος τα 950 εκατ. ευρώ. Για την προετοιμασία των δυο επεκτάσεων, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2018, πρόκειται να βγουν από την Αττικό Μετρό οι δυο διαγωνισμοί για τις πρόδρομες εργασίες, με κόστος που εκτιμάται στα 30 εκατ. ευρώ . Αυτή την περίοδο γίνεται η απαραίτητη προετοιμασία των τευχών, ενώ η χρηματοδότηση έχει ήδη εξασφαλισθεί

Πρώτα εμπορικά δρομολόγια του μετρό το 2020

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που ακολουθούν τα έργα στη Θεσσαλονίκη, όπως επαναβεβαίωσε ο υπουργός εχθές από το δεύτερο «ξετρύπημα» στην Καλαμαριά, το 2019 θα ξεκινήσει η απαραίτητη δοκιμαστική λειτουργία της κύριας γραμμής από Συντριβάνι ως Νέα Ελβετία, θα δοθεί στους πολίτες το φθινώπορο του 2020 και δυο μήνες αργότερα θα δοθεί και η επέκταση για Καλαμαριά.

in.gr

Γράψτε το σχόλιο σας